محافظین غیر پشتون در ارگ خلع سلاح شدند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۷/۲/۱۸ کد خبر: 150792 منبع: پرینت

طرح اخراج و خلع سلاح محافظین غیر پشتون از داخل ارگ ریاست جمهور عملی شد.

پس از اینکه بتدریج تعداد زیادی از افراد مسلح غیر پشتون به بهانه های مختلف از ارگ بیرون رانده شده یا خلع سلاح گردیدند، اشرف غنی به اختر ابراهیمی قومندان گارد محافظتی اش فرمان داد تا باقیمانده افراد غیر پشتون را نیز به یکباره خلع سلاح کند.

در حاشیه این دستور آمده است که در قدم نخست تاجیک‌ها را از داخل و اطراف ریاست جمهوری دور نموده سپس آنها از قطعه pps اخراج کند.

اشرف غنی افزوده است که وی از جانب غیر پشتون ها در ارگ احساس خطر می کند و باید همه آنها خلع سلاح شده و از ارگ رانده شوند.

لازم به یادآوری است که طی زمان حکومتداری اشرف غنی، اخراج کارمندان و حتی خدمه غیر پشتون از ارگ ریاست جمهوری سرعت گرفته تا جایی که دیگر کسی در راس از نیروهای غیر پشتون در هیچ بخشی رییس نیست و معمولا زیر دست هستند که آنها هم در آستانه اخراج قرار دارند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محافظین ارگ
غیر پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   از نوکر یهود هر آید شایعه نیست واقعیت است ولی یک مشکل هست..........

>>>   غنی هم به سرنوشت نجیب گرفتار میشود
اریامهر ازکابل

>>>   امیر حبیب الله درکله گوش توسط محافظ پختونش بخواب ابدی فرورفت شجاع ادوله !

>>>   دلیلش اینست که تماما انتحاری ها تاجک هستند درطول این 17 سال انتحاری همهتاجک بودند

>>>   حکومت برای رهائی انجنیران هندی تلاش نمیکند ،اشرف غنی با هند صادق نیست ، وقلبا متمایل پاکستان است اما پاکستانی هابه او ارزش نمیدهند درابتدای ریاست جمهوری چقدر با امید واطمینان به پاکستان سفرکرد به مرکز آی اس ای رفت اما دست خالی برگشت ، حالا هم اگر پاکستان برابر یک کیلو دال به رئیس جمور ما ارزش بدهد جناب اشرف غنی کمک های صادقانه دوهزار ملیون دالری هندرا زیرپا میکند وهمدست پاکستان میشود

>>>   آنکه داود خان را شهید ساخت هم پختون بود امام ادین لوگری ، به قومانده تنی اندیوال گلبیدین ،

>>>   مطمن باش که این دولت فاشیستی که راس ان یک فاشیست قومگرا و نوکر غرب و مبتلا به مرض روانی قرار دارد بزودی سقوط خواهد کرد.

>>>   افغان یعنی سگ انگلیس و امریکا. افغان یعنی انتحار انفجار خود کفانی. افغان یعنی قاتل زن و بشریت. افغان یعنی جاهلیت .

>>>   در قدم اول باعث همه این کار ها دوستم ضیا مسعود و عبدالله است . اشرفک از عبدالرحمن کرده فاشیستر بوده عاقبتش گودال مرگ خواهد بود.

>>>   یک منبع آگاه در ارگ به رسانه‌ها گفت: زمانی که معاون دوم ریاست اجرائیه محمد محقق بر سر توزیع تذکره‌های الکترونیکی به رئیس جمهور انتقادهای تندی را وارد کرد، بلافاصله پس از آن گلبدین حکمتیار موضع گیری نموده و به محمد محقق هشدار داد که دیگر زمان زورگویی گذشته و درباره توزیع تذکره های الکترونیکی از موضع رئیس جمهور حمایت کرد.
همچنین پس از اظهارات رهبر حزب اسلامی، محمد محقق و حکمتیار روبروی هم قرار گرفته و دشنام‌های سختی به همدیگر دادند که در نتیجه محقق جلسه را تحریم نموده و گفت: اینجا رهبران جهادی جمع نشده است بلکه تاجران جهادی جمع شده است و حکمتیار را راکتیار خطاب نموده و او را غلام ISI نامید و با عصبانیت شدید جلسه را ترک گفت

>>>   حق اولیت از مردم افغانستان و ملت افغان است افغانستان به این سطح نیست که برای اجنبی وظیفه بدهد خراسانیان باید در ایران وظیفه بگیرند چون خراسان در ایران است و اینجا افغانستان است

>>>   در تام افغانستان اقوام غیرپشتون خلع سلاح میشوند باید آماده دفاع باشند

>>>   بسيار خوب شد، جزاي قروت آب داغ، چون در انتخابات ازبيك كله خام و پنجشيري بيسواد ضياء جان اين غني يهودي را در مقابل تاجك دو رگه عبدالله تقويه كردند، و غني بزور همين دو طبقه بقدرت رسيد، و بعد از قدرت همه شانرا سيلي زده سبكدوش كرده و بد نام هم ساخت.

>>>   غنی خودش طالب است به مردم خیانت کرده است

>>>   وقتیکه ذوالی مرچه میاید بال میکشد و شاخ حلا ذوالی اشرفک نزدیک است و بزودی زود گلم این عوام فریب قومگرای معتصب دروغگو برچیده میگردد و قاق روده دروغگوی پاک از وجود این....خواهد گردید .

>>>   در تمام افغانستان مردم غیر پشتون خلع سلاح میشوند در حالی که در سال 2010 کرزی حکم داد که هر خانواده افغان حق دارند که در خانه خویش یک الی چندم یل سلاح جه تامین امنیت برای خود داشته باشند و نیروهای خارجی حق گرفتن ان را نداردند با ثبوت با و مدرک
در کل مردم غیر پشتون از ازادی حقوق انسانی مساوی برخوردار نیستند
حال این را که میگوید و عملی میکند در طبقه اول خود ما زیر بار ظلم و حمایتگرانشان هستیم
مقصر اصلی قبول ذلت است
مالیات میدهیم امنیت نداریم
پلیت موتر موتر مالیات خانه شاروالی وبرق اب و هر چیزی اما
در ولایات دیگر دولت دایم صرف و سرمایه گذاری میکنند .اوج بی قانونی و خود مختاری در ولایات پشتون نشین است

>>>   ..... برفاسدان وشر اندازان که چنین کار را میکند درصورتیکه تمام اقوام در بازسازی کشور سهم مساویانه نداشته باشند هیج کس وهیج قوم نمی تواند بالای خود حکومت کند وکشور آباد شود
به لحاظ خدااو بی غیرت خیراست خودت هرقوم که هستی حکومت کو اما کشور را آباد ومردم را آرام بساز ما صلح وارامی کشور را خواهانیم نه اوغان نه تاجیک نه ازبک نه هزاره یک هندو را می خواهیم به شرطیکه کشور را اباد ساخته وآرامی را درکشور بیاورند ( لعنت ونفرین بر تعصب وقوم پرستی کسانیکه در اریکه قدرت هستند وقوم پرستی میکند )

>>>   افغان يعني تمام بدبختي ها
افغان مبارگ تان برادران و خواهران نتانياهو
لياقت هزاره اهل خراسان

>>>   اولین نام افغانستان باختر،خراسان ، آریانام داشت وقتیکه پشتون ها معامله گروطن فروش اتنحاری کننده به این خاطربود که انگلیس نام را تغیر دادن بنام افغانستان .

>>>   کار بسیار خوب شده تا فرزندان اقوام سربلند وطن از غلامی و نوکری یک گروه غلامان بین المللی خلاص شدند در رکاب و پیشمرگ یک نوکر ذلت است.این پروژه از ۱۸ سال به این طرف جریان دارد کو گوش شنوا و چشم بینا.
خارکش

>>>   همانطوریکه درپشتو حرف ق مشکل دارد درعربی حرف گاف وجود ندارد مثلا اگر بخواهند گلبیدین بنویسند مجبورا جُلبیدین باید بنویسند

>>>   غنی روز های آخرش است. مورچه بال کشیده است. بزودی نزد برادران انتحاری خود میرود.

>>>   آیا نظام کنونی قابل پاسداری است؟
از امان الله پیمان بخوانید و در پایان پاسخ بدهید:‌

«آقای امان الله پیمان خطاب به روغنی بابا و سیاسیون پشتون
كشور را كه ما بنام افغانستان دوست داريم فاسيد ترين كشور دنيا شناخته ميشود.
اما باز هم ما افغانستان را با اين نقشه دوست داريم باهمه اقوام عزيز اين سر زمين !!!
سوال اينجا است زمان كه ما اقوام باهم برادر هستيم همين قانون اساسي كه شما در موردش تاكيد داريد تنها براي همين بحث تذكره ساخته شده؟؟
قانون اساسي ريس جمهور افغانستان تنها داراي تابعيت افغانستان باشد..
آيا غني صاحب تنها داراي يك تابعيت است ؟؟
آيا غني صاحب خانواده اش مسلمان است وخودش به چه اندازه متعهد به دين است كه اصرار وتاكيد بر بودن دين در تذكره رادارند ويا هدف معلوم است ؟؟
ياد تان باشد من بحث همه ي قوم محترم پشتون را ندارم .
اما ميخواهم از يكتعداد ايشان بپرسم ايا اشرف غني صاحب مسلمان تر از داكتر عبدالله بود؟
وتنها دليل كه عبدالله برايتان خوش آيند نبود بحث تاجك بودنش بود.؟؟
گرچه من نه به داكتر عبدالله رابطه دارم ونه هم انتظار وهمچنان شنيدم كه ايشان پشتون هستند .
بهر حال من حال ميخواهم چند مطلب را خدمت همه شما عزيزان تقديم كنم كه به گونه واضح شهر وندي اقوام ديگر افغانستان را زير سوال قرار ميدهد .
وبايد اين اقوام خود را نسبت به همه ارزش ها ويابدي هاي اين كشور بيگانه احساس نمايند...
١- در كشور كه شما شهر وند كوچك هستين ابدا ريس جمهور شده نميتوانيد.
٢-در كشوركه پوست هاي كليدي مانند ماليه، دفاع ، امنيت، ستره محكمه ، سارنوالي. تداركات ،اصلاحات اداري ،، مخابرات، شوراي امنيت،، كميسون انتخابات،، اداره امور هر گز حق شما نيست .
٣- در كشوركه استاد رباني مسعود ومزاري كشته ميشوند. اما حكمتيار ، حضرت، استاد سياف ، وگيلاني زنده مي مانند.
( فكر كنم اجل هم اقليت واكثريت را دنبال مي كند..)
٤- دركشور كه صلاح الدين سلب اعتماد ميشود وديگران خوبندوبرات دارند گرچه اين ادم به همين مي ارزد...
٥ در كشور كه شما سالها براي بقايش قرباني ميدهيد اما امروز شمارا وحتي معامله گران قوم شمارا هم به داخل ارگ اجازه داخل شدن نخواهند داد..
اما جناب حكمت يار بعد از هفده سال انتحار وانفجار امروز باكمر بند زرين انتحار ارگ نشين است...
٦-در كشور كه زمان گروپ باي ميترك را داخل ارگ ميبرند هيچ فرد غير پشتون ما در جمع شان نيست چون اعتماد نيست..
٧- در كشور كه تجاران ديگر اقوام يك دكان را مالك نميشوند اما يك تجاري ديگر يكصد پنجاه جريب زمين رادر ميدان هواي تحفه برايش داده ميشود.
٨- در كشور كه فاسد ترين بانگ عزيزي تقدير ميشود ويك بانك ديگر مجازات ميشود.
٩- در كشور كه در مسايل مهم سياسي وبين المللي هيچ قوم ديگري مورد اعتماد نيست . ( هويدا است)
١٠- در كشور كه پنجاه ساله هايش تقاعد مي كنندا اما كاكا ، ماما وصد ساله قوم خودم مستحق ادامه كارند ...
١١- در كشور كه بشما ميگوين بايك امپلوق شمارا به اوزبيكستان، تاجكستان ، ايران مي فرستيم وبشما ميگويند حرامي هستين...
هرگز مخالف منافع ملي نيست .اما زمان شما يك حقيقت را باز گو كنيد ويابحث هويت خويش را مطرح كنيد خاين ملي هستيد وبايد مجازات شويد...
١٢- دركشوركه شما جرم نكنيد ميگويند چرا زنداني ها از يك قوم هستند ولو كه چنين نباشد..
١٣- در كشوركه ارگ، گل خانه حرم سرا ، دلكشا ، ميدان هواي بنام خانواده ها قباله ميشوند...
١٤- در كشور كه تيم كركت بايد تقديروحمايت شود اما خاك در سر تيم فوتبال وووو....
١٥- دركشور كه رهبرانش بودن را در كنار استاد رباني ننگ ميدانند اما بودن را در كنار غني صاحب كليسا ساز در داخل قصر نمبر يك هستند افتخار ميدانند چه را ميرساند؟؟؟؟
١٦- در كشور كه انتحار وادم كشي قتل فلسفه زندگي است بايد دين در تذكره اش نويشته شود اما نميدانم دين مادر ملت خويش را چه خواهند نويشت...
١٧ در كشور كه معاون ريس جمهورش به جرم اوزبيك بودن در سن هفتاد پنج سالگي متهم به تجاوز جنسي مردانه ميشود ومعاونيت خلاف قانون( جان )اساسي خالي !!
١٨- در كشور كه قانون اساسي باساختن حكومت وحدت ملي وده ها جنايت ديگر نقض نميشود اما بايك خواست انساني وشهروندي نقض ميشود...
١٩- كشور كه نام افعانستات برايش خوش ايند نيست اما افغان بودن زمزمه زندگي اش خواهد بود.
٢٠- در كشور كه ريس جمهور ( بنام) اش براي تقدير به شركت اسرايلي الكوزي ميرود اما ديگران از سلام وپاي بوسي اش محروم اند ....
٢٢- در كشور كه شركت آريانا وكام اير بخاطر نام شان بهر گونه ممكن بايد سقوط كنند..
٢٣- در كشور كه در انتخابات هيات اداري ولسي جرگه به يك كانديد جهت مصرف ومعاون شدن ١٢ لك دالر پرداخته ميشود اما شمارا در جاي يك منشي گوارا ومناسب نميدانند...
٢٤- دركشور كه بجرم تاجك بودن يك وزيرش را در افتتاح پروژ ه اجازه نميدهند..
صد ها داستان ديگر پس خود تان قضاوت كنيد كه چند ادم بيگانه وبدور از فرهنگ اين ملت از ادرس قوم عزيزپشتون ما همه اقوام را به مسخره وقانون را به گيرو گان ميگيرند. اگر شما منحيث پشتون در جايگاه اقوام ديگر مي بوديدي چه ميكرديد؟؟؟؟؟
بهتر است با اين نقشه زيبارا زيبا نگاه كرد ووحدت اين ملت را خدشه دار نسازيد.
ورنه ما تنها نخواهم باخت..
ما افغانستان را دوست داريم اما عملكرد هاي تحميلي را نخواهم پذيرفت..»

بیست و چهار موردی که امان الله پیمان فهرست کرده است کلیت ماهیت این نظام را نشان می دهد. ایا نباید برای سرنگونی این نظام کمر بست؟

>>>   یک تعداد در مقابل پول همه چیز را میفروشند و یا اینکه در حلقه مافیاد و فسادیان قوم پرست که در این روزه ها بازهم ازدهن های گنده شان علیله کلمه مقدس افغان که هویت ملی ماست زهر تعصب میبارد ، باید از این نوع انسان های موقع طلب دوری کرد، این ها مثل بچه سقو مسعد و سایر خاینین تفنگ را همیشه علیه منافع ملی استفاده میکنند نه برای دفاع آز آن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است