در جواب موعظه آقای سرور دانش
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۴    ۱۳۹۷/۲/۱۸ کد خبر: 150815 منبع: پرینت

در جواب موعظه آقای سرور دانش بنام ( حرف و حدیث ویژه با مردم هزاره ! )
آقای سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در شهرک جبرییل هرات که باشندگان آن را اکثراً هزاره ها و اهل تشیع تشکیل می دهد به زعم خودش تجارب چهل ساله خود را در قالب پنج تیزس ارایه نموده است.
۱ : هزاره ها باید بیش از هرکسی وحدت ملی را برای خود یک اصل قرار بدهد.
۲: افراط گرایی زهر کشینده است.
۳ : هزاره امروز به وحدت درون قومی نیاز دارد.
۴ : در باره روابط هزاره ها با حکومت ، هزاره هیچگاه نباید خارج از حکومت و یا در تقابل با حکومت ها باشند.
۵ :در مورد پارلمان.

آقای دانش هرکدام از تیزس پنجگانه خود را تشریح نموده گرچه نامبرده تلاش نموده است که خود را دلسوز به هزاره ها نشان داده و راه و روش سیاست را از تجارب خود که در سیاست کسب کرده است به مثابه راه نجات برای مردم هزاره پیش کش نماید ، ایشان خواسته و یا نا خواسته بار ملامتی و نا هنجاری های تاریخی را بدوش هزاره ها انداخته و در پرگراف اول موعظه خود هزاره ها را به وحدت ملی دعوت می کند ، بی خبر از اینکه دیگران هزاره ها را در هیچگونه وحدت قبول ندارند.

باید یاد آور شوم که وحدت به معنای احترام مساوی با یکدیگر مطرح می گردد نه تسلیمی و غلامی یک طرف به طرف دیگر ، در پرگراف دوم موعظه خود آقای دانش هزاره ها و اهل تشیع را از افراط گرایی بر حذر می دارد ، در افغانستان هیچ کسی یاد ندارد که هزاره و یا شیعه دست به عمل انتحاری و یا انفجاری زده باشند و یا هم به برادران اهل تسنن بی حرمتی کرده باشند.

در پاراگراف سوم موعظه خود آقای دانش هزاره ها را به وحدت درون قومی دعوت می نماید ، غافل از اینکه این رهبران سنتی هزاره ها بودند که هزاره ها را تکه تکه ، پارچه پارچه ، منطقه به منطقه و قریه به قریه تقسیم نمودند که نقش خود جناب دانش هم نمی تواند کم رنگ باشد.

در پاراگراف چهارم موعظه خود که بسیار جالب هم است آقای دانش هزاره ها را به فرمانبرداری از حکومت دعوت می کند و توصیه می کند که هزاره ها نباید اپوزیسیون حکومت باشند ، مگر آقای دانش نمی داند که همیشه نه تنها حکومت ها اپوزیسیون هزاره ها بوده اند ، بلکه همیشه حکومت ها از هیچگونه دشمنی با هزاره ها دریغ نکرده اند ، در تیزس پنجم موعظه خود آقای دانش از هزاره ها می طلبند که در انتخابات شرکت کنند ، اما نمی گوید که نتیجه شرکت اکثریت مطلق مردم هزاره در انتخابات قبلی چه دست آورد برای هزاره ها داشته است.

گرچه موعظه آقای دانش برای جلب توجه مردم به انتخابات پیش‌رو ارایه شده است ، اما ساده نگری آقای دانش در سیاست پیچیده افغانستان مایه تعجب هر انسان می گردد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   دانش اولا فراموش كرده كه نمك خليلى را يك عمر خورد و بعد نمكدان را شكست پس اول خود را اصلاح كند و نفاق نيندازد

>>>   این مرد بیچاره از روز اول خنثی و گوش بفرمان غنی بود این مظلوم مامور است و معذور

>>>   دانش غلام حلقه به گوش ارگ است ديگه كدام صلاحيت نداره

>>>   به نظر دانش خداوند هزاره رابرای برده گی افریده باید تسلیم تقدیر بود،

>>>   یک روزه شیر به از صد ساله میش !

>>>   اقای سرور دانش بخاطر چوکی معاونیت دوم به هر عمل نادرست و قومگرایانه اشرف غنی احمدزی سر تسلیم فرود اورده دیگران را هم میخواهد که مانند اقای دانش از ملیت ابایی و اجدادی شان طبفق هدف خاص قومگرایانه و غیر قانونی غنی احمدزی همدوش و همگام خودش گردند در حالیکه نه قوم هزاره و نه قوم تاجیک و نه قوم ازبیک از ملیت اصلی شان به ملیت اجبار غنی احمدزی عوام فریب متقلب سرخم نمیکنند و تعرض در ملیت شان خط سرخ شان است سر میدهند اما از ملیت ابایی واجدادی شان فرو گذاشت نمیکنند بدانستی اقای سرور دانش جوکره گک غنی احمدزی گذشتن خودت را از ملیت ابایی و اجدادی تان به ملیت افغان مساوی به پشتون را بخودت تبریک میگویم و مبارک ات باشد .

>>>   برادران هزاره ما اگر خفه نشن باید گفت دانش را غنی خسی کرده و از امر غنی سر پیچی کرده نمتواند .

>>>   جناب آقای نویسنده محترم شمابگویید مردم چکار کنیم

>>>   من می گویم که مردم هزاره نیز در کنار سایر اقوام با قدرت در مقابل استبداد و قتل زنجیره ای استاد شود. انتحار پرور ها هریک از مردم را یکی یکی با انتحاری می کشد.

>>>   باید استاد ودر مقابل این قوم تروریسم پرور مقابله کرد

>>>   هزاره از هر نگاه دست بالا داره فقط مشکل هزاره در شرایط فعلی این است که با وحشی های که نه دین داره نه مذهب و نه با انسانیت آشنا است طرف است ورنه هزاره جوره نداره
دشمن از دست سوخت درونی که شامل حال شان شده روز یکبار پیش پای هزاره انتحاری میکنه
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است