جوانان عرب آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۷/۲/۱۹ کد خبر: 150844 منبع: پرینت

تارنمای خبری آکسیوس روز (سه شنبه) به نقل از نتایج جدیدترین نظرسنجی سالانه خبر داد که جوانان کشورهای عربی آمریکا را دشمن اصلی کشور خود می دانند.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، سال ها است که آمریکا در کشورهای عربی حضور دارد ولی نتایج نظرسنجی برستون مارستلر (Burson-Marsteller) حاکی از تغییری فاحش در دید جوانان عرب منطقه به آمریکا دارد. اکنون 57 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش آمریکا را دشمن و 35 درصد دیگر آمریکا را متحد کشورشان می دانند.

نتایج این پژوهش در سال 2016 نشان داد که 63 درصد جوانان عرب آمریکا را متحد و 32 درصد آنان این کشور را دشمن کشور خود می دانستند.

نتایج این پژوهش همچنین نشان می دهد که 73 درصد از جوانان عرب معتقدند که پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا تاثیر منفی بر کشورهایشان گذاشته است. همزمان با افزایش حضور مسکو در منطقه، اکنون اعتماد جوانان عرب به روسیه بیشتر از اعتمادشان به آمریکا شده است.

داوطلبان در پاسخ به این سوال که مهمترین متحد بین المللی کشورشان کدام کشور است از امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، روسیه و مصر نام بردند و آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این پژوهش جایی در میان پنج کشور نخست ندارد.

این نظرسنجی از میان 3 هزار و 500 جوان 18 تا 24 ساله از کشورهای حاشیه خلیج فارس، شمال آفریقا و خاورمیانه انجام شد و نسبت پاسخگویان زن و مرد آن برابر می باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
عربی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است