ابوبکر بغدادی با کمک حکمتیار به ننگرهار رسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۷/۲/۱۹ کد خبر: 150855 منبع: پرینت

ابوبکر بغدادی رهبر داعش به ننگرهار رسید.
یک منبع از نزدیکان به حکمتیار که نخواست نامی از وی برده شود گفت که ابوبکر بغدادی رهبر داعش از شهر رقه سوریه وارد شهرستان شینواری ننگرهار شده است.

غارهای توره بوره ننگرهار که توسط آمریکایی ها ساخته و تجهیز شده است، قبلا در اختیار اسامه بن لادن و طالبان قرار داشت که در ماه قوس سال گذشته توسط هواپیماهای آمریکایی این منطقه بمباران شد و پس از آن این غارهای مجهز در اختیار گروه داعش قرار داده شد و هفته قبل رهبر داعش از شهر رقه سوریه به این منطقه منتقل شده است.

زمانیکه داعش قادر به تصرف توره بوره شد، قاچاقچیان چوب، چوپان‌ها و کسانی را که میوه‌های جنگلی را جمع‌آوری می‌کردند برای سه روز از داخل شدن و گشت و گذار در مناطق «نیک زی»، «تنگی پچیرآگام» و «تنگی سلیمان‌خیل» منع کرد. بعد از آن ساکنان محلی یک کاروان طویل و دراز اسب سواران را دیدند که رهبری آنرا یک مرد تنومند با ریشی انبوه بدست داشت و با افرادش به یک زبان ناآشنا صحبت می‌کرد.
پس از حضور سرکرده داعش در توره بوره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در این منطقه متوقف شده است.

در این میان برخی از نظامیان حکمتیار دیده می شوند که به این منطقه در رفت و آمد هستند و از جانب داعشی ها استقبال و بدرقه می شوند.

در همین رابطه یک گزارش دیگر نیز حکایت دارد که نظامیان حزب گلبدین حکمتیار در پی کودتا هستند و به همین سبب تعدادی از افراد داعش را در اطراف پایتخت جابجا کرده اند. این افراد مجعز به راکت اندازهای جدید هستند و قرار است تا منازل و دفاتر سران تاجیک و ازبک و هزاره را مورد حملات راکتی قرار گیرد و از جانب دیگر همزمان ارگ تحویل نیروهای حکمتیار و داعش شود.

هرچند این شایعه بدور از واقعیت به نظر می رسد اما شنیده می شود که سفارت آمریکا با توافقاتی که از قبل با حکمتیار کرده بود به اینچنین عملیاتی رضایت داده بل همکاری نیز داشته باشد. زمان این عملیات مشخص نشده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


ابوبکر بغدادی با کمک حکمتیار

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
ننگرهار
حکمتیار
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   به گفته رییس پیشین امنیت ملی، اعضای گروه تروریستی داعش که به دام افتاده اند به دلیل رابطه با گلبدین حکمتیار محاکمه نمی‌شوند!
امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی کشورمان در واکنش به حملات گروه تروریستی داعش در افغانستان اعلام کرد اعضای گروه تروریستی داعش به دلیل رابطه با حکمتیار محاکمه نمی‌شوند.
رییس پیشین امنیت ملی در تویتر خود نوشت: حکومت بیش از 20 عضو گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است که در گذشته و یا اکنون با حکمتیار رابطه داشته‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: هیچ یک از اعضای گروه تروریستی داعش محاکمه نشده‌اند تا وابستگی آنها به رهبر حزب اسلامی مخفی نگه داشته شود و توافقنامه صلح حکومت و حکمتیار با مشکل روبرو نشود.
امرالله صالح اظهار داشت: رهبر حزب اسلامی برای آزادی اعضای گروه تروریستی داعش از قید نیروهای امنیتی افغان لابی و چانه زنی می‌کند.
این در حالی است که روند آزادی افراد وابسته به حزب اسلامی از زندان‌های کشور ادامه دارد و قرار است 90 تن از اعضای این گروه به زودی از زندان آزاد شوند.
روز گذشته احمدضیا مسعود نماینده پیشین رییس جمهور غنی در امور حکومتداری خوب نیز با اشاره به حمله اخیر داعش به خبرگزاری صدای افغان گفته بود که افراد با نفوذی در داخل حکومت این حملات را رهبری می‌کنند.
دو روز پیش سه مهاجم انتحاری دفتر آژانس خبررسانی خبرگزاری صدای افغان و مرکز فرهنگی تبیان در کابل را هدف قرار داد که در نتیجه 52 تن شهید و بیش از 84 تن دیگر زخم برداشتند.
گروه تروریستی داعش با نشر اعلامیه ای مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است