غنی اجازه استعفا ندارد، او یک پروژه است
نباید از دست نشاندگان کشورهای خارجی انتظار کمک به مردم یا استعفا از مقام را داشت، زیرا این افراد از خود اراده ای ندارند و کاملا گوش بفرمان خارجی ها هستند نه بفکر خواسته ها و مطالبات مردم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۷/۲/۲۰ کد خبر: 150867 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مادران و زنان داغدیده حملات اخیر طی تظاهراتی خواهان استعفا و کنار کشیدن داکتر محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله از پست های ریاست جمهوری و ریاست اجرایی کشور شدند.
در همین حال تعدادی از نمایندگان مردم در شورای ملی نیز خواهان کنار رفتن رییس جمهور غنی از مقام ریاست جمهوری شدند و نیز ریاست اجرایی را بخاطر ماندن در کنار این حکومت مذمت نمودند.
در کنار این خواست ها، مطالبات مردمی مبنی بر سقوط حکومت وحدت ملی از جانب جناح ها و گروه های دیگر نیز در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

مردم در درجه اول اهمیت سران حکومت و روسای نهادهای امنیتی را مسوول ناامنی ها و حملات انتحاری اخیر می دانند. مردم به این نتیجه رسیده اند که آمریکا در افغانستان هدفی جز ناامنی و غارت کشور ندارد و در سایه جنجال های انتخاباتی و قومی و تشدید ناامنی ها، افغانستان را غارت می کند و هر روز که می گذرد به اهداف اقتصادی و سیاسی خود در منطقه نزدیکتر می شود.

در این میان مردم افغانستان بخاک و خون کشیده می شوند و این موضوع برای خارجی ها به خصوص آمریکا ها اصلا مهم نیست.

تجربه عراق و سوریه و لیبیا و... نشان داد که آمریکا و کلا بلوک غرب، برای اهداف اقتصادی و سیاسی در دیگر کشورها از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند و برای رسیدن به اهداف و مقاصد اقتصادی و سیاسی شان حاضرند تمامی مردم دنیا را نابود کنند.

برای همین منظور، در قدم اول کسانی را که در راستای مقاصد اعتقادی شان جهاد می کردند، آلوده به فساد مالی و اجتماعی کردند و سپس بجای آنان دست نشاندگان شان را جایگزین آنان ساختند.

دست نشاندگان غربی از خود اراده ای ندارند، هرکدام شان تابع کشور متبوع خود هستند و با اشاره آن کشورها دست به هر اقدامی می زنند. حالا این اقدام به نفع یا ضرر مردم بیچاره باشد فرقی برای آنان نمی کند. آنان فقط اطاعت امر باداران شان را می کنند.

کشورهای خارجی برای اینکه دست نشاندگان شان کاملا مطیع و گوش بفرمان شان باشند، خانواده های این افراد را بصورت گروگان در کشور های خود نگهداری می کنند تا تضمینی برای عملکرد درست آنان در راستای اهاداف آن کشورها باشد.

به همین دلیل است که عبدالله باید هرذلتی را بجان بخرد و کاملا گوش بفرمان هند و فرانسه باشد و اشرف غنی گوش بفرمان آمریکا و استانکزی گوش بفرمان انگلیس و حکمتیار گوش بفرمان عربستان سعودی و ...

بنابر این نباید از دست نشاندگان کشورهای خارجی انتظار کمک به مردم یا استعفا از مقام را داشت، زیرا این افراد از خود اراده ای ندارند و کاملا گوش بفرمان خارجی ها هستند نه بفکر خواسته ها و مطالبات مردم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
حملات کابل
نظرات بینندگان:

>>>   بار اول است که یک مقاله درست وواقعبینانه خواندم.
یاشاید من دیر بیدار شدم.
به هرحال به نویسنده آگاه و نکته فهم این مقاله آفرین می گویم وپیروزی های بیشترش راازخدا می خواهم.

>>>   ع و غ جنایتکار الهی اولادهای تان نابود شود. الهی نابود شوید. امریکای خبیش از افغانستان بیرون شوید.

>>>   مگر ما از ارمنستان کمتر هستیم؟
با تظاهرات سرتاسری سران ارگ را مجبور به فرار بسازید.

>>>   تاوقتیکه خودمردم انقلای نکنند ازاین وضع فلاکت بار خلاص نخواهندشد حالادیگر یک کودک هم میفهمد که حکومت افغانستان دست نشانده امریکااست وهمه این وضعیت وادمکشی ها زیرپای امریکا و کفاراست دولتمردان افغانستان هیچ اختیاری ازخودندارند وبه جای خدمت به مردم مشغول دزدیهای کلان کلان هستند

>>>   گلبدین با در خدمت به سه استخبارات کشور های پاکستان و عربستان سعودی و امریکا خود را فروخته و بفرمان انها عمل میکند بهر صورت علت چیست هرقدریکه مشاورین نظامی مجهز با سلاح های دست داشته شان بیشر وارد کشور ما میشود و وعده تامین امنیت بمردم زیادتر داده میشود بر خلاف ترورستان با حملاتانتحاری های شان اسانتر و بیشتر از پیش انتحار و انفجار را ازادانهبدون جلوگیری گروهی و گروپی جنایت شانرا انجام میدهند و مردم مارا قتل و تاسیسات مارا ویران میکنند ریس نظامیان حمایت قاطع امریکا از پوشش امنیت توسط نظامیان شان چند روز قبل اطینان داد بر خلاف گروهی از انتحاری های شبکه ترورستی حقانی و طالبان ترورست به حوزه های امنیتی دهم و سیزدهم حمله ور شدند و جنایت شانرا به انجام رساندند .

>>>   غنی مأمور است و معذور. از برده آزادی طلب نکنید.

>>>   افغانستانِ منزوی
یکی از ادعاهای اشرف غنی، تلاش موثر وی در راستای تقویت جایگاه سیاست خارجی افغانستان طی نزدیک به سه سال اخیر است. غنی همواره ادعا کرده است که افغانستان به یکی از متحدان قابل اعتماد کشورهای منطقه تبدیل شده و کشورهای حامی تروریزم از جمله پاکستان در اثر این تلاش ها منزوی شده است.
اما حقیقتی که با حضور اشرف غنی در نشست شانگهای در شهر آستانه قزاقستان برملا شد عکس این ادعای همیشگی رییس جمهور است.
اتفاقات اخیر در منطقه نشان می‌دهد که افغانستان نه تنها شریک و دوست قابل اعتماد برای کشورهای منطقه نیست، بلکه موضع پاکستان در منطقه تقویت شده است.
هندوستان و پاکستان در نشست اخیر شانگهای عضویت دایم این سازمان مهم منطقه‌یی را بدست آورد در حالی که افغانستان به دلیل حضور نیروهای ناتو و غیر قابل اعتماد بودن از این عضویت تاکنون محروم است.
بدون شک که یکی از عوامل انزوای افغانستان در میان کشورهای منطقه، دیپلماسی فعال پاکستان است.
از سوی دیگر گزارش‌های وجود دارد که رییس جمهورغنی در حاشیه نشست شانگهای تصمیم داشت با پوتین دیدار کند که رییس جمهور روسیه، غنی را به حضور نپذیرفته است.
روسیه و کشورهای منطقه به دلیل نفوذ و تاثیر مستقیم ایالات متحده بر سیاست خارجی افغانستان، اعتمادی به آنچه رهبران حکومت وحدت ملی می گویند ندارند.
آنان موضع افغانستان را موضع ناتو و امریکا دانسته و به همین دلیل افغانستان را تنها حلقه‌ی مفقوده در سازمان منطقه‌یی شانگهای نگهداشته است.

>>>   آقای محمد اشرف غنی !
مگر نشنیده بودی که آب نادیده، موزه کشیده پریشانی دارد و مگر ندیده بودی که کاری نا کرده ، گریبان پاره دارد.
و مگر نشنیده بودی و ندیده بودی که :
کجا کاری کند عاقل که بار ارد پشیمانی
چرا باری برد حامل که بار ارد پریشانی
اگر رقیب تان برنده بود چرا برای شان وانگذاشتید دولت را و اگر حریف تان بازنده بود چرا برای ایشان واگذاشتید قدرت را؟
مگر برای تان نگفته بودم که بگذارید ملت را تا بر دارد دولت و حکومت را و بگیرد قدرت را.
در روز اول برای شما نگفته بودم که: در یک ده دو سره در یک دست دو بره ، در یک دهن دو تره و در یک دیگ دو کله گنجایش ندارد و نیز گفته بودم که یا بگیرید خودتان و یا هم بدهید برای رقیب تان دولت ، حکومت و قدرت را.
و او ای مردم شهر نشنیان کابل! آگاه باشید که : شور در پایتخت مینشاند طالبان و مخالفان را در تخت.
پوهاند پروفیسور دوکتور غلام فاروق "نجرابی"
رهبر حزب استقلال افغانستان

>>>   از بخت بد مارا دیگران به غلامی هم ! سایر خارجی ها از بیچارگی واحتیا ج مندی ما نفرت دارند واصلا به حساب یک کشور حساب نمی نمایند وبزرگان انجا ها بخود زحمت تشریف اوری را در ینجا نمیدهند واحیانا هم که می ایند بخاطر ملاقات ودیدن نیرو های خود می ایند وعده ای از کشور های دیگر فکر مینمایند که ماراکشورهای خارجی وظیفه داده تا برای انها جاسوسی ومخبری نمایم از قضا ان کشور ها بخاطر جاسوسی هم بما نیاز ندارند وبه این کرسی پست هم مارا نمی نشانند خلاصه ما بزرگ نما های ما میان دو سنگ اسیاب ارد هستیم ریس ارگ ما از مجبوری بخاطر رفع خجالت با دشمن های مردم افغانستان می بینند وملاقات میکنند انهم در وقتی کههر روز انتحار وانفجار وترور از سوی انها هدایت ورهبری میشود واقای غنی با ملاقات انها برای انها نمره میدهد وخسته نباشید میگوید دیگر روسای کشور ها هرجا میروند وزیر خارجه ای خودرا با خود دارد ولی از کشور ما اصلا وزیر خارجه ندارند دیگر روسا قبل ازرفتن برنامه ای ملاقات شان تنظیم میگردد واز وطن ویرانه ای ما هر کدامش بیکار ماند وخسته بود جهت رفع خستگی هم که شده چند دقیقه ای اقا را به حضور می پذیرند اگر همین اش باشد همین کاسه تاهستیم بد مستیم ودر انزوای کامل قرار خواهیم داشت ودیگران به نظر نفرت به ما می نگرند
تبنگ چی

>>>   Ariaie
ملت ميتواند به دولت امنيت و مشروعيت دايم دهد اما دولتى كه از حمايت مردم برخوردار نباشد نمى تواند دوام بياورد حتى اگر إبر قدرت ها حامى ان باشد. سوء استفاده از كمك هاى خارجى براى منافع قومى و حزبى و اقدام عليه اكثريت ملت هيچگاه انجام و عاقبت خوب نداشته است.

>>>   اشرف غنی مزدور آی اس آی است و نوکر طالب و داعش است. طالب و داعش او را بعضویت قبول نمیکند. مزدوری و بردگی او را قبول کرده انذ. طالب نوکر پاکستان و عربستان است و غنی نوکر طالب است. غنی ملک افغانستان فروخته است و در بهای آن ناامنی و کشتار مردم مظلوم را آورده است.

>>>   اشرف غنی یک انسان دروغگو و ...است، طرز صحبت کردن اش را شما ببینید، خندیدن قهقه اش ببینید، این آدم به استراحت و بستر شدن نیاز دارد.
از تیم گل آغا شیرزوی...

>>>   این حرف ها قابل اهمیت نیست چون مجاهدین مسلمان کشورکه دردوتهاجم اخیرمبارزه کردند دردهات قصبات وشهرهای خورد وبزرگ فعالانه حضوردارند تیم که مجاهدین درآن حضوردارندبرنده حتمی است این ارتش مخفی دزدانه هیچ اهمیت ندارد تشویش نداشته باشید.زنده باد افغانستان ومجاهدین واقعی این کشور
ن لوگری

>>>   بس اشرف غني يك ترورست است اين مشاور عمر كور همان فكر طالباني دارد واين .... يهودي بايد ترور شود تا كه ملت مظلوم افغانستان از شر اين يهودي نجات بيدا كند.
افغان افغان دوست كراجي

>>>   اشرف غني يك فاشيست قبيله پرست متعصب و حامي
سركوليست است كه بخاطر براورده كردن احداف
مشخص داخل ميدان شده و مملكت را به تجزيه قومي
مواجه ساخته خداي ناخواسته اگر برنده هم شود بجز
از يك رژيمك كابل چيزي ديگري نخواهد بود.

>>>   اشرف غنی و داکتر عبدالله یک سکه دو روی برای امریکا است یعنی هر دو اجنت ، تربیه شده و غلام حلقه بگوش .
داوود

>>>   سیست فعلی امریکا در جوامع عقب افتاده و غریب اینست که بالای دو گروه ویا چند شخص سرمایه گذاری کنند گروه ها و اشخاص تربیه شده سر سخت با هم دیگر مخالف و هر کدام خود را بر حق جلوه داده و سعی کوشش شان فقط وفقط رسیدن به قدرت . چون از یک مرجع یعنی امریکا تغذیه می شوند باید مطیع وفرمان بردار باشند و فکر می کنند که ایشان مهره اصلی امریکا هستند و در به قدرت رسیدن شان شک وشبه نیست ، اشرف غنی وداکتر عبدالله هم دو مهره به اصطلاح تیم فتبال مهره های ریزرفی امریکا بود و هم اکنون طاهرا هردو در رقابت است در حالیکه هر مدان بقدرت برسد اهداف ، خواسته ها و دستورات غرب را یکه یکه و بدون کدام نی ونو تطبیق می کنند چنانچه هردوی شان اشرف غنی وداکتر عبدالله بارها گفته اند درصورت پیروزی پیمان فروش افغانستان را بدون کدام شرط وشرایط امصا می کنیم.
سیدعبدالغفور

>>>   چون اقای اشرف غنی کاندیدای تحمیل شده از جانب بیگانه گان است . پس ازین بیگانه گان همه چیز متصور است. زیرا این ها بودند که اشکال مختلف تروریزم را که مردم افغانستان به آن هیچ گونه آشنایی نداشتد به افغانستان وارد کردند وحالا هم هیچگونه شک وجود نه خواهد داشت که در عقب این ترور های مرموز وبر نامه ریزی شدهء دست های کسانی دخیل باشد که برای تحقق آرمان های دراز مدت آن ها استخدام شده اند.

>>>   وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان با پخش خبرنامه‌ای از آغاز گفتگوهای میان رهبران کوریای شمالی و جنوبی استقبال کرد و این اقدام را در رفع کردن تهدید جنگ در شرق دور یک "گام مهم" خواند.

>>>   بعد از نااميدي زياد اين مضمون مرا اميداوار ساخت كه حالا كم كم همه مردم حقايق را ميدانند و تبصره هاي دوستان در بالا نيز نهايت بجا وحقيقت گوئي بود
ايران بهانهء جلوگيري از ساخت سلاح اتمي و رول ان در عقب همه تروريستان به خاكدان سياه سپرده ميشود ولي پاكستان با داشتن سلاح اتمي و مهماندار بن لادن، گلو، حقاني، ملاعمرو هزاران تروريست در كشورش مصؤن، محفوظ، محبوب، مقبول، مامور ،مشعوف و مغرور است
واه واه واه ، تفو بر تو اي چرخ گردون تفو
غني و هم دست اندركارانموجود پروژه اند
مهاجر كابلي

>>>   ممنون ازگ اینکه مقاله واقیعبینانه نوشته اید.
اینرا کسانی بخوانند و کامنت بدهند که در طی هژده سال از کنفرانس بن اول الی امروز در اوردن قوای بیگانه و دیموکراسی سیکولاریستی غربی و اعمال نقشه و پلان های دین ستیزی و ایمان فروشی و فرهنگ شنکی های اسلامی هیچ سهمی به قلم و عمل نگرفته باشد. حتما نویسنده متن چنین شخصی میباشد. ولی کسانیکه هم وطن میخواهند و هم وطن میفروشد و هم داند ار ازادی میزنند ولی خواهان بقای قوای بیگانه هستند و میگویند که خدا اشرف غنی و گلبدین و کی و کی را بگیرد ولی امریکا را نگیرد. و یا میگویند که خدا امریکا را بگیرد ولی دالر اش را از سر ما نگیرد. و یا رهبر و راهرو شیطان های شان مزدور باشند و مستقیم و غیر مستقیم به سیاست ها و فرهنگ های بیگانه پیوسته و یا علاقه مند باشند نمیتوانند داعیه های وطن و اسلا را سر دهند. مزدور مزدور را نه بد گفته میتواند و نه حذف کرده میتواند. این وظیفه بادار است که چه کند و چه بگوید. تو که سال از چشمه استعمار خود را سیراب کردهای و صرف در حهت خشنودی استعمار فکر و ذکر داشته ای نمیتوانی بانی و حامی وطن و اسلام قلمداد شوی. سالهاست که منحیث فعال سیاسی در خدمت احیای و ترویج مولفه های دیموکراسی غربی و ثقه بخشیدن برای دوام حضور بیگانه و کسب خشنودی استکبار و بادار ات شب و روز تلاش کرده ای بگزار لاف وطنپرستی و اسلام دوستی را دیگران بزنند نه تو. مخاطب نویسنده نه بلکه کامنتور های حرفه ای مزدوران فیسبوکی و دلالان دین که هم کوزه گری میکنند وهم خود گل کوزه میشوند و هم کوزه فروش. زیاد مردمان را درین کازار میبینم که خود نماز نمیخوانند ولی میتوانند انتقاد بالای هزار نماز خوان بگیرن.این چنین کسان باید زهر بخورند ور نه خود شان در ارمان خود میمیرند و تنها پلان الله ج تطبیق شدنی است متابقی شرمسار ناکام و پشیمان و سر افکنده باقی میماند و وعده الله ج حق است. خداوندا ما را از شر منافقین نجات بده و هادی همه تو هستی .
وسلام

>>>   به نقل از واشینگتن اگزمینر، رندپال سناتور جمهوریخواه بار دیگر به لزوم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرد.
این سناتور ارشد امریکایی گفت بیش از 50 فیصد پول مالیات دهندگان در افغانستان به دلیل فساد اداری فراگیر در این کشور ضایع می‌شود.
رندپال اظهار داشت: تعدادی از اعضای تیم کاری خود را همراه با هیئت اداره تفتیش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان به کشور اعزام کردم تا راپور دست اولی از فساد اداری در افغانستان تهیه کنند.
بر اساس راپور اعضای تیم کاری رندپال فساد اداری در افغانستان من‌حیث یک اصل روزمره از سوی مردم افغانستان پذیرفته شده و بخشی از فرهنگ کشورمان محسوب می‌شود.

>>>   کدام نفر سر کدام نفر دیگر قرض داشت و قرضش را هیچ نمی داد.
یکروز پرسید: او بیادر،بالاخره همی پیسه قرض مره چه وقت میتی؟
نفر قرضدار گفت:
اینه بخیر بزودی قرض ته میتم.
مه سر دیوال ها ره خار کشت کدیم.بخیر خار ها که رسید و کاروان های پشم از کوچه تیر شد و پشم آنها در خارها بند ماند.من این پشم ها را جمع میکنیم و رشته می بافم و رشته ها ره گلبم می بافم و گلیم ها را میفروشم و بخیر و خوبی قرض ته پس میتم.
مردکه قرص والا ره خنده داد.
مردکه قرضدار گفت: ای جوانمرگی.حالی که فهمیدی که قرض ته پس میتم،چقدر خوش شدی!
حالا موضوع ختم جنگ افغانستان را در کنفرانس ملا ها در اندونیزیامورد بررسی قرار میدهند.
اندو نیزیا در کجا و افغانستان در کجا؟
موضوع جنگ افغانستان فقط مثل کاسه بی بی وارد به دروازه هرکشور دوران میکند.
گاهی در ترکیه ،گاهی در ازبکستان،گاهی در روسیه.گاهی در چین و در قطر و غیره جاها.
اما من فکر میکنم که یگانه جابی که موضوع جنگ افغانستان میتواند ختم پیدا کند،عبارت از ریو دی جنیرو برازیل است.
در آنجا ملا ها میتوانند که هم در مراسم مذهبی شان،یعنی کارناوال ریودی جنیرو اشتراک کنند و هم در لب بحر یک اندازه آب بازی کنند و خود را آفتاب بدهند و هم بطرف بالا سیل کرده به خدا بگویند:
ای شوخک!اصل جنت در همین جا بوده است و تو ما را به جنت او دنیا بازی میتی!

>>>   در عکس خو مالوم میشه که سر تقسیم غنایم جور نمیایند!!!!

>>>   نویسنده ماقله از مزدوری و غلامی خلیلی، محقق، دوستم، قانونی و برادران احمدشاه مسعود هیچ نامی نبرده و یا فراموش کرده است. یک مقاله باید بی طرف و غیر جانبدارانه باشد، در غیر آن باطل است.

>>>   درخت میګوید تا دسته از خودم نباشد کسی مرا زده نمی تواند دولت هم چنان تا جاسوسان درجه اول و نوکو کوش بفرمان امریکا نباشد به یاری خداوند ج امریکا یکروز درسرزمین شیرمردان ایستادګی کرده نمی تواند

>>>   نویسنده محترم بسیار عالی نوشتی
مگر یک گپ خاص اینست که تمامش ثمره جهاد و جهالت است نه تنها اینکه اسلام را در کره زمین بدنام ساختن بلکه میلیون ها مسلمان را به خاک و خون و مهاجرت کشانیدن . به نظریات همه تان احترام دارم اما عوامل اصلی را باید ریشه کن ساخت باید همان جهادی های که تا دیروز یک کراچی نداشتن و حالا میلیون ها دالر در کشور های خارجی دارند همان مردم هستن اشرف غنی بیچاره چی کند که طرف چپ و راستش > پیشروی و عقبش از جنایت کاران جهادی پر است
وسلام

>>>   بهترین قیام بدون خشونت تحریم انتخابات است. به این وسیله مردم به استعمارگران و نوکران شان نشان میدهد که ازین تفاله دیموکراسی بیزار اند و دیگر فریب انتخابات های تقلبی غربی ها را نمی خورند. دولت های غربی نیز نزد مردم خود (که گویا پول های مالیات آنها را برای بازسازی و دیموکراسی در افغانستان مصرف می کنند)رسوا می شوند.

>>>   نبی کریمی
من افغان نیستم.
زیرا:
1. نام تاریخی وطن من افغانستان نیست.
2. فرهنگ و زبان و ادبیات اساطیری و تاریخی من به زبان افغانی نیست.
3. هیچ یکی از کتب تاریخی و جغرافیایی سرزمین من به زبان افغانی نیست.
4. زبان دربار و تواریخ رسمی هیچ یکی از شاهان تاریخی ما زبان افغانی نبوده است.
4. ادبیات و زبان اَوِستا کتاب مقدس بلخیان و زابلیان باستان و زبان و ادبیات هیچ یکی از شاهنامه های زابلستان و سیستان به زبان افغانی نیست.
5. زبان هیچ یکی از اسلام شناسان، قرآن شناسان، راویان حدیث، عارفان، شاعران، تاریخ و جغرافیانگاران وطن ما زبان افغانی نبوده است. مثلا زبان رُمان بلخی (از یاران نزدیک رسول خدا و ملقب به سفینت الرسول) زبان شقیق بلخی، زبان ابراهیم ادهم بلخی (عارف بزرگ و نامدار اسلامی) زبان ابوزید بلخی (پدر علم جغرافیا در اسلام) زبان ابومعشر بلخی (پدر علم نجوم در اسلام) زبان جوانمرد قصاب بلخی، زبان وردان ابوخالد کابلی، زبان امام اعظم ابوحنیفة کابلی، زبان بوعلی سینای بلخی، زبان و دیوان مولانای بلخی، زبان و دیوان ناصر خسرو بلخی، زبان رابعة بلخی (نخستین شاعر زن فارسی) زبان بیرونی غزنوی، زبان سنایی غزنوی، زبان حنظلة بادغیسی (نخستین شاعر مرد فارسی) زبان محمد بن وصیف سیستانی (دومین شاعر مرد فارسی) دیوان و زبان عبدالواسع جبلی غرجستانی، زبان هجویری غزنوی (نویسندة نخستین کتاب عرفان اسلامی) زبان جامی بزرگ و خواجه عبدالله هروی و زبان هیچ یکی از هزاران مفاخر علمی و دینی و فرهنگی و ادبی و تاریخی وطن ما زبان افغانی نبوده است. بنا بر این من هم چون زادة این وطن و فرزند پدران خود هستم، لذا افغان نیستم.

>>>   Ismail Feroughi
هموطن ، اهریمن مرگ درپشت خانه ی ات خوابیده است .
حاکمان کابل توان تأمین امنیت برای تو را ندارند . آنان فقط نفاق پراگنی بلد اند و بس . تا تو با سایر هموطنان متحدانه برای تأمین نظم و ثبات نرزمی ، اهریمن مرگ دروازه ی خانه ی تو را هم خواهد کوبید .
بدنبال حملات گروهی دوهزارنفری در فاریاب و حملات همآهنگ و همزمان در کابل ، بدخشان ، بغلان ، جوزجان ، هلمند ، ننگرهار ، شبرغان ، بدخشان و قندهار ؛ دیشب چند ولسوالی فراه مورد تهاجم گروهی خونین طالبان قرار گرفته ، دهها سرباز ، افسر و مردمان بیگناه ما را به قتل رسانده ، تأسیسات دولتی را به آتش کشیدند .
تقریباً تمام مملکت در آتش جنگ می سوزد . دولت ناکاره ی وحدت ملی ! مسوولیت پذیر نیست و مسوولین امنیتی با بی حیایی تمام حتا به کم کاری خویش نیز اعتراف نمی نمایند .
تا تو نیندیشی و نجنبی ، همین آش خواهد بود و همین کاسه .

>>>   غنی احمدزی هیچ صلاحیت و اختیاری ندارد از عروسک پیاستیکی ضعیفتر است

>>>   تعداد زیادی از قوماندانان پولیس ونیروهای اردوی ملی در راه وطن به همراه مردم بیگناه زیادی در حملات تروریستی روزهای گذشته شهید ومجروح ومصدوم شدند. و باید نیروهای امنیت ملی جوابگو باشن و در راس انها ریاست جمهور ومعاون اجرایی اوست.
امریکا وناتو درافغانستان چه میکنند.توافقنامه امنیتی که غنی بعد از انتخابات با امریکا امضا کرد باید امریکا در برابر تهدیدات داخله وخارجی افغانستان اشتراک داشته باشد ولی میبینیم امریکا کوچکترین عکس العمل نشان نداد.
ارگ نشینان باید از سرنوشت شاه ایران که بعد از فرار بدنبال انقلاب ایران به باهاما گریخت پند بگیرند که حتا شاه ایران را که نوکر امریکا بود به امریکا راه نداد ودر اخر در مصر مرده شد ویا قذافی وصدام که اینهمه ثروت انها را به جیب زد ولی از انان حمایت نکرد.
ارگ نشینان بدانند نوکری اجانب کدام سودی برایشان ندارد.به ملت برگردند ودر خدمت مردم ووطن باشند.امریکا خوی وحشی دارد وفقط نوکران خود را چند روزی حمایه میکند واگر تاریخ مصرفشان تیر شد انها را دور می اندازد.
ارگ نشینان ودر راس انها غنی بداند یک قطره خون مردم ملکی به هزاران امریکا وترامپ ارزش بیشتری دارد.
باید مردم بیدار وهوشیار باشند افرادی بمثل گلبیدین نباید در اینده سیاسی کشور نقشی داشته باشند وگرنه وضع از این بدتر خواهد شد.
رهبران امروز صحنه سیاسی افغانستان چون جنرال دوستم عبدالرب رسول سیاف سبقت الله مجددی عبدالله عبدالله ؛اسماعیل خان وعطا محمد نور ونمایندگان پاک دست ولسی ومشرانو جرگه وتمامی عاشقان وطن باید همه یکصدا ومتحد برای نجات کشور از این مصیبت بپا خیزند واجازه ندهند ثروت عظیم نیروی مادی وانسانی افغانستان بر اثر بی کفایتی مسوولان به فنا برود.امروز بحث قومیت بحثی بیهوده است ودشمن همین را می خواهد که تفرقه وجدایی باشد وکشور تجزیه شود .همه پیش خدا مسوولند ودر برابر خون شهیدان از کودتای 7ثور 57 تاکنون باید درقیامت جواب پس بدهند.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   احمدی
غنی اجازه استعفا دارد اما وجدان ندارد !!!
هیچ نیروی و قدرت نمی تواند اراده خود را بالای یک آانسان آزاد و با وجدان تحمیل کند. انسان که شجاعت سیاسی ندارد، حس وطن دوستی اش مرده باشد ، تعصب زبانی در دلش فوران کند با داشتن چنین اوصاف بدون کدام اشاره ای از طرف خارجی به اعمال زشت خود ادامه می‌دهد .
خارجی و بخصوص امریکا ، هیچ اهمیت برای غنی قایل نیستند نسیتند .
- امریکا در کدام توافق نامه خود نوشته است شما پول های که کمک می‌شود حیف میل کنید
- یا به مردم کار ایجاد نکنید
- یا تعصب زبانی را دامن بزنید
- در کدام توافق نامه امریکا نوشته است که از پول سربازان، باید وزیران و جنرالان بلدنگ بسازند
- در کدام توافق نامه ای امریکا آمده است که قدرت باید تنها از پشتون ها باشد و دیگر اقوام به حاشیه رانده شوند .
امریکا ملامت نیست بلاکه خود غنی وجدان ندارد.

>>>   شما مردم افغانستان اگر عیسی (ع ) هم از آسمان بیاید از پشتش گپ میزنید چه رسد به اشرف غنی که او یک شخص خیلی عادی است. فقط یک گپ است که زیاد مردم دزد- غاصب - جنایت کار- مجاهل- بی چشم - بی حیا و در یکی از گروپ های مافیایی وکیل ها ی کمیشن کار شامل اند . واین ها ههمه برضد اشرف غنی مبارزه دارند. اشرف غنی تا جاییکه می بینیم هیچ همکار ندارد حتی وزیران ووالیان که خودش تعین میکند روزیکه ار چورلمان رای گرفت دیگر به گفتش نیست ودعوای ریاست جمهوری میکند . بهترین موقع است که در افغانستان داعش بیاید و دیگر سردمداران این بی نظمی هارا سر بزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است