جزییات فساد پرونده فاروق وردک پخش شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۷/۲/۲۰ کد خبر: 150889 منبع: پرینت

فساد تا چه حد؟ اما با این فساد های ملیونی همچنان کنار حکومت وحدت ملی قدم می زند حکومتی که با فساد مبارزه می کند.
جزییات فساد در مورد پرونده فاروق وردک پخش شد.

کمیسیون حقیقت‌یاب (سیگار) بعد از بررسی اتهامات وارده بر فاروق وردک وزیر پیشین معارف که طی فرمانی از سوی رییس جمهور تاسیس شده بود جزییات فساد در این اداره را برملا ساخت. نادرخان کتوازی یک عضو این گروه، بخشی از این حیف و میل ها را نشر نموده اند که قرار ذیل می باشد:
1) هفتاد درصد حیف و میل در یک‌هزار و یک‌صد میلیون دالر بودجه این وزارت (معادل به 770 ملیون دالر)
2) چهار‌صد میلیون دالر اختلاس زیر‌نام "ظرفیت‌سازی”
3) یک‌هزار و دوصد مشاور، که اکثر شان نزدیکان وزیر، فرزندان و نزدیکان نماینده ها، آشپز ها و راننده ها می باشند.
4) هفتاد و پنج‌ هزار معلم خیالی (معاش هر معلم 13000 افغانی یا 215 دالر که ماهانه معادل می شود به “16,125,000” دالر
5)سه‌ هزار و پنجصد مکتب های خیالی (در هر مکتب 21 معلم خیالی)
6) حیف و میل شدن دوصد و هشتاد و هشت میلیون دالر زیر نام "چاپ کتاب های نو

طارق پیمان
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیمان
فاروق وردک
نظرات بینندگان:

>>>   ﺩﺷﺖ ﻣﺎﻥ ، ﮔﺮﮒ ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻧﻤﯽ ﻧﺎﻟﯿﺪﻡ؛
ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﮔﻠّﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺳﮓِ ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺧﻮﺭﺩﻩ

>>>   پاروک وردک گفته است این پول را دراختیار گلبیدین قر ارداده ام تا ازان برای حزب مصرف کند

>>>   فاروق وردك تنها مفسد أطراف متفكر دوم نام نهاد نيست زاخيلوال و شاكر كارگر هم جزء مفسدين استند كه در اشاعه فساد و جمع اورى پول نقش دارند

>>>   کرزی با دار ودسته اش شاه دزدهای است که به راحتی شب را به بالشت می مانند و با وجود که بیش از نصف کشور زیر فقر بسر میبرد به راحتی نان از گلویش پاین میرود. وای افغانستان تو چه کشوری بودی !

>>>   قوماندان امنیه ووالی بغلان انجینیران هندی رابرای اشرار فروختند

>>>   جناب وردک صاحب لعنت خدا به شما اگر نصف این گزارش دروغ باشد اقلا نصف دیگر ان درست است. چوچه حلالی راکتیار .یک دزد واو باش حرفوی دقیق مثل خود گلو.

>>>   غنی متعصب کور است کر است که نمیبیند این همه فساد را باز از زیر ناف چیغ میزند . اگر یک تاجک و یا هزاره و ترکمن میبود غنی روده قاق فورنا عمل میکرد ولی در مورد قبیله کر و کور است این متعفن بد بخت .

>>>   Ibrahimi
.... همینگونه افراد افغانستان امروز مانند جوک در ادارات دولتی راه یافته اند که منبع فساد و رشوت و خیانت هستند.

>>>   Roshan
از این حکومت دزد چی توقع دارید خود دولت دزد است با دزدان قول قرار بسته است
کسیکه در این دولت ایفا وظیفه میکند همه شان دزدان پت پت نیست برحالا در پیش رویت دزدی میکنند

>>>   Kohistani
نوش جان وردک صاحب وزیرصاحب معارف خوب خدمت کردی چطور این پول ها را هضم می کنی چطور خواب ات می برد .آفرین ات .

>>>   Hashem
كجاست قانونيت وشفافيت كه هميشه غنى چيغ ميزند شروع كند از مشاور ارشد خود در امور پارلمانى خاموشى به معناى شريك جرم بودن است .

>>>   Qarizada
این ادمک روانی متعصب به همینگونه دزدان ضرورت دارد چرا که خود دزد بزرگتر است و با همینگونه بیسوادان و دزدان میتواند تجارت های خانوادگی حود را پیش ببرد.

>>>   خوب اینکه جای تعجب ندارد کل حکومت از الف تا یا بدست دزدان و چپاولگران افتاده و بکارشان که همان دزدی است ادامه میدهند تعجب از ملت است که چرا چنین اقلیت فاسد را اجازه میدهند تا در راس امور مملکت باشند آخر تا کی میخواهید شاهد نیستی و بربادی مملکت باشیم آن از امنیت و این از اقتصاد چرا یک حزبی که واقعأ دلسوز ملت و پاک از هر گونه آلودگی در فساد باشد سر بلند نمیکند و مردم را رهبری نمیکند تا این لاشخوران را دستگیر و به جرم هایش رسیدگی کنند و اما شما ملت با این خاموش نشستن فکر نکنید قربانی هستید شما شریک جرم هستید بدین خاطر که ظلم را میبینید ولی خاموش نشستید خلایق هرچه لایق خواهی مثل آدم زندگی کنی خواهی مثل همین حالا که دنبال یک لقمه نان مثل ....باید روزی صد بار برای این .....تکان بدهید

>>>   به نام خريد تجهيزات نظامى اردو تيم فاسد مشاوريت امنيت ملى قصد مليونها دالر اختلاس دارند.

>>>   این شایعه نه بلک یک حقیقت واضح و مسلم است از دزدی ها و اختلاس فاروق وردک عضو فعال باند تباه کار گلبدین فاروق وردک مانند رهبراش از جمله جاسوسان پاکستان دشمن مردم افغانستان خیانتکار به اولاد کشور ماست وقتیکه موضوع دزدی و اختلاس بزرگ فاروق وردک را ارگ میخواست به تحقیق ومحکمه بکشاند فاروق وردک به ارگ اخطار داد که اگر موضوع دزدی و اختلاس انرا بهتحقیق و محاکمه بکشانند رشوتخوری بیست ملیون دالر ارگ را که در دوبی گرفته اند رسوا و افشا میکند به همان اساس بود که فاروق و ردک را ازبابت دزدی واختلاس بزرگش نه تنها که به تحقیق و محاکمه کشانده نشد اول انرا بحیثنماینده خاص ریس جمهور غنی در کار پاکستان و حالا وزیر پارالمانی دولت غنی شده و شریک دزدی و اختلاس اش و رفیق تنظیمی اش اصف ننگ معاون فاروق وردک در وزارت معارف والی فراه شد از اثر خیانت و دزدی مردم فراه از دست ان به فغان رسیدند ارگ انرا نسبت تظاهرات مردمی بحیث والی لغمان مقرر کرد که رهبر شان گلبیدین پس از تسلیمی سر و کله ان اول در ولایت لغمان پس از بیرون شدنش از دفتر ای اس ای پاکستان برامد اینطور مبارزه ای غنی احمدزی با فساد پیشگان است .

>>>   فاروق وردک و اتمر از زمان جار و مزدوری در کمیته سویدن شریک دزدی بودند. بر ... کرزی .....که این دزدها را به "ارمان" شان رسانید!!!!

>>>   همه اين پولها در جيب حكمتيار ريختانده شده است ، و از همين خاطر مزه دهن كج گلبيدين فعلاً خراب است، چون فكر ميكرد كه وي چالاكتر از فاروق است ، و بايد پول بيشتر به دست بياورد، ولي نميداند كه حالا خيلي نا وقت است. آمدي جانت بقربانم ولي حالا چرا؟

>>>   آغای طارق پیمان !
فکرمیکنم که یا شما عین مطلب را بدون ذکر نام تان در ۱۲/ ۳/ ۱۳۹۴ زیر عنوان / جزئیات فساد و اختلاس در وزارت معارف فاش شد / را در همین سایت با عین جملات متن به نشر سپرده اید و یا اگر چنین نیست معلوم میشود که حال خود شما سارق مطبوعاتی عین مطلب شمرده میشوید - که کار بس سخیف و قابل توبیخ است .

>>>   همانقدر دزد که درحزب جمعیت است در باند گلبیدین هم است اما درباند گلو دزد های ماهرتری هستند

>>>   باید حکومت افغانستان از ملل متحد یا ارگان کشفی جهانی مثل پولیس انترپول بخواهد معلوم کنند در طول این سی سال کلانترین دزد افغانستان کی است ؟؟؟

>>>   این به همه هویدا است که در حکومت تازه تاسیس شده از سال 2001 تحت نام کمک به افغانستان به اندازه پول سرازیرگردید که از عقل آدمی بیرون بود. در این هم جای شک نیست که مانند فاروق وردک شاید صدها نفر دیگر هم باشد از مرکز گرفته الی سطح ولایات که از این مزایا مستفید نشده باشند. اما موضوع که مهم است اینست که رئیس جمهور فعل کشور ادعا دارد که در مبارزه علیه فساد جدی ا ست و به تمام ارگان های دولتی هشدار داده است که در مقابل این پدیده شوم مبارزه کنند، چطور میتواند شخص مانند فاروق وردک را دوباره به حیث وزیر دولت در امور پارلمانی تعیین نماید. پس شاید زیر کاسه نیم کاسه یی باشد که اینکار صورت گرفته است. شاید تقرر وردک ربط به مصاحبه وی داشته باشد که گفته بود کشور به 70 میلیون دالر فروخته شده است. و رهبری حکومت هم ناگزیر بخاطر اینکه موضوع پنهان بماند به تقرر وردک در این پست اقدام نموده است.

>>>   چرا کسی پرسانش نمیکند. 54 لک که ابراهیمی گرفته حتی کمپاین شروع شده که پس بتی اما دزد کبیر را هیچ کسی چیزی نمی گوید؟

>>>   نوش نوش وردک به هفتاد پشتت بس است؟؟؟؟
مردم بی شعور نام مجاهدین را بد میکند تمام مصرف اعاشه واباطه مجاهدین واندک کسانی نام مجاهد رابد کردند دزدی کردند به ندازه نصف این دزدی سازماندهی شده نمیرسد.

>>>   ترامپ باید پول های امریکائی هارا ازین دزد ها واپس بگیرد ئواسنهارابه گوانتانامو اعزام کند

>>>   اگر من در بین چهار صد تن از مامورین حکومت کرزی وغ که طور دوره ئی امروز والی فردا وزیر پس فردا سفیر ماه دیگر مشاور وبعد دوباره والی وزیر مشاور بوده اند دوتن را نشان دهم که دزد نبوده اند کسی به من جایزه میدهد؟؟؟

>>>   Salam
من از شهروندان پشتون تبار خود مى پرسم ، آيا تمدنى را مى شناسيد كه افغان در تاريخ ناجى آن بوده باشد ، جز تاريخ سياه و قتل و كشتار و غارت !
يك نمونه از تمدن درخشان علمى ، فن آورى و ادبيات را شما در تاريخ سياسى و انسانى پشتون ها ( افغان ها) نشان دهيد !
مگر احمق بايد بود كه تمدن و تاريخ درخشان خراسانى را در مقابل عصبيت قبيله يى وسنت هاى انسان سوز افغانيت از دست داد.
ما سه سده اين تجربه يى تمدن سوز را داريم ، فكر كنم ديگر كافى است .

>>>   ای خداوند ما بنده گانت به غیر تو وابسته نیستیم فقط برای ما مردمان خدا جویان افغانستان جانی جور .صميمت.وحدت اتفاق .و ایمان محکم.وفقط اشخاص کثیف هستند که پول کثیف را قبضه میکنند.و بدون اینکه از خدا و آخرت بترسند به پول های بیت المال که از خون مردم رنجدیده بدست آمده باکمال بیشرمی وخبیثانه دستبرد میزنند. حیف و میل میکنند این ها چقدر اشخاص کثیف وپست هستن چطور از گلو کثیف شان میگذرد در صورت که نصف از هموطنان ما چیزی برای خوردن ندارد با بدبختی زندگی می کنند پول های مکتب فرزندان ما را حیف و میل میکنند بچه بدبخت مردم افغانستان روی بريا و زمین خاکی درس میخوانند .خداوند لعنتت کند فاروق وردک وهمدستان فاسدو کثیف وبی ایمان.را نفرین تان باد ای انسان های کثیف وبی منطق
( مهاجر

>>>   خدایا قضاوت این .....ها را هرتعدادي که هستن.حالا چند نفر حرام زاده پشت این قضیه میباشند ودستان کثیف شان آلوده است .به تو می سپاریم.وتو میخوایم آنهای که بالا ترین خیانت را به این مردم مظلوم روا داشته اند .به اشد مجازات قرار بده.که بنده گان رنجدیده تو که بچه های شان از تحصیل باز مانده اند ویا درزیر درختان به سختی درس می خوانند .وبه جز نا امیدی و افسردگی و عضاب چیزی دیگری را کمايي نکردند.حاملین این خیانت به جزای اعمالشان برسان ( آ مین

>>>   .....بر فاروق وردک وامثالش این دزدان - جنایت کاران غاصبین زمین ها کمیشن کاران- خلاصه مافیای وطنی . ازخداوند میخواهیم اینهارا تباه وبرباد کند.

>>>   جزيئات فساد ولى مسعود. ، ضيا مسعود. ، ربانى. ، بسم اله سنگ فروش وغيره را كه در أين سى سال خون ملت را نوشيده اند نيز پخش كنيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است