تردد آمریکایی ها در پاکستان محدود می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۲/۲۲ کد خبر: 150903 منبع: پرینت

دولت پاکستان در واکنش سریع به اعمال محدودیت بر تردد دیپلمات های این کشور در پایتخت و چند شهر دیگر آمریکا، تصمیم به اقدام متقابل و مشابه گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری خود، صحت اخبار مربوط به تصمیم دولت آمریکا درباره اعمال محدودیت بر تردد دیپلمات های پاکستانی مقیم آمریکا را تایید کرد.

از روز، جمعه، اعمال محدودیت بر تردد دیپلمات های پاکستان در واشنگتن و چهار شهر آمریکا آغاز شده و بنا به دستور العمل وزارت خارجه آمریکا، دیپلمات های پاکستانی برای هرگونه تردد بیش از 40 کیلومتر، باید پنج روز قبل از وزارت خارجه آمریکا تقاضای مجوز کنند.

در همین حال دولت پاکستان نیز در واکنش سریع به تحریم های دیپلماتیک واشنگتن، تردد دیپلمات های آمریکایی را در پایتخت و سایر شهرهای پاکستان محدود کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: از روز (جمعه) استفاده از موترهای اجاره ای برای دیپلمات های آمریکایی ممنوع است.

این مقام دیپلماتیک وزارت خارجه پاکستان افزود: اقدامات دولت پاکستان در پاسخ متقابل به اقدامات طرف آمریکایی اتخاذ شده است.

در پی درخواست پولیس پاکستان برای ممنوع الخروجی «جوزف امانویل هال» وابسته نظامی سفارت آمریکا به علت بی توجهی وی به مقررات رانندگی در پاکستان که منجر به جان باختن یک شهروند پاکستانی در اسلام آباد شد، دولت واشنگتن تصمیم به اعمال محدودیت تردد دیپلمات های پاکستان مقیم آمریکا گرفت.

عبور موتری وابسته نظامی آمریکا در اسلام آباد از چراغ قرمز و کشته شدن یک موتور سوار، باعث احضار «دیوید هِیل» سفیر این کشور به وزارت خارجه پاکستان شد.

برخورد موتری شخصی وابسته نظامی سفارت آمریکا به یک دستگاه موتر سایکل در روز شنبه 18 حمل ماه، سبب جان باختن موتور سوار و مصدومیت دو شهروند پاکستانی دیگر شد.

در سال 2011 نیز 'ریموند دیویس' که خود را کارمند سفارت آمریکا معرفی کرده بود یک شهروند پاکستانی را به ضرب گلوله در شهر لاهور کشت و اگر چه مشخص شد وی جاسوس سازمان سیا است اما با پرداخت دیه آزاد شد.

این واقعه بحران دیپلماتیک در روابط پاکستان با آمریکا ایجاد کرد که همچنان ادامه داشت.

به گفته رسانه ها، بی توجهی دیپلمات آمریکایی به قوانین ترافیکی پاکستان که منجر به کشته شدن یک شهروند شده است، بحران دیپلماتیک تازه‌ ای را در روابط دو کشور ایجاد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است