گرجستان و اسراییل سند توسعه تجارت امضا کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۷/۲/۲۲ کد خبر: 150909 منبع: پرینت

در جریان سفر 'الی کوین' وزیر اقتصاد و صنعت اسراییل به گرجستان، سند توسعه تجارت آزاد میان دو طرف به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری 'اسپوتنیک گرجستان' به نقل از وزارت اقتصاد و توسعه پایدار این کشور، این سند، روز جمعه در دیدار کوین و 'دمیتری کومسیشویلی' وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان امضا شد.

بنا به این گزارش، کومسیشویلی با اشاره به موقعیت ژیوسیاسی گرجستان و نیز وجود فضای مناسب برای کسب و کار و سرمایه گذاری گفت: برقراری روابط نزدیک با اسراییل -اسراییل - در حوزه اقتصادی برای تفلیس مهم است.

وی افزود: سند آغاز مطالعات فنی و اقتصادی مشترک در رابطه با تجارت آزاد را امضا کردیم و امیدوارم نتایج خوبی داشته و موجب اشتغال جدید و افزایش صادرات و ورود تکنولوژی از اسراییل -اسراییل- به گرجستان شود.

وزیر اقتصاد و صنعت اسراییل که برای نخستین بار به گرجستان سفر کرده و نیز در مراسم افتتاح کارخانه مشترک تولید قطعات کومپوزیت هواپیماهای مسافربری در تفلیس حاضر بود، گفت: هر دو طرف باید در راستای افزایش حجم گردش کالا تلاش کنند.

به گفته کوین حجم گردش تجاری اسراییل -اسراییل- و گرجستان در سال 2017 میلادی در مقایسه با یک سال قبل 40 درصد افزایش یافته ولی باز هم در مجموع 15 میلیون دالر را تشکیل می دهد و ما با کومسیشویلی تصمیم گرفتیم حجم گردش تجاری را بطور قابل توجه افزایش دهیم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گرجستان
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است