دستگیری 30 ترکمنستانی در هند به جرم قاچاق طلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۲/۲۲ کد خبر: 150914 منبع: پرینت

طی دو روز 30 شهروند ترکمنستانی که قصد قاچاق حدود 22 کیلوگرم طلا به ارزش بیش از یک میلیون دالر را داشته‌ اند در فرودگاه دهلی دستگیر شده‌ اند.

به گزارش ایندیان اکسپرس، هفته گذشته در مورخ 5 می، 28 شهروند ترکمنستانی در حالی که برای قاچاق حدود 19 کیلوگرم طلا به ارزش تقریبی 900 هزار دالر تلاش می‌ کردند، در فرودگاه دهلی‌نو دستگیر شدند. 23 نفر از این ترکمنستانی‌ ها پیش از این از طریق پرواز عشق‌آباد-دهلی و پنج نفر نیز از استانبول به هندوستان آمده بودند. 22 نفر از این 28 نفر زن بوده‌ اند. طلای قاچاق شده توسط این افراد عمدتا در قالب جواهرآلات بوده است.

مقام های هندی گمان می‌ کنند که افراد دستگیر شده اعضای یک باند قاچاق طلا هستند. طی بازجویی‌ ها مشخص شده که بازداشت‌شدگان پیش از این نیز 7 کیلوگرم طلا را قاچاق کرده و به یک تاجر فروخته‌ اند.

بنا بر این گزارش، روز بعد از آن، یعنی در مورخ 6 می نیز، دو شهروند ترکمنستانی دیگر در حالی که برای قاچاق 3.05 کیلوگرم طلا به ارزش 140 هزار دالر تلاش می‌ کردند، دستگیر شدند. این افراد نیز اعتراف کردند که پیش از این 2.65 کیلوگرم طلا، به ارزش 264 هزار دالر را قاچاق کرده‌ اند.

وضعیت اقتصادی ترکمنستان طی سال‌ های اخیر به دلیل افت قیمت حامل‌ های انرژی، برنامه‌ های بلند پروازانه و پرهزینه دولت بردی‌محمداف، و برخی تصمیمات عجیب و غریب دولت این کشور رو به وخامت گذارده و همین امر سبب افزایش گرایش ترکمن‌ ها به امور غیرقانونی همچون قاچاق شده است. مساله قاچاق به‌ویژه درباره شهروندان ترکمنستانی در ترکیه بغرنج‌تر است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
ترکمنستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است