نشست تشریفاتی اندونیزیا یا فریب سیاسی بنام علما
در نشست اندونیزیا فقط علمای درباری از هرسه کشور دعوت شده بودند تا عمدا به موضوع تحریم و تکفیر طالبان و داعش نپردازند و فقط بر صلح تاکید کنند و از اشرف غنی تمجید نمایند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۷/۲/۲۳ کد خبر: 150935 منبع: پرینت

نشست علمای سه کشور افغانستان، پاکستان و اندونیزیا در شهر بوگور اندونیزیا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در این نشست که سه روز بطول انجامید، سران سیاسی هرسه کشور بجای علما شرکت کرده بودند که البته سران سیاسی بیشتر در حاشیه مشغول نظارت بر عملکرد و هدایت مصوبات شورای علما بودند. در این میان علمایی البته مطیع و تابع سیاست های حکومتی از هر سه کشور در این نشست شرکت داشتند که بیشتر جلوی دوربین رسانه ها قرار گرفتند تا رسیدگی به وضعیت صلح و اعلام فتوای جامع جهت محکومیت هراس افکنی و انتحاری یا خود ترقانی در افغانستان.

علمای سفارشی و فرمایشی هر سه کشور، درباب انواع حملات اتفاق نظر داشتند و آن را جهاد به ضد اشغال خواندند و اما صلح را ضرورت جهان اسلام دانسته با سردادن شعارهای صلح و دوستی و امنیت با قرائت های متعدد از آیات قرآنکریم، روز مقدماتی، جلسه اصلی و اختتامیه را به پایان رساندند.

این علما در قطعنامه پایانی نشست از اشرف غنی رییس جمهور افغانستان بخاطر تلاش برای صلح و آرامش و دعوت مخالفان به صلح تشکر کردند و از جامعه جهانی بخاطر امنیت در افغانستان سپاسگذاری نمودند.

این علما در بند پنجم از قطعنامه پایانی این نشست، خود را وارثین پیامبر معرفی کردند و اعلام نمودند که ما نقش اساسی در جامعه اسلامی داریم و به همه توصیه نمودند که از آنان پیروی کنند.

در نشست علما بجای اینکه راه های دستیابی به صلح و امنیت در افغانستان جستجو شود و همه با اجماع کامل تروریزم را محکوم نموده و حملات انتحاری را حرام اعلام کنند، به تعریف و تمجید از مقام شامخ علمای افغانستان و پاکستان پرداختند و فقط بر آوردن صلح تاکید کردند.

آنچه در این نشست به چشم می آمد و کاملا واضح بود، یک فریب سیاسی پنهان که مشخص بود از قبل طراحی شده و دقیق اجرا گردیده است و آن نبود علمایی بود که در دوطرف فتواهای حملات انتحاری قرار داشتند. یعنی در این نشست فقط علمای درباری از هرسه کشور دعوت شده بودند تا عمدا به موضوع تحریم و تکفیر طالبان و داعش نپردازند و فقط بر صلح تاکید کنند آنهم بدون هیچ راهکار مشخص و برنامه مدون.

در این نشست نه از علمای طرفدار انتحاری از پاکستان و افغانستان دعوت شده بود و نه از علمای دینی که عملیات انتحاری را حرام اعلام کرده بودند.
نه از مولانا سمیع الحق خبری بود و نه از مفتی فضل الرحمان. اینها از جمله حامیان اصلی طالبان بوده و تا کنون عملیات انتحاری و انفجاری در افغانستان را فرض می دانند.
از افغانستان هم نه عبدالرب رسول سیاف بود و نه شیخ آصف محسنی که همیشه عملیات انتحاری و انفجاری را محکوم کرده و ناجایز دانسته اند.
در واقع هیچ چهره مشخصی که در اجماع علما خارج از حکومت مورد تایید باشد نه از پاکستان و نه از افغانستان و نه از اندونیزیا در این نشست حضور نداشت.

گویا این نشست با تمام هزینه هایی که از جیب این ملت بیچاره و بدبخت خرج می شود برای این برگزار شده بود تا از اشرف غنی تمجید و تقدیر شود، نه برای حرام دانستن عملیات انتحاری و ناامنی در کشورهای اسلامی.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست اندونزیا
علمای درباری
نظرات بینندگان:

>>>   شورای صلح چقدر مصرف کرد تا این کنفرانس بی نتیجه را براه انداخت؟ چند مراتبه رفت و آمد کردند ؟
چی نتیجه بدست آمد؟
مولاناهای ترورست پاکستانی بمجرد رسیدن به پاکستان برای خبرنگاران پاکستانی گفتند: ما از محکوم کردن ونامبردن طالبان جلو گیری کردیم!
آیا حکومت وشورای ناکام صلح پیش از کنفرانس نمیدانست که پاکستانی ها صادق نیبستند؟

>>>   اين عالمان بي عمل و دنباله رو خودشان ميدانند كه قصه ي ايشان به مفت است و در كله پزي هم زياد يافت ميشه. ازينرو ميخواستند چكر مفتي به خارج بزنند و ارباب را هم خوش بسازند.
اگر درين علماي بي عمل خير و بركت ميبود، به اين روز نمي افتاديم. اگر نه، وقتي عالمان بزرگ از سه كشور مسلمان باهم مينشينند و سر موضوع مشخص و وأضحي بحث ميكنند، بايد بعد از آن تحولي عملي عظيم در راه باشد، ولي ميبينيم كه حتي با زبان هم از حق گريزان اند چي برسد به اينكه بتوانند حركتي پر بركت نمايند. شنيدن حق از زبان ناحق بي تأثير است.
عالم بي عمل به .... باركرده از كتاب ميماند.
با احترام
همنوا

>>>   چه بنوسیم همه روزه مینوسیم به که بنوسیم و چرابنوسیم.میگویم یاالهی قدرتمندرین قدرتها، تو نسبت به صبر که داری نسبت حکمت که داری نسبت شفقت که داری: این سران حکومت که ملت و قوانین اسلامی را به مسخره گرفته اند و همه روزه از ملت قربانی میگیرند به قهر و غضب خود گرفتار کن و این ملت مظلوم از شر این خاینین نجات ده و افغانستان را به فرزندان اصیل کشور بسپار، تا بندگان تو شفقت و دلسوزی داشته باشد،نگاه تعصب نداشته باشد،نگاه قوم پرستی نداشته باشند.
بااحترام
زرغونه نجار زاده

>>>   علمای شورای صلح غنی ماه عسل رفته اند

>>>   ملا های اندونیزیا چرا ریش نمیگذارند ؟؟>؟

>>>   اینقدر علما که درافغانستان است دراروپا امریکا جاپان هم نیست یا شاید مقصد از علما ملا هاباشد؟؟؟

>>>   پای نحس "علمای" شکم گونده افغانستان و پاکستان راه انتحاریها را به اندونیزیای آرام و صلحدوست باز کرد و هنوز به کشورهای خود نرسیده بودند که همزمان در سه کلیسای اندونیزیا انفجار و انتحار رخ داد!!!!!!

>>>   دولتهای قبلی چی بدی داشتن که مردم افغانستان برعلیه انهاانقلاب میکردند ولی درمقابل دولت بیکاره فاسد وادمکش فعلی هیچ عکس الملی نشان نمیدهند وفقط منتظر مرگ تدریجی هستند ایامردم بی غیرت شدن

>>>   Paiez
به تیوری توطیه و یاوه گویی متهمم نکنید؛اما:
شما به این باورید ؟ که غنی شجاعت پذیرفتن این همه اعتراض و ندامت، نه دیدن سلامت، و پذیرفتن خطر های بزرگ در اوج حماقت را دارد؟ نه! هرگز!
کشور های جهان سوم، میدان های بازی اند برای بازی منافع کارتل ها و استعمار گران بزرگی که در نقش خدایان زمینی مدرن، آیه می فرستند و تقدیر می نویسند و سر نوشت می سازند...
غنی و غنی ها در هر کجای دنیای فقیر، یا جهان سوم، پیاده های مزدوری اند که توسط امپراطوران سود و سرمایه و نفت؛ در این شطرنج جنایت بار، در نقش شاه ظاهر می شوند تا این بازی شیطانی و ننگین را، در قدم نخست، به نفع حامی های شان به پایان برند؛ و بعد، مزد نا مشروعی را هم نصیب خود نمایند...
شما باور مکنید که در موضوع شناسنامه، غنی و یارانش متحمل این همه ریسک های خطرناک برای امروز و فردای خویش و این مردم می شوند؟ نه! چنین نیست!
انگلیس و شرکای منطقه ای و بین المللی اش، صد بار نسبت به غنی ها و یون ها، به افغانیزه کردن تمام مردم این سرزمین و این کشور، حریص تر ومصر تر اند...
چرا چنین است؟
این بر می گردد به منافع دراز مدت و استراتیژیک آنان در این منطفه...
بنا بر این، مردم و جوانان ما، در سلسلهء حق طلبی های شان، ریشهء تفرقه در میان مردمان ما، شیطان بزرگ(انگلیس) را فراموش ننموده، نقش شیطانی آنان را در بر بادی دیروز، امروز و فردای ما، در نظر داشته باشند!...

>>>   Baha
یک پاسخ تاریخی یه یک استدلال پوچ فاشیستی
فاشیستان با خشم می گویند: اگرملیت های غیرپشتون افغان نیستند، پس چرا در خارج به نام افغان می روند با پاسپورت افغانی و افغان هم شناخته می شوند.
پاسخ : زمانی که نام سرزمین ما جعل شده، تاریخ و هویت مان جعل شد شناسنامه ها و اسناد ما جعل شد با شرمندگی در خارج هم افغان شناخته شدیم ، همه ملیت های بیگناه غیر پشتون هم محکوم به نام بد افغان شدند و در خارج افغان یعنی وحشی، افغان یعنی دزد، افغان یعنی تروریست، افغان یعنی مافیای مواد مخدر. پس افغان کدام افتخاری ندارد، دردا که ما با نام افغان در خارج چقدر اهانت و توهین می شویم و حتا در میدان های هوایی افغان ها بیشتر بازرسی می شوند تا مواد منفجره و خودکفانی را با خود به هواپیما نبرند. اما افغان واقعی از لجنزار بدویت تاریخ به نام افغان فخرمی فروشد که اگرنام جعلی افغان بر ما تحمیل نمی شد ما از سیاره زمین بیرون پرتاب می شدیم ، هچنانی که آنها از اسراییل برسرزمین ما پرتاب شدند

>>>   Arianfar
با درود و مهر
دوستی پرسیده اند که اشرف غنی برای این که نام نیکی در تاریخ بر جا بگذارد، چه باید بکند.
از دید بنده بهترین کاری که آقای احمدزی می تواند بکند، این است که
1. روابط کشور را با مثلت خبیثه برمودایی عربستان، پاکستان و ترکیه تا سطح روابط قونسولی پایین بیاورد تا همه جهانیان بدانند و متوجه شوند که همانا همین سه کشور با مداخلات بی پایان خود نا را به این روز و حال رسانده اند.
2. . آقای کرزی را با حواریون و مشاوران شان به دبی تبعید نمایند.
3. بی چون و چرا و به زودترین فرصت ممکن لویه جرگه اضطراری را برگزار و خود استعفا بدهند و زمینه را برای بازنگری در قانون اساسی و تغیبر ساختار نظام فراهم سازند.
کامروا باشید.

>>>   نوشته ايى از جناب استاد عبدالحی خراسانی:
هشدار
احیاء نهضت خراسان برگشت ناپذیراست
بعضی از معامله گران فاسد و جبون سیاسی تاجیک و برخی از به اصطلاح حواریون رهبران بازماندهٔ نسل پیشاور در پشت روایات و تفاسیر و آیات پنهان شده اند، تا مردم ما را به تمکین در برابر تسلط فاشیسم وادارند.
آنها به جای اینکه با تذکر ؛ عدالت، اذهان خداوند به تکثر هویت، ایمان فردی و تقوا سیاسی فاشیسم ارگ را به تمکین در برابر میثاق سیاسی دعوت نمایند، هر روز با ذکر روایات من درآوردی و رویکرد منافقانه و شیطانی جوانان و مردم ما را از پیوستن به نهضت مقدس و تمدن اسلامی خراسان باز می دارند.
من نمی خواهم در ابن شرایط ایکه فاشیسم کشور را به طرف بحران هدایت می کند، بحث را به انحراف ببرم و تاریخ صدر اسلام را به این منافقان و حواریون پنهان و پیدا تذکر بدهم.
مگر شما ها جریان بحث های گسترده را از سقیفه بنی ساعده مطالعه نکرده اید؟
تمام دلایل اصلی و محوری قریش در مجلس سقیفه چه بود؟
فقط یک جمله بود: که قریش به غیر از خود به کسی به عنوان جانشین حضرت محمد(ص) تمکین نمی کند و آن جانشین هم باید از میان نزدیک ترینها به پیامبر اسلام باشد، یعنی تأکید بر هویت .
کسانیکه حمایت خود را از اشرف غنی فاشیست در پناء احادیث و روایات
جلوه شرعی می دهند باید متوجه باشند که جامعه و مردم ما چهره واقعی آنها را شناخته است.
من از تمام این به اصطلاح بازماندگان کهنسال نسل پیشاور سوال می کنم ؟
آیا در تاریخ اسلام تمدنی درخشان‌تر از تمدن خراسان سراغ دارید؟
کاخ های بلند تاریخ اسلام در تمدن خراسان قابل دسترسی و تعریف است.
تمام فلسفه، علم کلام ، حدیث، ریاضیات، هندسه،نجوم ، عرفان، شعر، ادب، سیاست ، مدیریت، نهضت ترجمه و اخلاق دستاورد همین تمدن است.
با کدام عقل و خرد «افغانستان» را که یک واژه قومی و قبیله ای و دستاورد استعمار امپراطوری روسیه تزاری و بریتانیای کبیر است بر خراسان که تمام عصاره ای فضایل تاریخ اسلام در آن جمع شده ترجیح می دهید؟
مخالفت افغان‌ها (پشتونها) قابل درک است اما مخالفت تاجیک ها با احیاء نهضت مقدس خراسان ننگ تمدن و شرم تاریخ است .
اگر به هر دلیلی همراهی نمی کنید حداقل سکوت کنید و بدانید که
احیاء نهضت خراسان برگشت ناپذیراست .

>>>   حکومت با همه ساز و برگش گندیده است.
از یک مجموعه گندیده هرچه برون آید گندیده
ملت
قیام قیام قیام
برای نو سازی و به سازی
با انتخاب هشیارانه و مسوولانه

>>>   کشاف از روزی که مادرش تولد شده در دستر خوان دولتی هابزرگ شده ومداح وثنا خوان ارباب قدرت است ودیگرانش نیز در مرتبه کمتر ازاو نیست خوب است که مجددی زنده نیست اگراو خدایش نیامرزد می بود ویا از سلامت کامل برخوردار میشد می دیدی که چه گلهای را اب میداد ما فکر میکردیم که در افغانستان به چشم ملت خاک میزنند اما وضع در همه جا یکسان بوده اندونیزی نیز حالت خوبتر از مانداشته باید اگر اندونیزی ها واقع بین میبودند انها علمای واقعی را میشناختند خود یک لیست از علما را ترتیب میدادند ومیفرستادند وقتی کار رابه غنی وعبدالله ویا انگلیس وامریکا گذاشتند معلوم بود که همین هارا می فرستادند پس از این اعضای مریض نتیجه ای بیمار بار می اید وچون بزرگ شوند حکمتیار جور میشودوسفسطه وزومی گری وتعند با نسل بشری
ولایت خان از کاپیسا

>>>   مولانا های ترورست پاکستانی اندونیزیاراهم شکارترورست ها ساختند:
حداقل هفت نفر در اثر یک انفجار در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در شهر" سورابایا" دومین شهر بزرگ اندونیزیا ، کشته شدند.
مقامات اندونیزیا اعلام کردند دو شبه‌نظامی سوار بر موترسایکل خود را در مقر پلیس اندونیزیا منفجر کردند.
به گفته مقامات، دو شبه‌نظامی سوار بر موتر سایکل روز دوشنبه خود را در یک مقر پلیس در سورابایا —دومین شهر بزرگ اندونزی منفجر کردند.
فرانس بارون مانگرا، سخنگوی پلیس جاوه، گفت پس از بررسی تصاویر کامره های امنیتی موجود در محل مشخص شد مهاجمان سوار بر موتر سایکل در در نزدیکا پوسته پلیس متوقف شدند و انفجار درست در همین لحظه اتفاق اتفاد.

>>>   جهاد را چه كه مردم نادان ما هزار ها دالر مصرف حج ميكنند و شيطان را به سنگ ميزنند... در حاليكه شيطان بالاي شان دارد حكومت ميكند.....

>>>   Ayendagan
درود!
باغنی احمدزی بدترین اتفاقات را تجربه خواهیم کرد....
کسیکه خود اش با ملیون ها رای تقلبی در کشوری بنام افغانستان حاکم شد ، چگونه از او توقع دارید تا انتخابات شفاف و بدور از تقلب برگذار کند ، متاسفانه ما بد ترین اتنخابات جهان را تجربه خواهیم کرد و همینطور بد ترین و فرومایه ترین آدم ها در مجلس نماینده گان خواهند آمد که بدون شک هر خواست و پیشنها نامشروع غنی را بی درنگ تصویب خواهند کرد.......مگر اینکه انقلابی صورت گیرد.

>>>   عطا صفوی
درس های تلخ تاریخ هرگز فراموش نمیشود...!!
---------------------------------
امید وارهستم داستان دیروزی سناریوی مضحک اعراب خود فروخته و دولت های غربی درمورد افغانستان که گویا " اسلام عزیز" درخطر است دیگر به پایان رسیده باشد وقطعا برای همه باید تفیهم شده باشد.
اشغال قدس توسط اسراییل با همکاری عربستان سعودی , امریکا وانگلیس نشان داد ؛ که اینها درجنایت بشری ، نابودی ، خونریزی و آوارگی درسوریه - عراق ، فلسطین و افغانستان...تحت عناوین مختلف دست بالایی داشتند . امروز صدها تن جوانان فلسطینی بخاطر نه گفتن انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس کشته وزخمی شدند ولی معلوم نیست که اگر اینجا دین وسرزمین درخطر نیست پس چه چیزی درخطر است.؟ کجا شد آنهای که فرمان جهاد را صادر میکردند؟ کجا شد وجدان وشرف اجارگیران حرمین وشریفین..؟ازهمه جالب کنایهء عاجل «احمد بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه به عربستان سعودی:
« کسی که بیت المقدس را رها کرد، روزی مکه را نیز رها می کند.»
واقعآ این درس تاریخ است اما بادرد دریغا که بعد از نابودی.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است