توزیع تذکره برای کوچی های پاکستانی در بگرام
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۷/۲/۲۳ کد خبر: 150949 منبع: پرینت

برخی وکیلان پروان در شهرستان بگرام، برای کسب رای، برای کوچی ها شناسنامه توزیع می کنند.

این وکیلان ماموران ثبت و احوال نفوس و عکاسان را، در مناطق کوچی نشین بگرام، مثل سه دوکان، باریک آب، چنزیی و سایر مناطق چادر نشین، برای توزیع شناسنامه استخدام نموده اند و این ماموران روزانه ده ها شناسنامه برای کوچی ها توزیع می کنند.

جالب و درد آور اینکه کوچی ها در دفتر ثبت و احوال نفوس بگرام ریشه ندارند، مگر به فرمایش وکیل صاحب، آنها به ریشه های قوم، دوست و رفیق های شان پیوند داده می شوند.

منابع می گویند در میان این کوچی ها افراد مجهول الهویت زیاد است که کسی از آنها شناختی ندارد، اما در بدل یک رای به وکیل معزز ما! شناسنامه بگرام به وی داده می شود.

باور بنده حقیر این است که شهرستان بگرام، دیری نگذرد که به دشت ارچی دوم مبدل شود.
و بحث اصلی ان اینکه، وقتی یک ادم برای رسیدن به کرسی، اجنی را بر مادر بزرگ (وطن) مسلط سازد، توقع ما از او چه خواهد بود؟

عبدالله دانش
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره
بگرام
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   نظر به خواست گلو انهاباید درانتخابات هم رای بدهند

>>>   سلیم
نام اصلی این حغرافیا خراسان است من افغان ، نیستم!
من نه افغانم و نه افغانستانی ،
تبارمن تاجیک ، زبانم فارسی و سرزمینم خراسان است ،
ملتم تاجیک و هویت من خراسانی است،
دربرابر تمامیت خواهان و برتری جویان مبارزه بی امان برای برگشت به نام خراسان وهویت خراسانی است ، این جغرافیا باید به نام اصلی اش خراسان برگردد راه دیگری وجود ندارد.

>>>   AyarJij en 2 anderen beheren de lidmaatschappen, moderators, instellingen en berichten voor ‎دانستن حق شماست‎.
اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.

پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   من که تاجیک ام با فرهنگ تمدنی و زبان فارسی شیرین و انساندوستانه اش تاجیک باقی میمانم .
ملت شدن همه اقوام در پوشش نام یک قوم حاکم در قدرت ( افغان ) ناممکن است .
هرگاه هموطنان پشتون یا افغان خواهان زندگی صلح آمیز با اقوام دیگر اند باید به عدالت اجتماعی و انتخاب نامی برای ملت که آیینه آن تجلی همه اقوام باشد باورمند گردند ، نه به گرایشات شونیستی و فاشیستی که حاکمان ایشان در قدرت دارند رو بیاورند .
همبستگی و وحدت ملی از عدالت اجتماعی و دموکراسی پدید میآید نه از خود محوری قومی در قدرت

>>>   پسران يك پدر پشتون ازش مى پرسند كه كشور ما كجاست دراينجا ما احساس بيگانگى ميكنيم و چرا دلبسته اين سرزمين نيستيم اگر اين وطن اصلى ماست پس چرا به آباديش نميكوشيم همه روز دست به ويرانى ميزنيم با انتحار و انفجار پدرشان ميگويد وطن اصلى ما كوهى است بنام سليمان درپاكستان ما همه مهاجر به اين سرزمينيم به نيرنگ و جعل حكومت كرديم

>>>   هموطنان ارجمند متوجه ناقلین تازه وارد در شمال زیر نام کوچی باشید .
دولت شوونیست و پیروان سنت اوغانوالی حاکم در قدرت سیاسی اوغانستان تصمیم گرفته اند در همه آستان های شمال به نام کوچی ها ، قبایل آنسوی سرحد را جا به جا نموده با احکام غیر قانونی برای این ناقلین تازه وارد زیر نام کوچی شناسنامه توزیع نماید . شرط گرفتن شناسنامه ناقلین تازه وارد هم تصدیق یک کوچی شناسنامه دار و تصدیق سرخیل یا کلان کوچی هاست . ( روباه را گفتند شاهدت کیست گفت دمم ) یک کوچی کوچی دیگر را تصدیق می کند که او هم از همین یا از فلان آستان است . این است قانونیت، اوغانیت و اسلامیت .
پیامد این کار دولت شوونیست کوچی ها مستقر در کابل چنین است که در انتخابات پوشالی آینده از هر آستان شاید یک یا دو کوچی را بر علاوه دیگر کوچی های انتصابی به نام وکیل منتخب کوچی ها در مجلس نماینده گان جا به جا نماید ،تا تصمیم های مجلس را برابر با خواست ارگ و شوونیست های حاکم در قدرت عیار نمایند .
با وجود اینکه ده ها ناقل سلیمانکوهی طالب دوست شمال امروز عملا در مجلس نماینده گان حضور دارند و سیاست طالب سازی را در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی در عمل پیاده می کنند ، باز هم عطش این دولت کوچی ها در کوچی گری فرو نه نشسته است .
دولت کابل این پلان نهایت زیرکانه و خطرناک را گرفت استه و با چنین نیرنگ ها ، حیله ها و کوچی گری ها می خواهد در آینده زمام امور را کاملا در دست گیرد .
با چنین فرمان غیر قانونی که هیچگونه اساس اداری و پرنسیپ های قبول شده توزیع شناسنامه در آن دیده نمی شود ، همه صوبه سرحدی ها می توانند شناسنامه اوغانی بگیرند و کسی هم پیدا نخواهد شد بپرسد که قانون و قانونیت چی شد ؟
kabul[

>>>   Mokhammad
ھر شمالی وال وظیفہ دارد کہ در ھر ماہ 2 نفر کوچی ناقل را ترور کند

>>>   نظامنامه ناقلين به سمت قطغن( ۱۳۰۲ خورشیدی مطابق 1923میلادی)؛
سند آشكار تفكر فاشيستى است، و سیاست راهبردی مبتنی بر تبعيض سیستماتیک افغانيزم را، توسط امان الله خان ( ظاهراً پادشاه دموکرات و روشنفکر) به نمايش مى گذارد.
در شرايط ايكه شهروندان بومى و صاحبان اصلى تخارستان، قطغن و تركستان آنروزگار، با فقر و تنگدستى دست به گريبان بودند، حكومت با پرداخت امتيازات فوق العادهٔ مالى، حمايت سياسى، نظامى و اجتماعى بهترين زمين هاى مستعد كشاورزى را به ناقلين سپرد تا بتواند ترکیب قومی را به نفع افغانیزم تغییر بدهد.
به برخی ازاین امتیازات توجه نمایید:
فى جريب يك شاهى،
سه سال بذر رايگان،
براى هر چهل جريب دوصد روپيه کمک ،
شش سال معاف از مالیات،
سه سال معاف از سرخانه،
تأکید به اینکه در بهترین موقعیت و با تضمین تأمین آب زراعتی،
و ......
ناگفته نماند که یکی از دستاورد های سیاسی این استراتیژی تقدیم حکمتیار به جامعه افغانستان می‌باشد، زیرا در مورد امام صاحب و نهر آب آنجا تأکید خاص صورت گرفته است .
بقیه را خود مطالعه نمایید.
ادامه دارد
‏Abdul

>>>   عبدالله دانش عزیر! و قتیکه تذکره برقی نباشد این حالت هیچ وقت بند کرده نمیتوانیم و نمیدانیم که این کوچی ها در افغانستان کدام ریشه دارد یا خیر

>>>   Sadat
برادر گرامی ! اگر واقعن کدام وکیل بی وجدان و کثیف وطن فروش چنین کاری را انجام داده باشد لطفن مردانه اسم وشهرتش را افشا کنید که همه بشناسد شان .این خیانت مربوط حریم شخصی کسی نمیشود که پرده پوشی شود این بازی با سر نوشت ولایت ما است لطفن افشا کنید .اگر نکردید خود تان ملامت هستین .

>>>   Khurasani
شرم آور و درد آور است.
چرانام شان را افشا نمی کنید.
ازسوختاندن تاکستان ها و بردن ناموس مان به کندهار و پنجاب نمی شرمند.

>>>   Baha
یک پاسخ تاریخی یه یک استدلال پوچ فاشیستی
فاشیستان با خشم می گویند: اگرملیت های غیرپشتون افغان نیستند، پس چرا در خارج به نام افغان می روند با پاسپورت افغانی و افغان هم شناخته می شوند.
پاسخ : زمانی که نام سرزمین ما جعل شده، تاریخ و هویت مان جعل شد شناسنامه ها و اسناد ما جعل شد با شرمندگی در خارج هم افغان شناخته شدیم ، همه ملیت های بیگناه غیر پشتون هم محکوم به نام بد افغان شدند و در خارج افغان یعنی وحشی، افغان یعنی دزد، افغان یعنی تروریست، افغان یعنی مافیای مواد مخدر. پس افغان کدام افتخاری ندارد، دردا که ما با نام افغان در خارج چقدر اهانت و توهین می شویم و حتا در میدان های هوایی افغان ها بیشتر بازرسی می شوند تا مواد منفجره و خودکفانی را با خود به هواپیما نبرند. اما افغان واقعی از لجنزار بدویت تاریخ به نام افغان فخرمی فروشد که اگرنام جعلی افغان بر ما تحمیل نمی شد ما از سیاره زمین بیرون پرتاب می شدیم ، هچنانی که آنها از اسراییل برسرزمین ما پرتاب شدند

>>>   اگر چنین کسی واقعن چنین کاری را بخاطر گرفتن رای انجام داده باشد مثل اینست که بگفته اتلر که مرد بیگانه را در بستر مادر خود خوابانده باشد در حایکه چنین و جنان است باید کهنمام همان رهنمای اینکار و وکیل که به اینکار دست زده افشا کند وهمچنان تذکره های کهتوزیع به پاکستانی ها کوچی داده میشود اصلی است ویا ساختگی تاخاینین وطنفروش مادر زنا را همه ملت بشناسند .

>>>   مير رحمان رحماني وكيل پروان در شهرستان بگرام، برای کسب رای، برای کوچی ها شناسنامه توزیع می کنند.
این وکیلان ماموران ثبت و احوال نفوس و عکاسان را، در مناطق کوچی نشین بگرام، مثل سه دوکان، باریک آب، چنزیی و سایر مناطق چادر نشین، برای توزیع شناسنامه استخدام نموده اند و این ماموران روزانه ده ها شناسنامه برای کوچی ها توزیع می کنند.
جالب و درد آور اینکه کوچی ها در دفتر ثبت و احوال نفوس بگرام ریشه ندارند، مگر به فرمایش وکیل صاحب، آنها به ریشه های قوم، دوست و رفیق های شان پیوند داده می شوند.
منابع می گویند در میان این کوچی ها افراد مجهول الهویت زیاد است که کسی از آنها شناختی ندارد، اما در بدل یک رای به وکیل معزز ما! شناسنامه بگرام به وی داده می شود.
باور بنده حقیر این است که شهرستان بگرام، دیری نکذرد که به دشت ارچی دوم مبدل شود.
و بحث اصلی ان اینکه، وقتی یک ادم برای رسیدن به کرسی، اجنی را بر مادر بزرگ (وطن) مسلط سازد، توقع مان از او چه خواهد بود؟
مهسا

>>>   خطاب به وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان ؛ بلخ بامی و هرات باستان » است که هویت شترنامه ناقل اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های از سلیمان پاکستان را هیچ گاه نمی پذیرد.
ارزش های که بدون شک به همۀ نسل ها و اقوام این کشور تعلق دارد و هیچ کسی حق مصادره کردن آن ها را به نام هویت افغان ندارد.

افغان هویت ملیت ناقلین افغانستان است که در ( سال 1018 هجری قمری ) ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.

فخر ملی میلت های هو یت افغانستان مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟

حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند مردم شجاع غیر افغان را کشند و هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان فارسی در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند. فخر ملی میلت های هو یت افغانستان مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟

>>>   این تقلب کاران از زمان احمدخان درانی تا اکنون نام د جعلی وتحمیلید افغانستان. گذاشته شد. جعل وتزوی ازهمان رمان شوع شد.تا فعلن جریان دارد.

>>>   پشتون ها اریایی اصلی هستند نظر به دانشمندان غربی که جندی قبل با اعراب تحت تجربه قرار گرفت که بیخ بینی اعراب وسیع تر است و از اریایی ها باریک تر اند به همین ملحوظ تاریخ گواه است که پشتون ها یکی از شاخه های بزرگ قوم اریایی هستند و در مناطق بلخ وبخدی زندگی بسر میبردند که بعدا در دامنه کوه سلیمان که در کندهار بزرگ واقع است زندگی را ادامه دادند تا که به سرزمین های ایران امروزی پاکستان امروزی و حتی ۱۸۰ میلیون نفوس افغانی که در هندوستان زندگی میکند رسیدند حالی یک تعداد بیسواد ها که نمیدانند حرف های بی منطق و بی اساس میزننند بزنید ولی هیچ چزی از دست تان برنمی اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است