سياست بچه خوب و بچه بد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۷/۲/۲۴ کد خبر: 150983 منبع: پرینت

رفتن به پايمردى بيگانه در بهشت
حقا كه بر عقوبت دوزخ برابر است

يكى از ترفندهاى منافقانه سياسى و استخباراتى بازى كردن در نقش مثبت و منفى است كه از آن به اصطلاح (سياست بچه خوب و بچه بد) نام مى برند.

منظور از اين پاليسى آن است كه دو نفرى كه هدف مشترک دارند با دو چهره ى متفاوت با طرف مقابل طورى بازى مى نمايند تا او را فريب داده و در مسير هدف مشترک خودشان سوق دهند.

كرزى و غنى دو روى يک سكه ای است كه در رابطه با درج كلمه افغان در شناسنامه ها نقش بچه خوب و بچه بد را بازى مى كنند تا ساده لوحان خوش باور سياسى را كه بارها فريب خورده اند يكبار ديگر بفريبند.

كرزى كه بخاطر نارضايتى جمعيتى ها نميخواهد تذكره اى را كه كلمه افغان در آن درج شده اخذ نمايد همان شيادى است كه در قانون اساسى دستبرد زده، سرود ملى، شكل پرچم، مصطلاحات ملى و ده ها مورد ديگر را به ميل خود و قومش تغيیر داد او رهبران تاجيک را حذف نمود و زمينه را براى تكيه زدن خلف ناخلفش غنى مساعد ساخت.

غنى هر چند فاشيست و تماميت خواه است اما صد بار بر كرزى عوامفريب رجحان دارد زيرا او نه با ماده رندى و مكر صيادى چون كرزى بلكه با چهره عريان و بطور آشكار اهدافش را دنبال مى كند. مبارزه براى تثبيت هويت صرفا با به صحنه آمدن مردم دست يافتنى و ستودنى است نه با ترحم كرزى و در ركاب او رفتن كه از چاله به چاه افتادن است.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منصوری
کرزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .

>>>   آی کاش منصوری صاحب و امثال شان یک روز هم شده یک کلمه برای وحدت اتفاف و انکشاف ازدهن شان میکشیدند ، بغاوت را که هرچوچه شیطان بلد است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است