اگر عبدالله سکوت کند غنی پروژه را عملی می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۲/۲۴ کد خبر: 151000 منبع: پرینت

غنى كه در نتيجه تقلب و مهندسى گسترده انتخابات گذشته روى كار آمده نه تنها فاقد مشروعيت قانونى و دموكراتيک است بلكه از دو فرم ديگر مشروعيت (مشروعيت كاريزماتيک و سنتى) نيز بى بهره است.

وقتى چنين حاكمى به خودش حق مى دهد كه جهت تسهيل پروژه يكسان سازى قومى قانون مصوب مجلس نمايندگان در زمينه شناسنامه هاى الكترونيک را رد كند و فرمان ضد قانونى اش را به قانون تبديل كند داكتر عبدالله بايد سكوت را شكستانده و از مردم بخواهد كه تذكره غيرقانونى غنى را نگيرند و با هر شيوه ممكن در برابرش ايستاد شوند.

اگر داكتر عبدالله در راستاى خنثى سازى برنامه هاى فرهنگى هويتى اشرف غنى اين گام را بر ندارد غنى آرام آرام مسير اش را طى خواهد كرد و پروژه اش را در عمل تطبيق خواهد نمود اما شوربختانه داكتر عبدالله در حافظه جمعى حوزه مقاومت و اصلاحات بعنوان همكار او تلقى و ضبط خواهد شد.

عبدالله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Bezhan
اشرف غنی
زمامدار
نظام دیکتاتوری است؟
یا
نظام دموکراتیک؟

>>>   عبدالله را امریکای ها باعث شده اند تا فقد در محافل زنانه شرکت کند و عطر بزند .در اوغانستان چنانچه در زمان کمونیستان روسها صلاحیت دار بودند حالا امریکایی ها و انگلیس ها قدرت کشور را اداره میکنند نه غنی دیوانه و مجنون پشتونیزم

>>>   Ayendagan
درود!
باغنی احمدزی بدترین اتفاقات را تجربه خواهیم کرد....
کسیکه خود اش با ملیون ها رای تقلبی در کشوری بنام افغانستان حاکم شد ، چگونه از او توقع دارید تا انتخابات شفاف و بدور از تقلب برگذار کند ، متاسفانه ما بد ترین اتنخابات جهان را تجربه خواهیم کرد و همینطور بد ترین و فرومایه ترین آدم ها در مجلس نماینده گان خواهند آمد که بدون شک هر خواست و پیشنها نامشروع غنی را بی درنگ تصویب خواهند کرد.......مگر اینکه انقلابی صورت گیرد.

>>>   روزنامه هشت صبح افشا گری کرد:

«رییس‌ جمهور غنی در آخرین جلسه‌اش با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات که شماری از وزرای دولت، نماینده‌گان نهادهای بین‌المللی و سایر مقامات دولت نیز حضور داشتند، از اعضای کمیسیون می‌خواهد که طرزالعملی را تصویب و فیصله‌ای را اعلام کند که رای‌دهنده‌گان بتوانند توسط کاپی شناس‌نامه‌های‌شان برای انتخابات ثبت‌ نام کنند. رییس ‌جمهور بر این خواستش در حد خشم و پرخاش پافشاری می‌کند و با استفاده از زور و بدون توافق جمعی اعضای کمیسیون مستقل انتخابات اعلامیه‌ی نهایی به ‌صورت یک‌جانبه و نصف شب جمعه توسط کمیسیون صادر می‌شود.»

آنچه در این گزارش تکان‌دهنده است، همراهی گل‌آجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات با تصامیم رییس جمهور و سبوتاژ کردن دیگر کمیشنران این کمیسیون است. در واقع پس از این‌که در جلسه‌ی شش عضو کمیسیون اکثریت کمیشنران خلاف خواست آقای غنی موضع گرفتند، «گل‌آجان صیاد، رییس کمیسیون به بهانه‌ی تلفون به بیرون می‌رود و به آقای بیدار، عضو دیگر کمیسیون پیام می‌دهد. او نیز هم‌زمان با بیرون شدن از جلسه اعلام می‌کند که نصاب تکمیل نیست و نتیجه را ملغا اعلام می‌کند. این در حالی است که چهار همکار دیگر کمیسیون به ‌شمول مشاوران یوناما در جلسه حاضر بوده و تصمیم اعضا با امضای چهار عضو کمیسیون مبنی بر رد تصمیم رییس‌ جمهور و چسپاندن استیکرها به کاپی شناس‌نامه، درج کتابچه‌ی جلسات کمیسیون می‌شود.»

>>>   گلمرجان مصروف ابرو چینی و ارایش است وقت ندارد در غیر ان ارام نمیشند وند خواهد زد و چور خواهد کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است