مردم همدیگر را نمی خورند بلکه خورده می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۷/۲/۲۴ کد خبر: 151002 منبع: پرینت

من فکر می کنم با این وضع که پیش می رود صلاح الدین ربانی را هم از وزارت خارجه برمی دارند و داکتر عبدالله را هم از ریاست اجرایی.

بعد انتخابات ریاست جمهوری اعلان می شود و دوره بعدی فقط رییس جمهور می ماند بدون رییس اجرایی پارلمان هم قصه شلغم شوربا می شود و وضعیت شمال کشور هم از آن بدتر، تروریستان هم فکر می کنند افغانستان خانه خاله شان است و هر کاری که دلشان می خواهند می کنند.

خارجی ها هم کم کم به این نتیجه می رسند که افغانستان برای آنها و سه نسل بعد از آنها سرقلفی شده است و به همین خاطر در روزنامه هایشان می نویسند تا به همه دنیا بگویند که وضعیت افغانستان همچنان خراب است و اگر آنها نباشند مردم یکدیگر را می خورند و به این کاری ندارند که چرا آنها باید یکدیگر را بخورند چون می دانند مردم همدیگر را نمی خورند بلکه خورده می شوند.

دولتمردان عزیز و نازدانه ما هم آبرومندانه در بین سطور می گردند که در نیویارک تایمز در مورد اختلاس فلان وزیر کشورشان چه نوشته تا در پارلمان استیضاح کنند و پول خسته و پسته و بادام عید درآورده شود و در نتیجه فلان وزیر هم یخنش را تا سر ناف پاره می کند و با افتخار می گوید که هیچ غلطی کرده نمی توانید، پشت سر من فلان کشور بزرگ خارجی قرار دارد که تنبان برایتان نمی ماند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثاقب
انتخابات
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   جهاد را چه كه مردم نادان ما هزار ها دالر مصرف حج ميكنند و شيطان را به سنگ ميزنند... در حاليكه شيطان بالاي شان دارد حكومت ميكند....

>>>   ما تاجیکیم و همیشه تاجیک میمانیم. هویت افغان را قبول نداریم. نام کشور ما خراسان است. نام افغانستان را قبول نداریم .

>>>   متآسفانه مردمی دهقان پیشه و چوپان پیشه بوده ایم و خسته و کوفته به دین و مذهب چسپیده بودیم و بس ، و متناسب با فرصتها و شرایط محیطی مان به سواد و زیربناها رسیدگی نکردیم و موقعیت ژئوپلتیکی کشورمان نیز کمتر فرصت استقلال در برنامه ریزی و پیشرفت را به ما داد که به این روز افتادیم.
فقط در ۱۷ سال گذشته پس از تنظیم جنگی و حکومت سیاه طالبان که شرایط زندگی ناممکن شده بود ، امریکا و متحدانش آمد و هزاران کدر نظامی کشته داده و به هزار میلیارد دالر سرمایه گذاری کرد که هنوز هم یک روز اگر معاش عسکر را بند کند به واقع که یکدیگر را میخوریم و همسایه های بخیل و قدرتهای نابکار منطقه هم تا بتوانند با امریکا و شریک تغییر و پیشرفت احتمالی افغانستان مزاحمت و تخریب میکنند پس چرا یک دولت دست نشانده مسلط تر در مقابل جواسیس داخلی ایجاد نشود؟ و چرا بخاطر فهماندن و پاک کردن واقعی مزاحمتهای روسیه و ایران بنام داعش و طالب از مرز شمال استفاده نکند؟ و ...
ملت افغانستان! تصمیم خود را بگیرید! ما در شرایط و همسایگی ای نیستیم که مستقل به پای خود و بدون وابستگی به شرق یا غرب ایستاد شویم! و قدرتی که امروز در جهان توانایی همکاری و شراکت واقعی با ما را دارد امریکاست و چین و دیگران خودشان وابستگی ها و مشکلات خود را دارند و مشکل ما را حل نمیتواند! و اگر میخواهیم زودتر از مزاحمتها و تخریبات فرسایشی جامعه مان خلاص شویم باید با دولت دست نشانده امریکا نهایت همکاری را بکنیم و دیگر فریب خوردن از جواسیس قومی و مذهبی و سیاسی ایران و روسیه را بس کنیم.
اس پ هزاره

>>>   میکشند و میدرند و میخورند
گله گرگانی که فاشیست اند و دون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است