اشرف غنی از دیکتاتوری تا امپراطوری
گویا اشرف غنی شمشیر را از رو بسته و فرمان قاطع به تصویب ماده ی رای دهی با کاپی تذکره های الکترونیک داده و به مخالفت های مسوولان ذی ربط نیز وقعی ننهاده است 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۹    ۱۳۹۷/۲/۲۵ کد خبر: 151013 منبع: پرینت

با تمام اما و اگرها، باید و نباید ها، شاید و نشاید ها و آه و افسوس ها، شاهد و نظاره گر قریب به چهار سال دیکتاتوری محض و حتی به جرات می توان گفت امپراطوری اشرف غنی نه تنها در ارگ ریاست جمهوری، بلکه بر کل کشور و نیز تمام حوزه های اختیاراتی انتخاباتی و اقتصادی و امنیتی و سیاسی بوده ایم.

اینک که به پایان دور نخست ریاست بی چون و چرای وی در تمام حوزه های مذکور و از قلم افتاده، یکه تازی در میدان عمل، توأمان با نادیده گرفتن رقبا و رفقا و هم مسلک های غیر پشتون در قصر سپیدار و دیگر نقاط دور و نزدیک رسیده ایم؛ جا دارد که خود را برای دور آتی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آماده کنیم.

بر اساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده که شایعات داغ پیش از این و پیرامون خود را تایید کرده اند؛ رییس جمهور یا فرمان قاطع و البته دیکتاتور مآبانه ی خود در راستای قانون شرکت در انتخابات با کاپی تذکره و نه اصل آن، عزم خود را جزم کرده تا تقلب و تخلف های انتخاباتی را به بیشترین میزان آن در تاریخ برساند.

گرچه ظاهرا اعضای کمیسیون های انتخاباتی و دست اندرکاران ذی ربط، تنها مسوولان رسمی و قانونی وضع قوانین انتخاباتی و ساز و کارهای رای دهی هستند و رییس جمهور صرفا وظیفه ی توشیح آن را به عهده دارد اما گویا یکه تازی و تک روی های اشرف غنی به مذاق وی خوش آمده و فرمان اخیر را که همانا استقبال از رای های چندباره و باطله و تخطی های گسترده است صادر کرده و لا غیر!

می توان مدعی شد که در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان نیز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که رییس جمهور وقت اجازه و اختیار نامزدی و کاندیداتوری مجدد را دارد، معمولا بصورت نامحسوس و غیر مستقیم جریان انتخابات را هدایت و از قدرت خود برای روند جذب آرای عمومی نهایت بهره را می برد اما گویا...

گویا اشرف غنی خود را به کلی از این قاعده ی محافظه کاری و فریب افکار عمومی توسط سیاستمداران در لفافه ی آزادی و دموکراسی جدا می داند که شمشیر را از رو بسته و فرمان قاطع به تصویب ماده ی رای دهی با کاپی تذکره های الکترونیک داده و به مخالفت های مسوولان ذی ربط نیز وقعی ننهاده است.

این درحالی است که با شایعات و گمانه زنی های بعضا تایید شده ای که از گوشه و کنار شنیده می شود مبنی بر تذکره افغانستانی گرفتن پاکستانی ها از جده ی عربستان یا مساله ی داغ جابجایی خانوارهای پنجابی و پشتون پاکستانی در صفحات شمال و نقاط مرکزی؛ احتمال تخلف و تقلب های انتخاباتی بیش از پیش قوت می یابد و امپراطوری اشرف غنی را کسانی تداوم می بخشند که حتی از مردم ملکی ما نیستند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   براستی که اشرف غنی یک نابغه بود. طی مدت طولانی تخریب شد. دزد هارا از صحنه سیاست بیرون کرد. غاصبین زمین را برزمین زد. جنایات کاران را خانه نشین ساخت. رهبران چوروالان را درسوراخ ها بند ساخت. قوماندانان را یکی پی دیگر پاگل ساخت . دستهای سیاه پاکستان وایران را خشک ساخت . مافیای که در زمان کرزی در افغیانستان ریشه زده در پی نابودی اند .روزنامه ها وسایل اطلاعاتی همیشه او را تخریب کرده اند. درحالیکه خوب تلخی حکومت هارا دیده اند. پروژه های اقتصادی را روی دست گرفت که در هیچ زمانی فکر آنرا کس نکرده بود. فقط دریک کار زورش نرسید که وکیل دانی را ازبین میبرد خیلی عالی میشد. حالا برش دعا میکنیم که هرگاه این کار را هم بتواند ازخداوند برش کامیابی میخواهیم.
ق

>>>   إن شاءالله مردم افغانستان در انتخاب رياست جمهوري پيش رو با تحقيق و تفكر فراوان نامزد انتخابي خود را انتخاب كنند تا دوباره چهارسال پست رفت نداشته باشيم.
( همايون ضميري - جاغوري )

>>>   بازهم هر چی باشد نسبت به دزدان و غارت گران بهتر است و تنها چند نفر که از قدرت دور مانده ناله و فریاد میکند اگرچه من نه در زمان کرزی و نه در زمان فعللی به کدام تغییر کرسی دست نیافته ام اما چون جنگ های بین الجهادی برسر کرسی را با همسنگران دیدم بارها بارها شکر گزاری کردم که خدایا فعلا در جنت زندگی میکنم بهتر از چند سال پیش جهالت و کثافت است

>>>   اشرف غنی از قهرمانی تا رهبر ملی یگانه مردی که توانست شاخهای اکثر حیوانات را بشکند و زیر بنای کشور را تغیر دهد که در این سه دهه بدون چور غارت و حیوانیت دیگر چیزی را مردم افغانستان ندید و تمام مردم افغانستان باید مدیون این مرد باشد که امپراطوری حیوانی را از بین برد و دشمنان مخفی افغانستان را که گرگ ها در لباس گوسفند بودند برای ملت افغانستان. برملا ساخت.

>>>   پاکستان خود را از شر پشتون ها نجات میدهد و همه را به اوغانستان روان میکند.

>>>   کسی که به رای مردم احترام ندارد و با تقلب بر چوکی دولت تکیه زده و زیر دندانش مزه مزه کرده چگونه به دمکراسی عقیده و باور داشته باشد؟ او که فقد و فقد به تبار خود می اندیشد گرچه لعن تاریخ را با دل و جان خریده!

>>>   اشرف غنی نه دیکتاتور است ونه امپراتور ،او مطلق یک دیوانه خودخواه و. زنجیری است ،مخالفین او کسانی است که پو ل ودارای عامهرا چور وچپاول نموده اند ،نمیتوانند در مقابل این دیوانه استقامت و پزایمردی از خود نشان دهند همه مهره های سوخته زمان کرزی اند که دست شان آلوده به انواع فساد ها اغشته است خداوند لایزال رحم کند
عبدالله ریحان

>>>   طرزالعمل رسمی حکومت درمورد پوسته ها السوالیها وولایات تحت خطر سقوط:
اگرتاشش ماه یا اضافه تر ازان تحت محاصره باشند هرچند کمک بخواهند کمک صورت نگیرد وزمانیکه السوالی یا پوسته سقوط کرد همه هواخواهان حکومت نابود امکانات دولتی غارت وسلاح ومهمات توسط اشرار انتقال سربازان وافسران یاشهید ویا اسیرشدند فردایش کمک عاجل صورت گیرد !
این قانون حکومت است اختیار کسی خوش میشود یا خفه !

>>>   غنی بجر از فریاد زدن ،تعصب، مقرری مخکش ها و بقیه فاشیستک هی قبیله، تقلب دروغ، و تبلیغات عوامفریبانه دیگر هیچ دست آوردی ندارد۰ تمام دزد ها و فاشیست های اوغان را از یون گرفته تا زاخیلوال فاروق وردک امرخیل گوسفندزی و بقیه دزد ها و خائن های اوغان را محافظه کرد و قدرت داد۰ دزدی او از اجمل غنی گرفته تا چور زمین های دولتی آلکوزی و حتی دزی شرکت لبنانی نامزد سابقه رولا غنی به همه معلوم است۰ این نکبت بدتر از همه بوده۰

>>>   Salam
افسران و سر بازان تاجيك ، ازبيك و هزاره ؛
هيچكسى در اين حكومت به مرگ شما اشك نمى ريزد ، طالب شما را وحشيانه مى كشد ، فردا طالب جز اين حكومت مى شود و ريس و دبير و وزير خواهد شد ، همانگونه كه قاتل صد ها افسر و عسكر ، حكمتيار اكنون فرمان مى دهد و گل سر سبد اين رژيم است ، فردا طالب چنين خواهد بود، نكنيد به خاطر يك معاش ناچيز خود را نكشيد و زن و فرزند تان را بيچاره و بيوه و تيم نسازيد .
برويد از استان و محل خود دفاع كنيد و در كنار فاميل خود بمانيد ، شما را در مرداب هاى قندهار فراه و هلمند ... مناطق قبايل مى كشند و مرده هاى تان حتا مجال زير خاك شدن را نمى يابد .
در خدمت يك حكومت فاشيستى و طالب طلب مردن ، مرگ بى معنا و بى ارزش است و بار مسووليت آن در دنيا و آخرت به دوش خود تان خواهد بود.

>>>   Parwani
به همین دروغگوی متقلبِ خون آشام چی گفتنی دارید؟
-رئیس جمهور منتخب افغانستان
-سر قومندان قوای مسلح
-متفکر دوم جهان
-کاری گر ۱۶ ساعته
-ایجاد کننده یک ملیون شغل
-تبدیل کننده افغانستان به شاهراه اقتصادی آسیا

>>>   هشدار هشدار اشرف غنی نسل کشی می کند مانند فاجعه فراه و زابل ،
ای مردم خواب برده بیدار شوید تا به تدریج قتل شو ید یا قتل عام شوید یا آزادی خود را از حکومت قبیله بگیرید ۵۳ تن از سربازان نظم عامه سرزمین ما در بالابلوک ولایت فراه به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان
مزدور انگلیس وطن و بشریت به شهادت رسیدند ۰
ﺷﻬﺪاﻱ ﻛﻨﺪﻙ اﻭﻝ ﻟﻮاﻱ 3 ﻗﻮﺕ ﻫﺎﻱ ﻧﻆﻢ ﻋﺎﻣﻪ ﻭﻻﻳﺖ ﻫﺮاﺕ، ﺗﻮﻇﻴﻒ ﺩﺭ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺑﺎﻻ ﺑﻠﻮﻙ ﻭﻻﻳﺖ ﻓﺮاﻩ بودند.
این ها انسان هستند فرزندان اصیلی کشور هستند قوت های نظامی کشوری هستند که خودی ها؛ آن ها را دشمن داخل نظام برای مزدوران بیگانه ها فروختند و می فروشند.
این ها برای ادامه حیات روزی به برگشت به خانه نیز فکر می کردند اما آن ها را معامله دشمن داخل نظام کردند و هرگز به آن امید نرسیدن؛ این سربازان قهرمان، مادران، زنان و فرزندانی نیز داشتند که مادر به نواسه اش لالایی های بابا می آید بابا به سفر رفته است در غروب دلتنگی و شب های سرد زمه زمه می کرده است.
این ها جان دادند، خون دادند خاک نداده اند.
بحران انسان کشی فرزندان خراسان را پایان دهید خون پدری که هرگز گرمی آغوش زن و فرزند اش را حس نکرد او سیاسیون سرزمین خراسان او غنی کوچی معامله نکن کنید.
اشرف غنی کوچی نسل کشی می کند، حکومت قبیله ناقل با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص را اشرف غنی قصدا هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.
از اینکه هر روز تابوت عزیزانمان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم.

افسر پولیس ملی سه ساعت قبل از کشته شدنش به خانه زنگ زده و آخرین خدا حافظی با فامیلش داشت او گفته مهمات ما تمام شده، از وزارت داخله و دفاع طیاره خواستیم تا اسلحه و مهمات برای ما بیاورد آنها گفتند تمام طیاره ها مصروف حمل و نقل مواد انتخاباتی و وکلا است پس از چندساعت خداحافظی جسد بی روحش را از زابل به کابل آوردند. در این نبرد ده ها جوان تاجیک کشته شدند.

وکیل زابل در پارلمان با تاجیک ها دشمنی دارد اما جوان تاجیک زن و دختر وکیل زابل را از اسارت طالب و داعش به بهای جانش حفاظت می کند.
قابل يادآوريست كه فاشيستانى بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت شان نيز گرفته شود و مردم شریف را بى هويت شوند.
اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   در جریان حکومت کرزی و همچنان در اوایل حکومت داکتر غنی وقتی شما از کسی سوال می کردید که آیا ممکن است افغانستان از اتکای اقتصادی بالای پاکستان رهایی یابد عموماً پاسخ منفی می بود. حتی اقتصاددان و کارشناسان کشور نیز تصور نمی کردند که به این زودی روزی فرا خواهد رسید که ما دیگر بالای پاکستان از لحاظ اقتصادی متکی نخواهیم بود. اما اینکه این رویای افغانستان فقط در سه سال حکومت داکتر غنی بدست آمد واقعاً بدوراز تصور بود. کارشناسان داخلی و خارجی (بخصوص پاکستانی ها) حیران هستند که داکتر غنی چگونه توانست اتکای سی ساله اقتصادی افغاستان بالای پاکستان را در ظرف فقط سه سال حکومت که درگیر مخالفتهای شدید داخلی هم بود؛ از بین برد.لیکن وقتی حیثیت و وقار جهانی داکتر غنی و عملکرد سه ساله او را بررسی می کنند آنها بیشتر نگران آینده کشور خود می شوند و به توانایی و ظرفیت سیاسی و اقتصادی داکتر غنی تن می دهند.

>>>   اشرف غنی با سواد ترین رئیس جمهور افغانستان در طول تاریخ است. در پاک بودن او حتی مخالفینش هم شک ندارند. در سطح منطقه مدرن ترین رئیس جمهور است.

>>>   هشد ار ، هشدار قبیله افغان کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکر ندارد ولی میلون تن فاشیست دارد مانند اشرف غنی کوچی نسل کشی می کند، حکومت قبیله ناقل با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص را اشرف غنی قصدا هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

از اینکه هر روز تابوت عزیزانمان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم.

افسر پولیس ملی سه ساعت قبل از کشته شدنش به خانه زنگ زده و آخرین خدا حافظی با فامیلش داشت او گفته مهمات ما تمام شده، از وزارت داخله و دفاع طیاره خواستیم تا اسلحه و مهمات برای ما بیاورد آنها گفتند تمام طیاره ها مصروف حمل و نقل مواد انتخاباتی و وکلا است پس از چندساعت خداحافظی جسد بی روحش را از زابل به کابل آوردند. در این نبرد ده ها جوان تاجیک کشته شدند.

وکیل زابل که از قبیله افغان است در پارلمان با تاجیک ها دشمنی دارد اما جوان تاجیک زن و دختر وکیل زابل را از اسارت طالب و داعش به بهای جانش حفاظت می کند.
قابل يادآوريست كه فاشيستانى مانند غنی احمدزی بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت شان نيز گرفته شود و مردم شریف را بى هويت شوند.

اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) در دوران حکومت شاه عباس به سیستان سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

منابع :
افغانستان در پنج قرن اخیر نوشته میر محمد صدیق فرهنگ
مجمل‌التواریخ، ابوالحسن گلستانه، صص ۶۴
اقوام – کوچی ‌نشینی، مجموعه مقالات، به کوشش محمد حسین پاپلی یزدی، ۱۳۷۲ شمسی
افغانان (گزارش سلطنت کابل)، مونت استوارت الفنستون، ترجمهٔ محمد آصف فکرت، ۱۳۷۶

>>>   اشرف غنی خائن ترین حاکمی است که در افغانستان حکومت کرده است. اشرف غنی اصلا به فکر امنیت و پیشرفت و زیر سازی کشور نیست او به فکر نجات قومش است. او به فکر این است که پولهای غربیان را چگونه بیناقوامش تقسیم کند. او می خواهد در کشور برای خود و اقوامش تاریخ سازی کند. او خود آتش را در کشور شعله ور تر کرده و بحران و چالش می آفریند. نه تنها در تاریخ دوران ریاست جمهوری او بلکه در تاریخ زندگی او نقطه روشنی و امیدوار کننده ای وجود ندارد.

>>>   برو! گوپر، با این انگشت نشاندادنها کسی امپراطور نمیشود!! امپراطور کسی را گویند که لا اقل یک انگشت خاک بیگانه را بخود ملحق سازد نه اینکه در یکشبانه روز ولایت بزرگی چون فراه را از دست بدهد!!!!

>>>   سیستم امپراطوری در جهان فعلی وجود ندارد ، رسانه های نوشتاری باید با واقعیت های جامعه هم خوانی داشته باشد . تا که برداشت درست تر از موضوع صورت گیرد . این چرندیات را لطفان بس کنید که بخاطر تحریک خواننده باشد تا باشد که چند نظر مردم دهند .

>>>   آیا سیستم امریکاییها که افغانستان را اشغال کرده امپراطوری نیست؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است