کاندیدا شدن در پارلمان برای خدمت و یا برای ثروت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۰    ۱۳۹۷/۲/۲۵ کد خبر: 151042 منبع: پرینت

در افغانستان خط و مشی سیاسی به حالت بی هوشی به سر می برد ، شرایط طوری آمده است که هم کاندیدا ها در حالت بلا تکلیفی به سر می برند و هم مردم ، کاندیدا ها نمی دانند که اصلاً پارلمان برای چه است اکثراً با شعار های که شباهت به یاوه سرایی دارد وارد کارزار انتخاباتی می شوند ، چیزی می گویند که توان انجام آن را کسی در خواب هم نمی بیند.

به نظر می رسد که شوق شهرت و دستیابی به ثروت و معامله عامل عمده اکثر کاندیدا ها برای رفتن به پارلمان باشد تا خدمت به مردم و مردم هم آن قدر فریب داده شده اند که اعتماد و باورهای خود را بالای مدعیان خدمت از دست داده اند و به گفته های کاندیدا ها اصلاً توجه ندارند.

اما متأسفانه مردم چاره ی جز این ندارند که در انتخابات شرکت کنند و از لاشخواران که در مدت هشت سال در پارلمان بوده اند راه خود را جدا نمایند و برای نسل جدید رأی دهند که حد اقل از نگاه شعارهای تبلیغاتی و کرکتر اجتماعی نزدیک به مردم باشند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
کاندید
نظرات بینندگان:

>>>   کمیشن کاران موجوده حالا همه خود کفا شده اند ف انصاف اینست که حالا نوبت رابه دیگران بدهند تا آنها هم چیزی حاصل کنند

>>>   برای کمیشن کاری

>>>   ستگار دهگان‎
مارشال فهيم خدمتگذار قبيله پشتون و چرخه گير كرزي !
مارشال فهيم خود به قانوني دستور داد كه بجز از
پشتون در بن هيچ كس را اجازه رسيدنش را به قدرت ندهد
همين بود كه دوازده رآي ستار سيرت رد شد و دو رآي كرزي قبول شد
و فيهم تمام اقوام غير پشتون را به امريكا و انگليس فروخت واستاد رباني را حتا اجازه وردش رااز تاجكستان به افغانستان را نميداد همان بود كه استاد رباني با يك عليكپتر داخل بدخشان واز طريق كندز وارد كابل شد و داد زد فهيم قانوني عبدالله اين اشتبا را نكنيد كه زمينه زوال ما را به دست دشمن ميدهيد فيصله جور كردن كابينه موقت در بن نشود بلكه در كابل صورت بگيرد اما فهيم با جسارت تمام به استاد فحش و اخطار ناسزا زد و گفت تا من در افغانستان باشم غير از پشتون ديگر اقوام را نمي گذارم بر سرقدرت برسد همين بود كه زوال نيروهاي مجاهدين براي امريكا و پاكستان مساعد شد كه ما امروز به چشم سر ميبينيم
خيانت قانوني عبدالله خوصآ فهيم خان باعث شده كه در ادارات دولتي اقوام غير پشتون به ويژه تاجكها را اجازه كار به سطح بلند را ندارند.

>>>   Raheel
جوانان تاجیک هیزم دیگدان و گوشت دهن توپ!
بزرگان قصر نشین تاجیک، مرگ تان باد که تماشاگر قصابی شدن فرزندان تان در صفوف قوای مسلح رژیم سفاک و غدار فاشیستی استید!
چگونه ممکن است که در هفده سال حاکمیت این رژیم هیچگاهی و در هیچ جنگی طالب و داعش به کمبود مهمات دچار شده و اسیر نمی شود اما دهها بار است قطعات اردو از اثر کمبود مهمات در دام دشمن می افتند و سرباران از روی تذکره و تثبیت هویت کشته می شوند؟
تبعیض و دشمنی تا تاجیک و فارسی زبان در هردو سوی خط به خط آخر رسیده است و بیداد می کند. اما بزرگان تاجیک و نامداران تاجیک همه به فکر حفظ و نگهداری پولها و مقامهای ذلتبار، بی صلاحیت و مزدورانه خود استند.

تاجیکان پرغرور قوای مسلح!
تفنگ ات را به سوی افسرانی بگردان که رفقای تان را به دهن طالب رها می کنند و مسوولیت نمی گیرند. دیگر بس است در دام غدر و خیانت کشته شدن!

>>>   هرچه پیشنهاد داده ام که مردم همین انتخابات را سبوتاژ کنند مگر نظر به گذارش مطبوعات که میگویند 1.8 ملیون افغان تذکره های خود را برای رای دادن ثبت کرده اند نمیدانم که راست است یا دروغ . به احتمال قوی دروغ باشد. طوریکه تجربه داریم رای دادن در انتخابات افغانستان چیز بی مفهوم و راه جوری برای پول پیدا کردن است.

>>>   این نسل جدید نیز تولد از نسل کهنه است
هیچ در این تایفه تغیر نمیاید اگر ده نسل هم بگذرد تحقیق که خارجی ها در باره افغانستان کرده سه چیز در نهاد افغان ها نیست
۱- احساس وطن
۲- تعبیض نشاد
۳- در مقابل پول برادر خود را میکشند
امید وارم حسن علی کاندید درک کرده باشی این سه گذینه را همه افغان ها همین سه گذینه را ندارد

>>>   راست گفتید برادر
حمیدازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است