مردم پاکستان، کشتار مردم فلسطین را محکوم کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151062 منبع: پرینت

جمعی از مردم و احزاب مذهبی اسلام آباد پایتخت پاکستان روز سه شنبه در اعتراض به جنایت های اسراییل و کشتار اخیر مردم غزه، تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «زنده باد قدس» همبستگی خود را با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام کردند.

در این تظاهرات همچنین تلاش اسراییل ها برای یهودی سازی قدس و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی محکوم شد.

تظاهرکنندگان همچنین، سالروز اشغال فلسطین را محکوم کرده و اقدام جوامع حقوق بشری برای پایان دادن به جنایات اسراییل را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم و اعلام کردند که قدس دارای هویت اسلامی و عربی است و هیچ جریانی نمی تواند هویت آن را عوض کند.

نظامیان اسراییل راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط اسراییل ها) و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند که در جریان آن 61 تن کشته و حدود سه هزار نفر زخمی شدند.

همچنین یکشنبه هفته جاری - 23 ثور ماه - مراسم روز 'مرگ بر آمریکا' همزمان با اسلام آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرهای این کشور نظیر کراچی و لاهور نیز برگزار شد.

دولت پاکستان همچنین روز سه شنبه با ابراز نگرانی عمیق نسبت به افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی اعلام کرد که اقدام واشنگتن نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است