آیا ترامپ با وجدان راحت می خوابد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151063 منبع: پرینت

یک روزنامه ایتالیایی با اشاره به اعتراض فلسطینی ها علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس که موجب کشته شدن ده ها تن شد، با لحنی تند خطاب به دونالد ترامپ نوشت: آیا شما که مسبب کشتن ده ها فلسطینی هستید، می توانید شب را با وجدان راحت بخوابید؟

این روزنامه ایتالیایی با اشاره به درگیری های در غزه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس که موجب کشته شدن 52 تن و مجروح شدن هزاران نفر شد افزود: شب برای همه می رسد، زمانی که چراغ ها خاموش و جهان ناپدید می شود و انسان در مقابل خود، تنها و بدون دفاع و پناه قرار می گیرد. شب به خیابان 'پنسیلوانیا' پلاک 1600 در واشنگتن و به اتاق خواب قدرتمند ترین مرد جهان (ترامپ) هم می رسد. آنجا هیچ نگهبانی نیست که بتواند از ترامپ محافظت کند، حتی شیشه های ضد گلوله نیز نمی توانند مانع ورود مزاحمی که از هر مانعی عبور می کند، بشود و آن وجدان انسان است. شاید ترامپ هم کمی وجدان داشته باشد و ما امیدواریم که او را آزار دهد.

این روزنامه نوشت: زیرا شما آقای ترامپ مسوول مرگ ده ها فلسطینی و هزاران مجروح هستید. شما با علم بر اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس همانند فشردن ماشه اسلحه و شلیک کردن است این تصمیم را گرفتید. شما مسوول هستید. شما با یک امضا و یک قلم آنها (فلسطینیان) را کشتید.

این روزنامه افزود: شما شاید در نظرسنجی ها بالا بروید و محبوبیت بیشتری پیدا کنید و شاید هم مجددا انتخاب شوید، نمی دانیم. اما هیچ یک از اینها، قتل عامی که شما مسبب آن شدید را پاک نخواهد کرد. شاید تصمیم گرفتن برای زندگی و مرگ به شما احساس قدرت بدهد. نفرت انگیزی همانند بذرهای وحشی روی خاک است که میوه های وحشتناکی در خاورمیانه، اسراییل و خیابان های اروپا خواهد داد. ما مردم عادی می میریم، نه شما که تحت حفاظت شیشه های ضد گلوله و موتری زرهی هستید. درحالی که شما می خوابید، دیگران روی میز سردخانه دراز کشیده اند.

این روزنامه نوشت: سرانجام، دیر یا زود احساس گناه و عذاب وجدان نزد شما هم می رسد. شما از کتاب های تاریخ حذف می شوید اما گناه شما حذف نخواهد شد زیرا شما آدم کشته اید.

همزمان با اجرایی شدن دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آن کشور از تل آویو به قدس، فلسطینیان پس از گذشت یک ماه و نیم از تظاهرات خود با نام «راهپیمایی بازگشت» که از 10 حمل ماه 97 آغاز شده است، همچنان اعتراضات شان را با قدرت بیشتری ادامه داده اند.

همچنین همزمان با روز نکبت بر اثر حمله اسراییل ها به تظاهر کنندگان دستکم 52 تن کشته و بیش از 2 هزار نفر زخمی شدند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است