یوناما از فساد گسترده در افغانستان پرده برداشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151073 منبع: پرینت

نمایندگی سیاسی دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان برای اولین بار فساد گسترده و بی مهار را در سراسر سیستم اداری افغانستان به صورت واقعی و حقیقی به تصویر کشیده است.

بالاخره (یوناما) دفتر سیاسی نمایندگی سازمان ملل متحد تحقیق خود را در مورد موجودیت فساد در افغانستان به صورت آنچه که است منتشر کرد ، گرچه تاکنون اکثر سازمان های وابسته به مراکز بین‌المللی موجودیت فساد در افغانستان را لاپوشانی می کردند ، چون از وجود فساد با زدوبند بامقام های افغانستان نفع می بردند ، اکنون دیده می شود که نمایندگی سازمان ملل متحد آگاه گردید است که مردم افغانستان باور خود را بالای تمام موسیسات ملی و بین‌المللی از دست داده اند ، لذا برای بیزاری و دوری از دولت افغانستان فساد را آنگونه که در افغانستان است به تصویر کشیده است.

در گزارش جدید ، پارلمان افغانستان یک بخش از فساد دانسته شده و اضافه شده است (فساد در افغانستان عظیم ، غیر انسانی و بی‌شرمانه است ...) گذارش اشاره می کند که موجودیت فساد در افغانستان همه را شگفت زده کرده است و آنانی که مرتکب فساد می شوند با خیال آسوده زندگی می کنند و هیچ وقت مورد بازپرس قرار نمی گیرند.

سازمان ملل متحد اضافه می کند که (شهروندان افغانستان مجبور هستند در تمام جنبه های زندگی روزمره شان رشوه بپردازند و از عدم مساوات در فرصت های اقتصادی و شغلی در نتیجه خویش خوری و واسطه بازی گسترده رنج ببرند) به نظر می رسد که آوازه رسوای فساد اخلاقی و مالی حکومت وحدت ملی زبان زد عام و خاص در عرصه ی ملی و بین‌المللی گردیده است که دیگر گند و تعفن آن را نمی توانند پنهان کنند ، با آنهم به همان اندازه که سران افغانستانی در ترویج فساد نقش دارند ، نقش محافل بین‌المللی را نیز نمی توان کم‌تر از آن دانست.

گستردگی فساد و تعفن آن به حد رسیده است که دیگر نویسندگان و فیسبوک چلونکی های که در بدل پول، ارگ نشینان را ناجی کشور دانسته خود و قلم خود را اخلاقا بانک روت کرده اند و در حالت شوکه بسر می برند که بعد از این چه یاوه سرایی کنند تا از ارگ نشینان پول بگیرند ، لذا بی جهت نیست که ارگ نشینان برای فرار از وضعیت موجوده توزیع شناسنامه های برقی را با جعل هویت و تحمیل هویت یک قوم را بالای دیگر اقوام پیش کش نموده اند تا تنور نفاق و شقاق را شعله ور نگهدارند و از این جهت بتوانند به فساد و زراندوزی ادامه دهند.

گرچه ارگ نشینان بقای خود را در قدرت مرهون گروه های افراطی و تروریستی می دانند ، اما در حقیقت تابوت ارگ نشینان بدوش آمریکایی ها گذاشته شده است که چه وقت ارگ نشینان را دفن می نمایند در صورت عدم همکاری آمریکایی ها ارگ نشینان یک روز هم دوام نمی آورند ، خشم و غضب مردم آن ها را دفن می کنند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد
یوناما
نظرات بینندگان:

>>>   دوست ودشمن حکومت مارا مفسد می خوانند

>>>   شروفساد که درهرحکومت شریک باشد کارش جز فساد چیزی نیست

>>>   Dehganpoor
شخصیت بی نظیر و بی بدیل کسی است که شیوه رهبری و مدیریت او برای هرنسلی الگو باشد ودر هرزمان و شرایط متفاوت قابل تطبیق.
چنین شخصیتی حضرت عمر است که هم طالب و داعش می خواهند عدالت عمری داشته باشند و هم کسی که مغزمتفکردوم جهانی است ولی می خواهد برای ازبین بردن فساد از شیوه های آن حضرت در این قرن ۲۱ کاربگیرد.
فراموش نشود که در زمان حضرت عمر منبع فساد غنیمت های جنگی بودند که یکی زیاد میگرفت و دیگری کم مگر در عصرما پروژه های بزرگ ، وزارت خانه ها، خانه های ملت و تکه داران قومی و دینی که در زمان حضرت عمر وجود خارجی نداشتند.
اینکه چگونه می تواند جناب اشرف غنی احمدزی از شیوه های حضرت عمر برای محو فساد در این عصر کاربگیرد، ما نمی دانیم ولی حدس می زنیم که شاید این همان راز نبوغ فوق العاده او باشد که او را در جایگاه دوم در بین بزرگترین متفکرین دنیا قرار داده است.
دیگر اینکه همه مخالفین اشرف غنی فاسد اند و کسانیکه با او کارمی کنند مثل جناب وردک و عمر خیل ، پاکترین شهروندان این کشور.

>>>   Dehate
بازرس امریکائی فاروق وردگ راطور واضیخ وروشن باشهکارهایش معر فی کرده است وولسمشرهم بخاطر شفافیت کارهایش دروزارت معارف بحیث وزیر امورپارلمانی که بسیارامکانات پولی خوب داردمعرفی ومقررکرد وبوجی های دالر رابرایش اعتمادکرد که فاروق خان یک سینت آنرا حیف ومیل نمیکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است