رییس جمهوری عراق جنایات اسراییلی ها را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۲۷ کد خبر: 151096 منبع: پرینت

«فواد معصوم» رییس جمهوری عراق، جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین شد.

رییس جمهوری عراق عصر چهارشنبه در بیانیه ای نوشت: اقدام نیروهای اشغالگر اسراییلی در گشودن آتش بر روی تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه محکوم است.

معصوم، ضمن تاکید مجدد بر مواضع عراق در مخالفت با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، همچنین مخالفت خود را با استفاده از خشونت در راهپیمایی های مسالمت آمیز فلسطینیان اعلام کرد.

وی افزود: عراق حامی حقوق مشروع مردم فلسطین به ویژه حق تشکیل دولت مستقل و انتخاب شهر قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطینیان است.

رییس جمهوری عراق، همچنین تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس را نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل در این زمینه و همچنین نقض حقوق عادلانه مردم فلسطین دانست.

وزارت خارجه عراق نیز پیشتر موضع رسمی این کشور در مخالف شدید با اقدامات واشنگتن را اعلام کرده است.

شخصیت ها و فعالان سیاسی، رسانه ای و فرهنگی عراق نیز اقدامات تنش زای و خلاف قوانین بین المللی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در قبال فلسطین را محکوم کرده و آن را به عنوان جنگ علیه مردم فلسطین و حمایت از اسراییل ها خوانده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است