فلسطین نقطه استراتژیک و ژیوپولیتیکی جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۷/۲/۲۷ کد خبر: 151114 منبع: پرینت

فلسطین نقطه استراتژیک و ژیوپولیتیکی جهان است که در مقاطع مختلف تاریخی تمام قدرت‌های جهان درصدد رسیدن به این منطقه بوده‌اند و هر قدرتی که بر آن سیطره پیدا کند، محوریت جهان را به دست آورده و از تمدن و نفت کشورهای خاورمیانه برخوردار می‌شود.

فلسطین با مرکزیت قدس از جمله سرزمین‌های متبرک برای هر سه ادیان سماوی(اسلام، مسیحیت و یهودیت) است؛ به دلیل وجود بیت‌المقدس(نخستین قبله مسلمین) و محل اسرا و معراج پیامبر خاتم(ص) این مکان برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.

فلسطین برای مسیحیان نیز به آن خاطر اهمیت دارد که بیت‌المقدس، عبادت گاه مریم و مدفن حضرت عیسی(ع) است.

سرزمین فلسطین از نظر استراتژیکی و بین‌المللی نقطه شروع حرکت به‌سوی حکومت جهانی است و این اولین دلیل انتخاب این سرزمین برای تشکیل دولت اسرائیل بود. یهودیان، اورشلیم(بیت‌المقدس) را معبد سلیمان پیامبر دانسته و به استناد آن به دنبال تشکیل حکومت جهانی یهود از این نقطه‌ی جغرافیایی می‌باشند.

قوم بنی‌اسراییل، بیشتر از هر امتی به پیامبران شان ظلم و ستم کرده و اعتنا به سخنان آن‌ها ننموده و آنان را به شهادت می‌رساندند. در اثر همین ظلم و ستم‌ها، به نقاط مختلف دنیا پراکنده می‌شدند که پس از ظهور اسلام و آمدن خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) و فتح این سرزمین در زمان خلیفه اول مسلمین، اگرچه اجتماعات کوچکی از یهودیان و مسیحیان در این سرزمین بر دین خود باقی ماندند، اما به‌تدریج اکثر مردم فلسطین که ازجمله آنان یهودیان بودند، مسلمان شدند. برای بار دوم، این سرزمین مقدس توسط فاتح نامدار اسلام سلطان صلاح‌الدین ایوبی از دست مسیحیان فتح گردید که نشان گر مالکیت مسلمانان در این سرزمین است.

مصطفی حقجو


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقجو
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   فلسطین واقعا گذرگاه مهم جهان اسلام بین قاره آسیا آفریقا است که اتصال جهان اسلام درفلسطین میباشد و نقشه طراحی شده یهودیان مسیحیان درباره این سرزمین ژئوپولتیک از دیر زمان بدین سو هدف بود حتا از زمان عثمانیان بازگشت زمان توسط غافلان داخلی عربان خواب برده عملی شد وبه امت مسلمه وجهان اسلام ...
@

>>>   فلسطین از دست عربستان سعودی یعنی از دست خاندان سعود به دست یهودیان افتید چرا که آنها میدانند که بالای فلسطینی ها ظلم روان است اما با آمریکا دوستی دارند به آنها تیل میفروشند
متین از تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است