انتقام پوتین حمایت از امریکا است
حمایت پوتین از حضور امریکا ریشه در انتقام جویی دارد و همانگونه که در سوریه ماند، وارد افغانستان می شود اما اینبار نه با لشکر بلکه با سلاح سیاست و به معامله کشاندن رهبرانی که از حمایت امریکا جامانده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۲/۲۸ کد خبر: 151124 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امریکا و روسیه دو قدرت سلطه گر جهان، دهه ها است درگیر رقابت در افغانستان هستند که هیچ ابایی از کشتار و ویرانی کشور ندارند و اگر از جنگ داخلی گرفته تا ظهور طالبان مستقیم در رابطه با شوروی نباشد اما بی ارتباط با آن نیست.

روسیه در شکست ارتش سرخ که بیش از تلخی تلفات بالا در سیاست، متحمل زیان های بزرگ شد پس از دهه ها دورماندن از سیاست افغانستان باردگیر فرصت رویارویی با امریکا در خاک کشور را به دست آورد، اما چرا پوتین به یکباره از یک منتقد سخت بدل به حامی حضور امریکا می شود؟

مقام های روسیه در طی سه سال گذشته ارتباط با طالبان را آشکار می کنند و در کنار انتقادهای تند از گسترش تروریسم به دلیل حضور امریکا در افغانستان، این کشور را عامل اصلی جابجایی نیروهای داعش به شمال کشور می داند که رویارویی این دو قدرت، سبب تنش های سیاسی و چنددستگی سیاستمدران در داخل شده است.

اینکه پس از ادعاهای جنجالی از تلاش های امریکا برای انتقال نیروهای داعش به افغانستان توسط مقام های بلندپایه روسیه در کنار اعلام حضور بیش از ده هزار نفری این گروه تروریستی در خاک کشور به یکباره پوتین، حضور امریکا را مانعی برای گسترش هرچه بیشتر تروریسم می داند ریشه در دشمنی های دیرینه میان دو کشور دارد و انتقامی که روسیه خواهان آن است.

روسیه، امریکا را عامل اصلی شکست در افغانستان و کاهش سلطه در کشورهای تحت نفوذ کمونیسم در جهان می داند و از آنجایی که دستش از کشورهای استراتژیکی به مانند افغانستان، سوریه و عراق به دلیل حضور امریکا کوتاه شده در پی بیرون راندن واشنگتن از این سرزمین ها است.

جنگ علیه داعش در سوریه، فرصت طلایی برای روس ها بود تا بار دیگر در مناسبات سیاسی خاورمیانه یک طرف معادله باشد و همانگونه که مقام های این کشور اعلام کردند، خیال رفتن از این کشور را حتی در شکست داعش ندارد و گام بعدی، افغانستانی می باشد که پایگاه اصلی امریکا است و گذرگاهی برای تهدید مرزهای جنوبی کشورهای تحت نفوذ این کشور.

و از آنجایی که حکومت های دیکتاتوری در کشورهای تحت سلطه روسیه به مانند انباری از باروت در صورت گذر داعش از شمال افغانستان به این منطقه هستند، روسیه با خشم عامل آن را امریکا می داند و با توسل به هر روش به دنبال ایجاد سدی در برابر تروریستان است.

در همین راستا، پوتین به عنوان یکی از برترین سیاستمداران جهان به حمایت از حضور امریکا در افغانستان می پردازد زیرا خواهان نبرد با روسیه در خاک افغانستان است و از جانب دیگر، در پی کسب جایگاه رهبری جریان صلح و به مذاکره کشاندن طالبان با حکومت وحدت ملی می باشد.

اینکه داعش، سلاحی است که توسط کاخ سفید طرح ریزی شده به مانند طالبان به دور از واقعیت نیست اما با توجه به گذشته تاریک روسیه در افغانستان، این کشور زمانی می تواند بار دیگر وارد مناسبات سیاسی کابل شود که محرکی به مانند امریکا حضور داشته باشد.

کشتار و ویرانی افغانستان برای روسیه به مانند امریکا هیچ اهمیتی ندارد و به همین اساس، جنگ افغانستان، نبردی است نیابتی از سوی قدرت های همچون مسکو و واشنگتن در کنار دیگر کشورهای سلطه گر منطقه ای که هر یک به دنبال منافع خود، کشور را قربانی می کند.

اینکه بیخ گوش روسیه، امریکا به عنوان دشمن دیرینه دست به ایجاد پایگاه نظامی زده و با حمایت از طالبان، خاورمیانه را به آشوب می کشاند و در جابجایی نیروهای داعش در شمال افغانستان در پی انتقال جنگ و ناامنی به کشورهای تحت نفوذ این کشور است، هم سبب هراس مسکو می باشد و هم دلیل دخالت های همه جانبه در امور داخلی کابل.

روسیه سلطه گر که در فرصت طلبی، شهره جهان می باشد به هیچ عنوان تاب تحمل امریکا در منطقه را نخواهد داشت و همانگونه که توانست در سوریه ماندگار شود و اوکراین را مورد هجوم قرار دهد پا به خاک افغانستان خواهد گذاشت اما اینبار نه با لشکر بلکه از طریق سیاست و به معامله کشاندن برخی از رهبران که از حمایت امریکا جا مانده اند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   آیا روسیه از بودن امریکا در افغانستان و جنگ و کشتار افغانها ،بخاط شکست شوروی در افغانستان حمایت میکند و یا این که روسیه میخواهد که امریکا از افغانستان خارج شود؟

>>>   Faiq
آنقدر #خراساني و #تاجيك بايد بگويم كه خراساني و تاجيك گفتن به يك #كلاس, #برند و #گفتمان_غالب تبديل شود...آينده از كساني است كه بسويش ميروند

>>>   نظام کنونی روسیه عین همان نظام قبلی روسیه نیست , هم نظام امریکا یک نظام سیطره جو و استیلا طلب جهانی است هم نظام روسیه. روابط نظام های متقارن و مشابه "تضاد و تبانی " است نه فقط تضاد و انتقام گیری.
کوچک شما موسی نیتاقی از دانمارک

>>>   حبیب خان در تویتر خود نوشته است:
تلفات جنگ در افغانستان (اوسط) ضد نفر در روز است. اما رئیس جمهور این کشور راهی استانبول است تا کشته شدن ۶۰ نفر در غزه را محکوم اعتراض کند.
پ.ن: کشته شدن یک نفر هم قابل اعتراض است. اما واقعا این رئیس جمهور بی وجدان چرا در برابر کشتار اینهمه انسان در کشور خودش بی تفاوت است؟

>>>   Abdul Ali Faiq
اين حقيقت را عاجلتر بپذيريد و الا نابود تر ميشويد!
#اوغان بورسيه ميگيرد و خارج ميايد، #تاجيك، #هزاره و #ازبيك جنوب ميروند و كشته ميشوند. من به اين عقيده هستم، #طالبي در #خراسان وجود ندارد، هر اوغان صرف نظر به كدام مكتب فكري وابسته است طالب است. يعني همه طالبان اوغان اند و همه اوغانان طالب اند...

>>>   Hossaini
یعنی واقعن عاقلانه هست که غنی کشور را در چنین حالتی ترک کند و برای حل مشکل فلسطین به استانبول برود!!؟ عقل و‌ منطق دیکتاتورها همین است!

>>>   Ali Sajadi
تعريف واقعي افغان در كشور وكشور هاي جهان

افغان = خاك فروش در اصطلاحات مختلف ....
افغان = در لغات ناله فغان اندوه غم سر صدا
افغان = نام دوم پشتونها
افغان = طالب وداعش
افغان = انتحاري
افغان = تروريست جهاني
افغان = قاتل وحشي
افغان =دختر فروش
در لباس غيرت پشتونوالي
افغان =نوكر روس درلباس خلقي پرچمي
افغان =نوكر انگليس پاكستان و عربستان سعودي در لباس طالب داعش
افغان =فعلن نوكر امريكا انگليس
در لباس تكنوكرات واكثريت دروغين
افغان = مواد مخدر
افغان = ناقص حقوق بشر
اافغان =حقير بي قدر بي عزت وقابل نفرت در جهان
افغان = خيرات خور و گدا در ملل متحد وديگر كشورهاى دنيا
از دست نام كثيف افغان است كه ما درايران پاكستان و ديگر كشور هاي جهان حقير بي قدر بي عزت ميشويم
با پاسپورت افغان ساعتها به خاطر تحقيق و باز پرسي قبل از ورود در ميدانهاي هوائي كشور هاي جهان ساعتهااجازه داخل شدن را نميدهند
خوب شما بگويد چه افتخارات مثبت دارد كه به نام افغان بباليم ؟ من خو سالها فكر ميكنم هيچ چيزي جز همين نيست .

شكر صد شكر كه من افغان نيستم و خراساني هستم
بيايد اين اسم كثيف وبد نام را از پيشوند كشور خويش دور كنيم و بنام اصلي اش بر گردانيم تا باشد يك خراسان زيبا متمدن با اسم مولانا فردوسي سنايي ابن سينا ابوريحان البروني و ديگر دانشمندان بزرگ وقت داشته باشيم و با افتخار زندگي كنيم .

>>>   روس وامریکا همه مقصد خود میخواهد
نیست کس درغم کس نفع به خود میخواهد
همه میدانند که استعمار خوب وخراب ندارد وسیاه وسفید را نمشناسد نه تنهااین دوکشور چون شیر وپلتگ دیگران نیز مانند گرگ وکفتار ویگان روباه وزاغ وزغند همه در فکر بلعیدن مستضعفین وکشور های ضعیف وجهان سوم اند اما این روش وسبک استعمار تازگی ندارد از قدیم الایام این طرز وسیستم استثمار ادامه دارد
من ازین بیش ندانم که کفن دزد چند
بهر تقسیم قبور انجمنی ساختهد اند
{منظور اقبال سازمان ملل}
اما افسوس وصد افسوس که امروزه اسلام و مسلمان هدف قرار گرفته اگر داعشی های احساساتی ونادان اند ویا طالب بی فرهنگ ودور از سیاست اسلامی ویا مجاهد های سابق که اولین قربانی امیال خارجی هابودند ویا اردوی ملی و وخیزیش های مردمی و... اینبار اینها وسیله و اله ای دست متجاوزین قرار گرفته سبب شدند که پای نحس خارجی ها در وطن عزیز ودر منطقه ای اسلامی شان گذاشته شود مصیبت بار این که هربار خارجی ها از انها به حیث مهره های اشغال کار میگیرند وبعد دور می اندازند ولی یکی از دیگری پند نمی گیرند وانتباه نمیشوندواین گروه ها تنها در استقبال اگاهانه ویا ناخود اگاه استعمار نیستند عده ای از غلامهای حلقه بگوش جون حکمتیار و کرزی و عین وغین وهزاران مزدور دیگر در افغانستان وپاکستان وخلیج وایران واسیای میانه اشخاص حکمی وحقیقی اب به اسیاب دشمن میریزند ونقشه های انها راتسریع می بخشند
لالی از ننگرهار

>>>   به جواب شما نویسنده فایق و علی سجادی باید بگویم که شما پشتون ها رو طالب میدانید ولی تمام افراد داعش تاجک ء ازبک و چیچنایی هستند پس شما تمام تاجکان داعش هستید بروید از کشور باغیرت افغان دور بروید و ما رو به حال خودمان بگذاری داعشیان ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است