اسراییل مردم غزه را در قفس حبس کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۲/۲۹ کد خبر: 151148 منبع: پرینت

کمساریای عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد شدید از کشتار ده ها فلسطینی به دست نظامیان اسراییل در هفته اخیر، گفت: 'اسراییل' مردم غزه را از تولد تا مرگ در قفس و مناطق ویرانه حبس کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک'، 'زید بن رعد الحسین' کمسیر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه پاسخ 'اسراییل' به تظاهرات مردم غزه کاملا نابرابر بود، تاکید کرد که اسراییل به طور هدفمند و کاملا برنامه ریزی شده 1.9 میلیون نفر از مردم غزه را از اولین حقوق انسانی خود محروم کرده است.

طی 12 سال گذشته، محاصره تحمیلی اسراییل بر نوار غزه، زندگی نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و 300 هزار آواره را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

در پی این محاصره، فلسطینیان با مشکلات شدیدی از جمله کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، سوخت، اختلال در رفت و آمد و همچنین مصالح ساختمانی روبرو هستند.

کمیسر سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر این سازمان که برای بررسی تحولات اخیر غزه برگزار شد، با انتقاد شدید از اقدامات اسراییل علیه مردم غزه، تاکید کرد: نظامیان اسراییلی تنها در روز دوشنبه (24 ثور) 60 نفر را کشته اند.

الحسین افزود: امنیت هیچ طرفی با حوادث وحشتناک گذشته بیشتر نشده است و دیگر پایانی برای اشغال و خشونت نمی توان تصور کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه برای بررسی حوادث خونین غزه در هفته گذشته جلسه برگزار کرده و به احتمال زیاد کمیته ای برای انجام تحقیقات بین المللی درباره این حوادث تشکیل دهد.

نظامیان اسراییل روز دوشنبه ( 24 ثور ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد 'روز نکبت' (پایه ریز اسراییل در فلسطین) را در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به خاک خون کشیدند؛ در جریان این خشونت ها، 62 نفر کشته و حدود سه هزار تن زخمی شدند.

اقدام آمریکا در انتقال سفارتش به قدس اشغالی ضمن اینکه با مخالفت های شدید منطقه ای و بین المللی روبرو شده، تنش میان اسراییل ها و فلسطینیان را تشدید کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است