از دیدگاه دولت طالبان بر سه دسته اند...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۷/۲/۳۰ کد خبر: 151172 منبع: پرینت

ما می‌گوییم طالب طالب است: وحشی، خون‌خوار، ظالم و ویرانگر. طالب خوب نداریم. طالب برای افغانستان و برای هر شهروند این ملک فقط یک تحفه دارد: تباهی مطلق.

اما در چشمِ دولت طالبان بر سه نوع‌اند:

۱- طالبانی که تاجیک‌ها و هزاره‌ها و ازبیک‌ها را می‌کشند و به پشتون‌ها کاری ندارند. اسم این طالبان در ترمینولوژی دولت «برادران ناراضی/مخالفان سیاسی» است.

۲- طالبانی که فقط هزاره‌ها را می‌کشند. اسم این طالبان در ترمینولوژی دولت «داعش» است.

۳- طالبانی که همه را، یعنی هم پشتون‌ها و هم دیگران را، می‌کشند. اسم این طالبان در دستگاه نامگذاری دولت «دشمنان مردم افغانستان» است.

حال، دولت با این سه نوع طالب برخورد‌های متفاوتی دارد:

از گروه اول حمایت می‌کند. این‌ها همان طالبانی هستند که با امکانات دولتی تجهیز می‌شوند و وظیفه‌ی انتقال جنگ به شمال و مرکز افغانستان را دارند.

به گروه دوم کاری ندارد (ولی می‌گذارد نقش‌شان را بازی کنند). این‌ طالبان خشن‌ترین جلوه‌ی سیاست‌ ِ خوف و حذف قومی‌اند و دولت نمی‌تواند رسما آن‌ها را برادر بخواند.

با گروه سوم مذاکره می‌کند. این‌ها در چشم دولت همان طالبان بی‌عقلی هستند که میان «خویش» و «بیگانه» فرقی نمی‌گذارند. قرار است با این‌ها حرف زده شود تا سر عقل بیایند، یعنی به گروه اول (برادران ناراضی) بپیوندند.

سخيداد هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هاتف
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بنأ هر ملیت برای کشتن ملیت دیگر باید طالب داشته باشد، در غیر آنصورت مثل توت چیده خواهد شد.
اگر یک حمله به جان هزاره شد، دو حمله به جان پشتون شود. اگر دو حمله به جان پشتون شد، سه حمله به جان از بک شود و اگر سه حمله به جان ازبک شد، شش حمله به جان پشتون و هزاره شود.

>>>   کاملا تحلیل بجا ودرست نمودید ولی ایا دولت میداند مردم با کدام چشم به این دولت نگاه میکنند . بچشم متعصب . دیکتاتور . قوم گرا دین ستیز . یهودی . بی کفایت . دزد . رشوت خور . نوکر بیگانه .قاتل مردم افغانستان .وووووو .....بر همچو دولت و دولت مردان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است