ولسوالی های غزنی یکی پس از دیگر سقوط می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۲/۳۰ کد خبر: 151178 منبع: پرینت

مخالفان مسلح دولت بالای چهار ولسوالی ولایت غزنی حمله گروهی کردند و بخشهایی از این ولسوالی ها را برای چند ساعتی در کنترل شان در آوردند.

به گزارش نگاه، مقام های محلی غزنی می گویند که طالبان مسلح بالای ولسوالی های جغتو، زنه‏خان، اندر و گیلان حمله گروهی کردند.
به گفته آنان، در این حمله مخالفان مسلح بیش از بیست تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جان باختند.
در جریان درگیری بین دوطرف ده ها مخالف مسلح دولت نیز کشته و زخمی شدند.

طالبان مسلح در ادامه عملیات بهاری شان زیرنام خندق شب گذشته بالای ولسوالی های جغتو، زنه‏خان، اندر و گیلان غزنی حمله تهاجمی کردند.
مقام های محلی غزنی طالبان مسلح حملات گسترده ای بالای ولسوالی جغتو به راه انداختند که در نتیجه ساختمان قوماندانی امنیه این ولسوالی برای چند ساعت به تصرف گروه طالبان در آمد.
به گفته آنان، در این حمله مخالفان مسلح بالای ولسوالی جغتو یازده تن از نیروهای امنیتی به شمول مدیر امنیت این ولسوالی جان باختند و هشت تن دیگر شان زخم برداشتند.

مقام های محلی غزنی می گویند که در جریان درگیری بین دو طرف بیست و یک مخالف مسلح نیز کشته شدند.
درهمین حال گروه طالبان ادعا کرده اند که ولسوالی جغتو غزنی را به تصرف شان در آورده اند، ادعای که ازسوی مسوولان این ولایت رد شده است

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   السوالیها سقوط نمیکند صرف می ایند سلاح و امکانات را تسلیم میشوند واپس میروند بیصله همین است

>>>   هههههه همه تکتیک است برای قدرت مند ساختن طالبان
دولت خودش طراحی میکنه و ولسوالی را مفروشه تا همه اسلحه که در ولسوالی وجود داره به طالبان بسپاره بنام حمله
ورنه طالب ضعیف تر از آن است که حمله کنه
حال اگر برسی کنی همه اسلحه و دیپو به طالب واگذار شده

>>>   آخر خيانت بي اندازه حكومت يا با عث تجزيه افغانستان ميشود، و يا داعش و طالب حكومت را ميگيرند.

>>>   من فکر میکنم مثل زمان داکتر نجیب سنگر فروشی شروع شده. در آنوقت قوماندانان داکتر نجیب با قوماندانان مجاهدین روی تبادله سنگر ها باهم توافق میکردند. یک دفه از داکتر نجیب پول میگرفتند قوای مجاهدین سنگر ها را رها میکردند. نیروهای داکتر نجیب می آمدند میگرفت. بعد پولش را قوماندان مجاهدین و قوماندان دولت با هم تقسیم میکردند. دفه دیگه قوماندان مجاهدین میرفت به پاکستان میگفت که فلان سنگر های دولت را میگیرم این مقدار پول بتی. این دفه قوماندان دولتی رفیقش سنگر ها را ایلا میداد بعد از جنگ پولی را که از پاکستان آورده شده بین خود تقسیم میکردند.

>>>   این والی که من می شناسم اجنت اتمر که فقط بی امنیت کردن مناطق تسلیح کردن داعش و طالب است دیگر کاری ندارد تحویل دادن مناطق به منظور تسلیح کردن طالب و داعش برای چندروزی ب شکل تکتیکی انجام میشود و داعشیان کمبود صلاحشان پوره می شود و یک تعداد را میکشند و میروند همین روند تجارت امریکاست با فعالیت ها افغانان وطن فروش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است