گشت‌زنی ناو امریکایی نزدیک جزایر چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۷/۲/۳۰ کد خبر: 151180 منبع: پرینت

پنتاگون تداوم نظامی کردن آب‌ های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی توسط دولت پکن را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه چاینا دیلی روز شنبه گزارش داد که نیروی هوایی ارتش چین یک نشست و برخاست آزمایشی با بمب افکن اچ-6کی در دریای چین جنوبی انجام داده است.

چین مدعی مالکیت این منطقه است و اقدام به ساخت و تجهیز پایگاه‌ هایی در آن کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که این نشست و برخاست آزمایشی بمب افکن چینی در جزیره‌ ای واقع در دریای چین جنوب صورت گرفته اما به زمان و مکان دقیق آن اشاره‌ ای نکرده و تنها گفته که این اقدام اخیرا در مناطق جنوبی این دریا صورت گرفته است.

وانگ مینگلیانگ، کارشناس نظامی گفت که این آزمایش به نیروی هوایی چین کمک کرد تا توانایی و ظرفیت واقعی ضربتی خود را علیه هرگونه تهدید امنیتی دریایی متوجه شود و بیازماید.

آمریکا اعلام کرده از عبور و مرور آزاد در منطقه حمایت می‌ کند و خواستار یک راه حل صلح آمیز برای این مناقشات میان کشورهای منطقه است.

کریستوفر لوگان، سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا همچنان به یک منطقه هندو-پاسیفیک آزاد و باز متعهد است. ما گزارش‌ های مشابهی را مشاهده کرده‌ ایم و می‌ دانیم که تداوم نظامی شدن منطقه تنها باعث بروز تنش و بی‌ ثباتی منطقه می‌ شود.

موسسه ابتکار عمل شفافیت سازی دریایی آسیا مستقر در واشنگتن اعلام کرد که محل پرواز آزمایشی این بمب افکن نیروی دریایی چین در جزیره وودی، بزرگترین پایگاه چین در جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی است که مورد ادعای مالکیت تایوان و ویتنام نیز است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است