آمریکا با روش گاوچرانی نمی‌تواند مسایل را حل کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۷/۲/۳۰ کد خبر: 151187 منبع: پرینت

مقام پارلمانی روس می‌ گوید، آمریکا موقعیت میانجیگری خود در حل مسایل را از دست داده و هیچیک از موضوعات ایران، کوریای شمالی و فلسطین-اسراییل با روش‌ های «گاوچرانی» قابل حل و فصل شدن نیستند.

به گزارش روزنامه «ایزوستیا»، "کنستانتین کاساچوف" رییس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که تصمیم آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور در اسراییل از تل آویو به شهر قدس، بطور نهایی نقش واشنگتن به‌ عنوان یک میانجیگر در حل و فصل مسایل در منطقه خاورمیانه را از بین برده است.

کاساچوف تاکید کرد، بعد از اقدام مخرب آمریکا در مورد خارج شدن از توافق هسته‌ ای با ایران، انتقال سفارت به قدس، دومین بار در مدت زمان کوتاه اخیر است که آمریکا در عرصه سیاست خارجی، «به پای خود شلیک کرده» است.

این سناتور بلندپایه یادآور شد که هیچیک از موضوعات ایران، کوریای شمالی و فلسطین - اسراییل با روش های «گاوچرانی» قابل حل و فصل شدن نیستند. وی افزود: «باید بسیار ساده لوح بود که امید داشت یک تصمیم قاطع از سوی هر یک از قدرت‌ های بزرگ جهانی بتواند سریعا مسایل بین المللی را حل کرده و جریان مناقشات را به سمت خاصی سوق دهد، بخصوص مواردی که از قبل توافقات خاص بین المللی در مورد آنها وجود دارد، مانند موقعیت خاص شهر قدس. بطور کلی برخورد یک جانبه با مسایل، یک راه حل نبوده و تنها باعث ایجاد موج تازه خشونت و وخامت بیشتر اوضاع می شود.»

کنستانتین کاساچوف همچنین هدف واقعی آمریکا در شبه جزیره کوریا را «غیرمسلح کردن» کوریای شمالی و تغییر حکومت آن نامیده و گفت: «دونالد ترامپ آشکارا سعی دارد "سناریوی لیبیا" را در مورد کوریای شمالی نیز به اجرا بگذارد و باعث اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ شود، ولی مقام های کوریای شمالی به خوبی می توانند قصد و نیت اصلی واشنگتن را درک کنند.»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
گاوچرانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است