هجوم 1500 خانواده آواره به هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151209 منبع: پرینت

یکهزار و پنجصد خانواده آواره از مناطق مختلف به هرات آمده اند.
«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفتگو با فارس با اشاره به سرازیر شدن آوارگان به هرات و افزایش آنها نسبت به سالهای گذشته گفت: در حال حاضر 1500 خانواده آواره از ولایت های غور ، بادغیس و فراه وارد هرات شدند.

فرهاد افزود: از میان این خانواده‌های آواره در هرات صدها خانواده نیز در منطقه دشت حوض شهرستان انجیل ساکن شدند.
وی خاطرنشان ساخت که اقامت این آوارگان در هرات موقت است و پس از رسیدگی به مشکلات آنها و کمک رسانی به این خانواده ها دوباره به مناطق خودشان فرستاده خواهند شد.

وی همچنان گفت: تمام خانواده هایی که به تازگی از ولایت های خود به هرات اواره شده اند بیشتر به دلیل تهدید های امنیتی ، فقر و بیکاری است.
فرهاد ادامه داد: تاکنون به بیش از صد خانواده کمک رسانی صورت گرفته و مواد غذایی نیز درمیان انها توزیع شده و این روند تا آخرین خانواده نیازمند ادامه دارد.

از سوی دیگر محمد جاوید نادم رییس اداره مهاجرین هرات گفت: در این اواخر سرازیر شدن آورگان داخلی از ولایت های همسایه با هرات در حال افزایش است و این روند خود سبب نگرانی انها شده است.
وی گفت: اداره مهاجرین تنها برای جمعیت خاصی آمادگی دارد تا کمک رسانی کند و افزایش این آورگان داخلی هر روز خود سبب بروز مشکلات حاد می‌شود.
وی خاطر نشان ساخت که ، تمام خانواده های آواره که به هرات آمدند پس از بررسی های اداره های کمک رسانی دوباره به ولایت های خودشان فرستاده خواهند شد و هرات دیگر ظرفیت اسکان و کمک به آورگان جدید را ندارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
آواره
نظرات بینندگان:

>>>   این شُل مغزهای متعصب یک بار بلوچستان پاکستان را تبدیل به پشتونستان کردند فکر می کنند اینجا را هم می توانند با همین سیاست کثیف تغییر جمعیت و قومیت دهند کور خوانده اید شُل مغزهای متعصب

>>>   به دلایل امنیتی میشود پناهندگی داد و آنهم بطور موقت تا وقتی که معضل بی امنیتی رفع شود، اما فقر و بیکاری دلیل شده نمیتواند. دولت موظف است تا غرض رفع فقر و بیکاری در تمام ولایات، زمینه کار و معیشت را برای مردم فراهم کند. ولایات دیگر مسؤل و مکلف نیستند که برای آنها زمینه بود و باش را بخاطر فقر و بیکاری فراهم کنند.

>>>   Bezhan
استبداد
ظلم
بیعدالتی
درحق کابلی ها
ــ کابلی وزیرنمیشود
ــ کابلی والی نمیشود
ــ کابلی وکیل پارلمان وسناتورنمیشود
ــ کابلی سفیرنمیشود
ــ کابلی شهردار(شاروال)نمیشود
ــ کابلی قوماندان امنیه نمیشود
ــ کابلی معین نمیشود
ــ کابلی معاون والی نمیشود
شایدجرم کابلی هاخدمتگزاری صادقانه وبدون تعصب شان
برای همه اقوام معظم این وطن میباشد؟؟؟
ــــــ تحلیل شما چیست ؟؟؟

>>>   سیاست اسرائیلی غصب سرزمین در زمان طولانی تلخ خواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است