غزنه؛ دور از چشم همه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151215 منبع: پرینت

رادیوی «امارت اسلامی» به نام:«د شریعت غژ» روزهایی است به فعالیت آغاز کرده است و در مورد اوصاف انتحاریان، بهشت و شهادت تبلیغ می کند.

استاندار شهر «محمود غزنوی» به خاطر حل دعوای حقوقی پیش طالبان مراجعه می کند، از دولتی و غیر دولتی به طالبان مالیه پرداخت می نمایند، جنگ در گوشه های شهر ادامه دارد، قلعه‌ی قاضی، آرزو و ... در حومه های شهر سال‌هایی است نقطه‌ی تهاجمی طالبان بوده است، ولسوالی های هزاره نشین با میزان بالای تهدید مواجه است، در هر رویارویی به تعداد نزدیک به ۲۰ نفر عسکر به شهادت می رسند؛ اما کار نظام محلی خاک زدن به چشم مردم است و سخنگوی نظام محلی کارش «رد کردن» است و بس.

وکیلان مصروف عیش و نوش شان هستند و تمامی ذهن و ضمیر شان را «منافع شخصی» پر کرده است و در این میان صدای مردم به گوش کسی نمی رسد.

امروزه غزنه جغرافیای متروک است و «دور از چشم همه برای حاکمان قدرت «وضع جاری» حتی مساله نیست، آری:«شهر از درد به خود می پیچد»؛ ما کار مان شده نعش کشی!؛ در چنین وضعی چه می توان کرد؟!

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنه
طالبان
میثم
نظرات بینندگان:

>>>   جعل نمودن هویت "ابو علی ابن سینایی بلخی"
در ترکیه مجسمه بزرگی از ابن سینا بنا شده است که درپای این تندیس نوشته شده است: "ابن سینا حکیم بزرگ ترک"! این اقدام ترکیه یعنی تصاحب شدن افتخارات دیگران و آنهم به این شیوه در ضمن اینکه نهایت شرم آور؛ غیر منطقی و جعل تاریخ است. حتی بدتر از تعرض و اشغال به یک سرزمین است. فکر کرده اند که اینجا زنگ چور را زده اند....ناگفته نباید گذاشت که ضربه جبران ناپذیری هجوم فرهنگی اعراب هم کمتر از این هردو نبوده و نیست.
عطا صفوی

>>>   سلیمان لایق:
اگر نظام ریاستی به هر نظام دیگری تغییر پیدا کرد، دیگر حاکمیت از دست پشتون ها برای همیشه می رود.
نوت: این ها در فکر امنیت و رفاه و پیشرفت نیستند، فقط حاکمیت در دست قوم افغان باشد.
#احمد_شاه_فرید

>>>   11 نماینده نام نهاد این ولایت که در مدت دو دوره پول بیت المال را حیف و میل کردند و فیس بوک بازی کردند اگر هر کدام 100 نفر طرفدار داشتند توان دفاعی ایجاد می شد. مهم این است که مردم غزنی باید بدانند که به کسانی رأی داده اند که بعضی از آنان در سطح خانواده موفق نیستند تا چه رسد به وکالت پارلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است