مدل آمریکایی رییس تعلیمات وزارت معارف شد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۰    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151238 منبع: پرینت

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت در تاریخ ۱۳۹۷/۲/۳ نشر شده بود، اما از سوی وزارت معارف و ارگ تکذیب گردید ولی امروز توسط سرور دانش معاون رییس جمهور رسما در این پست معرفی گردید)

ندیمه سحر، مدل آمریکایی رییس عمومی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف افغانستان شد.

ندیمه سحر به دعوت همایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور غنی به کابل دعوت شده و در بست مافوق رتبه با حقوق 15 هزار دالری در ماه به عنوان رییس عمومی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف افغانستان منصوب شده است.

وی که هیچ سابقه تعلیمی و تخنیکی ندارد، در آمریکا به کار های خرید و فروش لباس، زیورات و سنگ‌های قیمتی و گاهی هم به عنوان مدل مشغول به کار بوده است.

به درخواست خانم ندیمه سجر، معیینیت تعلیمات تخنیکی وزارت معارف از تشکیل وزارت معارف جدا و به‌ حیث اداره مستقل ایجاد شده است.

قبلا در این پست، رحیل فرملی از نزدیکان داکتر عبدالله ایفای وظیفه می کرد.

کد (4)


مدل آمریکایی رییس تعلیمات وزارت معارف

مدل آمریکایی رییس تعلیمات وزارت معارف

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدل آمریکایی
رییس تعلیمات
نظرات بینندگان:

>>>   کلاه شپویش نشان میدهد که مودل امریکایی است نوش جانش چشم حسد کور .

>>>   شاید دوست دختر قیومی است.
شرم باد بر دانش بی دانش
وقتی به هزاران جوان با مدرک ماستری و دوکتورا در داخل بیکار هستند وارد کردن یک مدل امریکایی بدون مدرک علمی بینگر چی است جز فحشا
غنی و شگردکش ایاز خاص مرتضوی پاسخ بدهند.

>>>   تا جائیکه من با سحر آشنائی دارم وی تحصیلاتش رادر امریکا به اتمام رسانیده و شوهرش هم افغانستانی امریکائی است هر دو در افغانستان زندگی و در سازمان غیر دولتی مصروفیت داشتند و در این اواخر دوباره عازم امریکا شده اند
وحید

>>>   اوربيادر بان ازيمي اخند ها كده اينمي مدل ها بيايند بهتر است كمي مام هم پاك و ستره شويم مثل ازينيمي خانم بگفته تو مدل .
كابلي

>>>   چی یک مهارت که دعوت یکی میکند معرفی دیگر من نمیدانم در پست های دولتی و قراردادی در بخش های دولت اول نمره پوهنتون هم اگر در خواست کار دهد برایش
جواب اینست که شما تجربه مرتبط به وظیفه ندارید در سایر موارد نیز چقدر اختلافات بین اقوام و مردم بوجود میاید چطور شدکه در تمام این ۳۴ ولایت هزار ها خواهر
مسلمان و با سالها تجربه در بخش معلمی مدیریت مکاتب درجه تحصیل به سطح ماستری وجود دارد مگر چی هدف است که یک مدل لباس در رس یک اداره مهم تعلیم تربیه کشور است قرار میگیردم

>>>   با اين قواره در أمريكا مودل است؟ و الله اگر كسي .... خود را سرش پاك كند، شايد در كدام مساج پولر كار ميكرده،

>>>   Dehganpoor
باید همه ولایات خود مختارشوند در غیراز آن از این قرن ۱۳ بالاتر نمی روند.

>>>   Ali Sajadi
ديروز در يك تصميم فاشيستي شاروال كابل شش نفر از ريس هاي باتجربه كه يك نفر ازبيك يك نفر هزاره وچهار نفر تاجيك از نواحي كابل منفك وبه جايشان شش نفر از پشتونهاي لوگر معرفي گرديد.
طبق گذارشها تنها در شش ماهي اخير به تعداد چهارصد هشتاد هفت نفر در سطح معينت رياست هاي عمومي ورياست هاي معارف ولايتها مستوفيتهاشامل معاونيت ها بخش هاي عمده دولتي قنسل گري و سكرتر اول دوم بخش هاي سفارتهاخانه هاي خارجي جنرالان وزارت دفاع داخله و غيره از وظايف شان سبك دوش وبجايش پشتونهايكه اكثريتش از لوگر و لقمان بود بدون در نظر داشت تجربه و درايت كاري تعين گرديد.
به گزارش از منبع كه نخواست نامش فاش شود علاوه كرد كه در سرتاسر كشور از جمله مأمورين وكارمندان هادي دولت حدود دوهزار يكصد تن از مامورين با تجربه و فعال بدون در نظر گرفتن سن سال كه اكثريتش غير پشتون بود ، به بهانه اضافه بست از وظيفه سبك دوش و بجايشان تعدادي ديگري از پشتونها به نام بست جديد و ريفورم سازي از طريق إصلاحات اداري به كمك ارگ معرفي گرديد كه اين امر يك تصميم فاشيستي از طرف ارگ به رهبري غني بوده و يك فاجعه سياسي ميباشد ميخواهند كه آهسته آهسته اقوام غير پشتون را فاقد ماديت معنويت وفرهنگ بسازندتا باشد كشور را به رضايت خويش ترك كنند وبه كشورهاي بيرون مهاجر آواره وبي وطن شوند

>>>   اكر خاين و وطنفروش نباشد خول هست!! حتا اكر هندو هم باشد خوب هست أر اين دلال ها و معامله كران شوراى نسوار و مجاهد نما ها.

>>>   كليم الله همسخن
خاموشی رهبران و فرمانده‌هان جهاد و مقاومت ننگ تاریخی است؛
چرا ننگ تاریخی؟ دلیل دارم- اینکه کسانی با جهاد مردم خراسان/افغانستان علیه‌ی روس موافق باشند یا مخالف، از فرمانده‌هان جهاد و مقاومت خوششان بیاید یا نه، بحث دیگری است؛ در کل بر رسی جهاد و مقاومت مساله‌ی چند پهلو است، یک‌جایی می‌شود دفاع کرد و جای دیگری عملکرد رهبران جهادی و فرمانده‌هان مقاومت به ویژه بعد از شهادت قهرمان ملی توجیه‌ پذیر نیست. اما، مساله‌ی را که نمی‌شود کتمان کرد و چشم پوشید این است که جهاد و مقاومت دست‌کم هویت سر زمینی مارا در برابر تجاوز روس و تروریسم حفظ کرد، خصوصن مقاومت علیه‌ی طالبان و القاعده نقطه‌ی عطف تاریخ است. یک طرف بازی‌های بین المللی و زور آزمایی قدرت‌های بزرگ بود، درست. طرف دیگر اما در روزگار مقاومت علیه‌ی طالب و القاعده، در حفظ کشور و شکل‌گیری حکومت‌های پسا طالبانی نقش مقاومت‌گران انکار ناپذیر است-برای یک لحظه تصور کنید اگر ایستادگی فرمانده مسعود، استاد ربانی شهید و جبهه‌ی مقاومت نمی بود حالا این‌کشور جغرافیای امارات طالبان بود- نه کرزی‌ی بود و نه غنی. این آدمان شاید اکنون در غرب مشغول ماموریت‌های بخور نمیر و زندگی روز مره‌ی خویش بودند. ولی، مقاومت و مقاومت‌گران بودند که زمینه‌ی بازگشت این‌گروه‌های هویت‌ ستیز را مهیا ساخت و برای ایشان هویت دوباره بخشید و سبب ساز حکومت گردید. غنی و تیم وی یکی آمریکایی شده بود دیگری انگلیسی و دیگری کانادایی و کجایی- حالا گپ به جایی رسیده است که چند آدم گم‌گشته و فاقد هویت آمده اند هویت ناجیان این سرزمین را مسخ می‌کنند. و رهبران و فرمانده‌هانی که به این خاک جان تازه بخشیده بودند در برابر هویت ستیزی یک گروه گم‌نام خاموش اند. و این خاموشی ننگ تاریخ است!

>>>   عیش نوش خوده سالها به کشورهای غربی میکنند و بعدا به افغانستان میایند و چادر سر میکنند برای فریب مردم بیچاره وطن.

>>>   قحط الرجال در ممکت ما روان است
در امریکا کار دفتری به ذره بین بیدا نه میشود اینها مه در بخش
ارایش و فیشن کار مکنند تا بول بدست اورند اما تاسف به حال
این ملت که اطفال اش از کرسنگی برروی سرک ها میمیرد و بول
که خون ملت است به چی کس ها معاش داده میشپد
من خودم در امریکا زنده گی میکنم
لعنت به اوغانستان قیومی هم از همو کس ها برامد والله

>>>   چرا مطابق مسلکش یک وزارت یا مینیت مستقل مدلینگ افغانستان تشکیل ندادند تا بهتر خدمت میکرد یا چون بفروش سنگ های قیمتی بلدیت دارد اورا وزیره معادن می ساختند
ر

>>>   انها اینجا نیامده اند تا ارزش های ملی وفرهنگی ما را حقظ نماینداز سالیان دراز نقشه ای تزد خوددارند که باید ان را در کشور های اسلامی تطبیق نمایند وقتی ریس ارگ کسی باشد که از امور اسلامی معلومات نداشته وکاملا تکنوکرات ولایک بودوریس اجرایه اش هم خود مودلنگ وکاملا فیشنی باشد وخانم اول مملکت هم یک مسیحی تبشیری باشد وگرداننده امور مملکت هم خود خارجی ها بوده کشور را اداره نماینددر همچو یک مملکتی بجاست که ریس تغلیم وتربیه ان مودلنگ وهنر مند ....خارجی باشد ان دیگران را که پذیرفتیم وسر تسلیم فرود اوردیمبا این ارایشگر نیز ترکیغ نماید
خار کش

>>>   از لیاقت و شایستګی مدرن بودن اش بود که به این پست مقررګردیده است مقبول است
خداکندکه وظیفه قبلی خود رادراین پست فراموش کند وخدمت ګزار کشور باشد
جلال اندرابی

>>>   هی به شرف تا ن .... اشرف و دبل عبد الله کسی که با فرهنگ این وطن هیچ همخوانی نه دارد از نا یت کلب های امریکا اورده برای ترویج .... در افغا نستان به مقامات بلند مقرر کرده میشوند .
هموطن

>>>   خدا به این ملت رحم کند که مقام های علمی این ملت را زن های ....و مرد ها ....صفت بگیرد. خدا به حال این ملت رحم کند که دختر بازی پیشه مقام عالیه در ارگ شده است. خدا سر این ملت رحم کند.

>>>   قیومی که خود یک مفت خوار بیش نیست و ماهانه بیش از 30 هزار دالر معاش مفت را اشرف به او میدهد حال یک نفر دیگر را نیز به این خیانت های خود افزودند که از جیب ملت آشکارا چور نمایند.
لعنت به این غربی های بی وجدان که به فکر این ملت نیستند.
فکر کنم که این مدل را به عیاشی خود آورده باشند.
شاهین شمالی

>>>   درین ملک هر کار میشه تشویش نکنید

>>>   اینها همه بدستور بی بی گل عیسوی میشود

>>>   این مودل امریکایی با دریافت مزد هنگفت ماهانه متاسفانه که متن تقرری خود را که که کتبا تحریر شده بود قرائت کرده نمیتواتست

>>>   مدل که است پس مسلکی است مانند .... ها که تمام شان مدل اند چی فرق میکند کسی علنی وکسی پنهان ولی .... اند

>>>   به به چه مقبولک، مشکلی ندارد دگه بابا

>>>   این اول کار است از این ها زیاد است

>>>   از قراین برمیاید که شخصی ویشکی است چون توسط سروربی دانش معرفی گردید. و یک خانم تنبان کش از چلوهای بدخشانی نیز کنارش ایستاده است و شاید شریک کاروبارش باشد. سناتور گلالی یک زن .... با ثبوت می باشد.

>>>   دلها بسوزد به حال دانش که برای سیاست کثیف برای هر کسی و ناکسی کف و دف می زند. واقعا حیف است و افسوس اگر این عکس ها صحت داشته باشد از جناب ایشان باید پرسید که آیا این لگد زدن به همه ارزش ها و توهین به آن سفره ای نیست که از آن تغذیه کرده ای؟؟؟ مگر دنیا چقدر ارزش دارد که همه حیثیت دینی و علمی خود را به پای آن قربانی باید کرد؟؟
کار این جناب معرفی مهره های اتمر و غنی و کف زدن و انداختن یک عکس یادگاری با ...
واقعا جوهره قدرت فساد است.

>>>   شما با امرین بد رنگ عادت کردید وامرین مقبول وقندول را تحمل کرده نمی توانید.اگر غنی یک کار درست کرده باشد همین است.
عاقل

>>>   یگان مقبول هم اگر دریگان اداره باشه که کمی چشم های تاریک ماروشن شود نظری بد خو نیست.

>>>   جان آهسته آهسته فرزانه ناز ومریم وفا وسایرین شاید به مقام ریاست جمهوری ما برسند
جانم هستی .... را انکشاف میته امریکا لعین کدام گپ دگه نیست 15 هزار دالر برای یک ....مدلنگی در حالیکه یک معلم در ماه 5 تا 6 هزار افغانی معاش دارد

>>>   معاش رحیل جان در این پست ، ماهانه چند بود ؟

>>>   مشاور قیومی و اخپلواک و حنیف اتمر اینها هرکدام خود منحیث مشاور نه بلکه بحیث نفراول مملکت عمل میکنند و هر انچه انها خواسته باشند عملی میشود در حقیقت در کشور ما چهار ریس جمهور داریم اگر این کار واقعیت داشته باشد که ندیمه سنجر زنی که نه مسلکی است و نه سابقه کاری دارد عادی یک فروشنده لباس و زیورات زنانه در امریکا است انرا اقای قیومی ریس جمهور پشت پرده بحیث ریس عمومی تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف با یک معاش گزاف ماهانه ۱۵۰۰۰ دالر معادل ۱۰۵۰۰۰۰ لک و پنجاه هزار افغانی در ماه مقرر شده باشد این یک خیانت به بیت المال و مردم تحصیل کرده های کشور است ملت بفقر اقتصادی گرفتار است اما ارگ نشینانان با شاخی پول بیت المال را به خویشان و اقارب و اشنایان شان باد میکنند تحصیلکرده های کشور ما که تا درجه های ماستری و دوکتورا در داخل و خارج اموزش دیده اند بیکار و سرگردان دریافت کار اند اما ارگ نشینان از خارج دوکاندار و لیلامی فروش را میاورند با معاش های گزاف داری که به ان معاش معادل معاش پرسونل یک ریاست است خویشان اقارب و شناخته شده های شانرا میاورند انهم غیر مثمر و ثمر بخش تجربه اش دوکانداری خیانت ازین بیشتر چه بوده میتواند که ارگ نشینان در حق ملت و کشور انجام میدهند از خدا بترسید و از ملت شرم کنید ازین قبیل کار دستبردارید که روسیاهی دنیا و اخرت تان است.

>>>   غنی گنده دهن برای خوشی امریکاییها و جواسیس هم مسلک خود همایون قیومی این کشور را برباد داد. خود دهن گنده میگوید که بیش از 40 فیصد مردم شبانه گرسنه میخوابند ولی سحر جان ... 1050000 افغانی ماهانه معاش میگیرد در حالیکه در جریان سرگردانیها در کوچه های امریکا سه صد دالر هم نمی یافت!!!

>>>   چقدر ساده هستی لالا جان حکومت امریکای است دلش بایسکلش هرکس را که به هرجا انتخاب میکند به ما چه ربط دارد اول باید ما خوده از استعمار بیرون کنیم بعد این قسم حرف ها از خود بدرکنیم
سمیر هروی
مقیم سویدن

>>>   به نظردهنده محترم سوم!
امریکاییها سلولهایی بنام شرم و حیا را از بدن غنی گنده دهن، "رقاصه مشهور"، قیومی، سحر و سایر وطنفروشان کشیده اند!!

>>>   معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف که اخیرن به اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ارتقا یافت در تقسیم قدرت سهم ریاست اجراییه است و عبدالله عبدالله از حق خود دفاع کرد.
قرار بود بانو ندیمه سحر به عنوان رئیس این اداره تعیین گردد اما با مخالفت رییس اجراییه آقای رحیل فرمولی دوباره در این سمت ابقا گردید.
نوریه

>>>   تا جائیکه کم بیش این خانم را میشناسم وی تحصیلاتش را تا دورهٔ مستری به اتمام رسانیده و هرگز مودل هم نبوده ، اینکه چطور در این سمت مقرر گردیده شاید تحصیل دورهٔ لیسانس و ماستری اش در امریکا ، زبان انگلسی و نمایش ازتعادل طبقهٔ اناث در ترکیب دولت بوده باشد ،ضمنا شاید معرفتهای وجود داشته باشد ، واقعا این یک بی انصافی است که به تبلغ عدهٔ از اهل غرض خانم با استعداد و با تحصیل وطن را برای تقرر در پستی چنین در معرض اتهام قرار داد ، بهتر آن است تا عملکرد اشخاص و افراد ملاک قضاوت قرار گیرد و نه خواست ها و دید های عقده مندان اهل غرض ، در کشور ما کم نیست مقامات که از تحصیل و تجربه بی بهره اند و در مقامات بدون لیاقت و کوچکترین ابتکار لمیده اند ، مگر آنها باید مورد سوال باشند و یا جوان تحصیلکردهٔ و آنهم از قشر محکوم جامعه یعنی زن
وحید الله

>>>   ندیمه چندی قبل از ترامپ شکایت کرده بود

>>>   تصویرش در گوگل است چهره علمی ویا سنگین وکاردان معلوم نمیشود بلکه شوخ مزاج کم سن وبی تجربه دیده میشود
ر

>>>   پادشاه سوازیلند اسم کشورش را به "پادشاهی اسواتینی" تغییر داد. او یکی از معدود پادشاهان جهان است که قدرت چنین تغییری را یک تنه دارد.این کشور بالاترین نرخ ابتلا به بیماری ایدز را دارد. امید به زندگی برای مردان در این کشور 54 سال است و برای زنان 60 سال سوازیلند تنها کشور آفریقایی است که پادشاهی مطلق دارد.
پادشاه کنونی، پسر سوبهوزای دوم است، مردی که 82 سال سلطنت کرد و 125 زن داشت. مزواتی سوم در 32 سال سلطنتش 15 همسر برگزیده است.
مزواتی سوم به "شیر" شهرت دارد. هم به دلیل همسران زیادی که اختیار می‌کند و علاقه‌ای که به لباس‌های سنتی دارد
ر

>>>   ماهانه صد ها هزار دالر بخاظر اسكوريتي واين زيبا روي شايد بكار باشد و اوردن همجو مدل ها شايد براس جمع كردن راي ها انتخاباتي ضرؤرت باشد

>>>   کمی طویل است اما حتما بخوانید :
حکمتیار افزود.
من باور کامل در مورد پیروزی جنگ جلال آباد دارم چون ارتش پاکستان به تماما نیرو ها خود در عقب من ایستاده است و هر نوع کمک که لازم باشد برادران پاکستانی ما دریغ نمی کنند و ما این جنگ را پیروز میشویم نیرو های مجاهدین همه آماده گی کامل را در این جنگ دارند و به عقب نیرو های مجاهدین ملیشه ها و اردوی پاکستان با سلاح های مدرن ما را یاری و کمک میکند.
ابتدا پلان من فتح کامل ولایت های جلال آباد ، لغمان، و ولسوالی سروبی میباشد که از همین طریق ما میتوانیم به بسیار خوبی به کابل حمله نمایم ابتدا نیرو های مجاهدین بعد از تصرف این ولایت ها به کمک ملیشه و فرقه 4 پیاده اردو پاکستان یک حمله بسیار قوی را به استقامت کابل انجام می دهیم و هم از طرف ولایت های جنوبی دیگر نیرو های ما به کمک ارتش پاکستان از آن طرف به کابل حمله مینمایم و به مجرد که ما در ولسوالی سروبی رسیدیم جنرال گلاب زوی با نیرو های وزارت داخله وزارت امنیت دولتی را به تصرف میآورد و تماما ریاست های امنیت دولتی که در داخل کابل است یکی پی دیگر به کنترل میآورد ابتدا زنده گرفتن ستر جنرال غلام فارق یعقوبی وزیر امنیت دولتی و تماما ریس های ریاست امنیت دولتی را زنده گرفتن این قبلا همین طور پلان گردیده است مطابق پلان که ما طرح ریزی نموده آیم توسط انعده جنرال های وزارت دفاع نجیب الله که شامل این پلان است آنها نیرو های شان را بطرف ریاست جمهوری در حرکت میآورند و کنترل کامل ریاست جمهوری را میگرن و من قبلا به همراهی سلیمان لایق عضو بیروی سیاسی به توافق رسیده ام که اگر داکتر نجیب بدون کدام مقاومت تسلیم شد آنرا مورد عفو قرار میدهم و اگر باز دست به مقاومت زد توسط سلیمان لایق و یا گلاب زوی به قتل میرسد و دستگیری وزیران و افراد عالی رتبه که با ما همکاری ندارند صورت می گیرد و بعدا محکمه میشوند و بعد از گرفتن مکمل کابل تماما مکاتب دختران را بسته میکنم وآتش می زنیم چون محل فحشا است و همچنان پوهنتون کابل را به خاکستر مبدل میسازم :
و باید گفت اگر احمد شاه مسعود به کمک دولت کابل بپردازد در انصورت یک لوا کماندو خاص ارتش پاکستان از طریق ولسوالی سروبی بطرف پنجشیر حرکت میکند و توسط طیارات اف 16 اردو پاکستان پنجشیر را به یک ویرانه مبدل میسازم با وجود این من و مقامات عالی رتبه پاکستان به همراهی استاد ربانی صحبت نمودیم که نباید مسعود این اشتباه را کند که استاد ربانی به مقامات پاکستانی و به من اطمینان کامل داده که این کار اتفاق نمی افتد
ر
این از کتابی گرفته شده که جدیدا نشر گردیده وموضوعاتی چنینی زیادی دارد

>>>   مریم وفا که در وزارت انکشاف دهات مشاور بود در زمان وزیر زراعت حالیه -

>>>   با رحیل جان فرمولی شناخت کامل دارم به قوت اقایی هیواد وال به استادی رسید و بکمک عبدالله به معینت رسید اما افسوس که اصلیت خود را ګم کرده بود به چوکی دو روزه دنیایی
قیام

>>>   بگذارید یک خانم تحصیلکرده کاری انجام دهد.
زن ستیزی نکنید!

>>>   اخیشش ندیمه جان عزیز خوش امدی خوش امدی
بخیر به وزارت معارف یک مدلینگ خانه جور کن که جوانان زیاد هم بیکار هستند و هم بی پیسه یک قسم کو که پول کمتر بگیری زود انکشاف میکنی بیزو هم به وزارت معارف روسپی زیاد باید یک ریس کلان و روسپی عالی بریشان تایین شوه تشکر از ریس صاحب جمهور عزیز که بفکر ما جوانان میباشه تشکر بسیار زیاد فقط ریس صاحب جمهور خواهش میکنم کمی قیمت ها ره پایین تایین بکنین که برای ما هم نوبت برسه و پولش ره داشته باشیم .
بی نهایت سپاس
>>>   این یک امتحان است که ایا ای ملت همان ملت سابق است یا خیر که در زمام امان الله خان بخاطر یک دور کردن رو سری چادری خانمش تمام علما فتوای کفر داده فرارش داده اند روز به روز از ای بتر میشه که بدیل هم وجود ندارد زیرا تخم بر تری جوی نفاق بی اعتمادی در بین ملت در ساحات امن کشور گرچه امن وجود ندارد روز به روز زرعه میگردد تا ملت عام یکجا نشود ای رهبران جهادی خو به یک شیوه ارام میشوند مهم اتفاق اقوام مختلف عام است همی چهار نفر یکجا شود انتحاری از اسمان پایین میشود زمین را پر از رنگ خون میکند و تخم جنگ های نیابتی در اطراف کشور سر نوشت را به اینجا کشانده الله رحم کند الله نفاق افگن ها را به عزاب سخت گرفتار کند.

>>>   می ارزد

>>>   ازجیب بیت المال عیاشی کردن خیلی ها ساده شده است
س

>>>   به پدر ای حکومت لعنت همرای کارش یک مدل میایه رئیس تعلیمات مسلکی میشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است