آخرین روز قانونی رییس جمهور غیرقانونی!
سی و یکم ثور آخرین روز قانونی رییس جمهور بنا به قانون اساسی است حال، غنی که با تقلب و توافقنامه سیاسی به قدرت رسید خیال رفتن دارد زمانیکه خود را جانشین امان الله خان می داند و در یک قدمی سازماندهی انتخابات؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151239 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آخرین روز ریاست جمهوری اشرف غنی بر اساس قانون اساسی افغانستان، سی و یکم ماه ثور می باشد در حالی که نه انتخابات برای تعیین رییس جمهور برگزاری شده و نه غنی خواهان کنار رفتن از قدرت می باشد زیرا همچنان که وی بنا به قانون اساسی به ریاست جمهوری نرسیده است، ارگ برای مهندسی انتخابات آینده نیاز به زمان بیشتر دارد.

قانونی اساسی که بنا به خواست و اعمال نفوذ قدرت های خارجی و سیاستمداران قبیله ای داخلی بر اساس تنگ نظری ها شکل گرفت، نظام کشور با نقص های بزرگ آن در اختیارات تامِ رییس جمهور آنهم در قانونی نانوشته گزینش شده از میان قوم پشتون بدل به حکومتی ریاستی و قومی شد که نه از سوی کرزی محترم و اصل بود نه از جانب شخصی چون اشرف غنی.

و اگرچه غنی در نمایشی برای فریب افکار عمومی، احمدزی را از نام خود حذف کرد اما نمونه بارز از مقامی است خلاصه شده در تنفر تباری، قوم گرا و دیکتاتوری، وی اگر قبل از انتخابات برای رسیدن به رای حداکثر مردم مجبور به همراه کردن جنرال دوستم شد و سپس حضور عبدالله را تاب آورد تنها برای رسیدن به کشوری بود تهی از مقام های غیرپشتون و قدرتی تک قومی، حال بماند که با سیاست های خصمانه و منفور به اهداف خود دست یافت و طی چهار سال به پیروزی های رسید که کرزیِ سیاستمدار با وجود سیزده سال حکومت داری نتوانست موفق به از میان بردن مهره های همچون عطا و دوستم شود.

در همین راستا، زمانی که دیگر جنرال دوستم با پرونده ایشچی و باقی جریان های پس از آن قدرت بازگشت به کشور و حفظ دامنه نفوذ خود در شمال و قومیت ازبک را ندارد، عطا محمد با هر دسیسه و امتیازی مجبور به سکوت و اعطای بلخ شده است و باقی رهبران سیاسی و قومی به انزوا کشانده شده اند کدام مقام و ایتلافی توان و ظرفیت به چالش کشیدن قدرت تک بعدی رییس جمهور را دارد؟
این در حالی است که دوره ریاست جمهوری غنی به پایان رسیده است و از اول جوزا وارد پنجمین سالی می شود که بنا به قانون اساسی نامشروع می باشد.

اینکه در عمر کوتاه هفده ساله دوران جدید افغانستان بارها قانون و حقوق شهروندان کشور زیر پا نهاده شد و مردم همواره قربانی برای پیشبرد اهداف از جبهه تروریست تا حکومت و رهبران قومی و سیاسی بوده اند، نشان می دهد که صلح و بازگشت ثبات در آینده ای نزدیک ناممکن می باشد و تا زمانی که فضا برای قدرت طلبی، فساد و قبیله گرایی از راه گسترش جنگ و کشتار توسط رییس جمهوری هایی همچون کرزی و غنی هموار است و جامعه سیاستمدارانِ دور مانده از قدرت و غیرپشتون در کنار مردم تهی از توان مقابله می باشند، تروریسم ریشه ای تر و جنگ گسترده تر به پیش می رود.

هرچند اشرف غنی نه تنها بنا به قانون اساسی بلکه با توافق نامه سیاسی با دخالت امریکا به ریاست جمهوری رسید و نمی توان از مقامی دسیسه چین و خاین به هر پیمان و اتحادی انتظار اجرای قانون را داشت در کشوری که بنا به برنامه های از قبل طرح ریزی شده چنان در فساد غوطه ور و در جنگ فرو رفته که چهل سال قبل و همزمان با ناامنی ها، قانون و عدالت نیز رخت بربست و نام آنها تنها وسیله ای است در اختیار دولتمردانی خاین و قبیله گرا.

راهی که طی چهار سال اشرف غنی پیمورد، حساب شده و بر مبنای پشتونیزم کردن افغانستان بود که رویای گذشته و آینده رهبران پشتون می باشد، اعمال زور سیاسی برای درج نام افغان در شناسنامه های الکترونیک تنها گوشه ای از سازماندهی انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری است اما زمانی که فردی متقلب با زیر پانهادن قانون و آرای مردم و تمسک به توافقنامه سیاسی به ریاست جمهوری دست می یابد می توان انتظار داشت که بنا به قانون اساسی از قدرت کنار رفته و اقدام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کند؟

اشرف غنی برای چهار سال ریاست جمهوری به ارگ راه نیافت بلکه بنا به خواست امریکا و حامیان داخلی قوم گرا، در حکومت آینده نیز حال با انتخابات سازماندهی شده و یا هر روش پیشنهادی کاخ سفید به تداوم قدرت دست می یابد زیرا چه کسی بهتر از شخص وی می توانست تروریست تر از هر طالب و داعشی زمینه رشد گروه های افراط گر را محیا کند و چنین آتش اختلاف ها را در میان رهبران قومی و سیاسی و مردم برافروزد.

و آخرین روز قانونی رییس جمهوری نامشروع براساس قانون اساسی را در حالی سپری می کنیم و وارد ماه جوزا و تداوم قدرت اشرف غنی در کشور می شویم که انتخابات پارلمانی با نفوذ و اعمال سلیقهِ ارگ با گزینه ثبت نام برای تقلب های گسترده تر در کنار یک کشور فرو رفته در ناامنی و کشتار در حال برگزاری می باشد و هر طالب و داعش که خواهان انتحاری باشد تنها کافی است در هماهنگی با مقامات بلندپایه امنیتی، مکان را انتخاب و مردم را قتل عام کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
قانون اساسی
نظرات بینندگان:

>>>   با کنار زدن جنرال مراد کودتای فاشیستی غنی آغازشد

>>>   اصلن جاي شك است بخدا نا امن ساختن فراه و جابجايي كوچي ها در هرات بي مقصد نيست اين پلان.

>>>   Dehganpoor
تاریخ باز تکرار می شود و به احتمال قوی باردیگر این جنرال تبعیدی و امثال او باز هم فریب نیرنگ های غنی را می خورند و به این ترتیب به خود و مردم افغانستان جفا و خیانت می کنند.
اگر تاجیک ها، هزاره ها، اوزبیک ها ، پشتون ها و غیره اقوام این کشور حافظه خوب داشته باشند به هیچ یکی از این مهره های کهنه و تاریخ زده دیگر اعتماد نخواهند کرد در غیراز آن به قول استاد جلال " حال شان از این بدتر".

>>>   Ali Sajadi
ديروز در يك تصميم فاشيستي شاروال كابل شش نفر از ريس هاي باتجربه كه يك نفر ازبيك يك نفر هزاره وچهار نفر تاجيك از نواحي كابل منفك وبه جايشان شش نفر از پشتونهاي لوگر معرفي گرديد.
طبق گذارشها تنها در شش ماهي اخير به تعداد چهارصد هشتاد هفت نفر در سطح معينت رياست هاي عمومي ورياست هاي معارف ولايتها مستوفيتهاشامل معاونيت ها بخش هاي عمده دولتي قنسل گري و سكرتر اول دوم بخش هاي سفارتهاخانه هاي خارجي جنرالان وزارت دفاع داخله و غيره از وظايف شان سبك دوش وبجايش پشتونهايكه اكثريتش از لوگر و لقمان بود بدون در نظر داشت تجربه و درايت كاري تعين گرديد.
به گزارش از منبع كه نخواست نامش فاش شود علاوه كرد كه در سرتاسر كشور از جمله مأمورين وكارمندان هادي دولت حدود دوهزار يكصد تن از مامورين با تجربه و فعال بدون در نظر گرفتن سن سال كه اكثريتش غير پشتون بود ، به بهانه اضافه بست از وظيفه سبك دوش و بجايشان تعدادي ديگري از پشتونها به نام بست جديد و ريفورم سازي از طريق إصلاحات اداري به كمك ارگ معرفي گرديد كه اين امر يك تصميم فاشيستي از طرف ارگ به رهبري غني بوده و يك فاجعه سياسي ميباشد ميخواهند كه آهسته آهسته اقوام غير پشتون را فاقد ماديت معنويت وفرهنگ بسازندتا باشد كشور را به رضايت خويش ترك كنند وبه كشورهاي بيرون مهاجر آواره وبي وطن شوند

>>>   كليم الله همسخن
خاموشی رهبران و فرمانده‌هان جهاد و مقاومت ننگ تاریخی است؛
چرا ننگ تاریخی؟ دلیل دارم- اینکه کسانی با جهاد مردم خراسان/افغانستان علیه‌ی روس موافق باشند یا مخالف، از فرمانده‌هان جهاد و مقاومت خوششان بیاید یا نه، بحث دیگری است؛ در کل بر رسی جهاد و مقاومت مساله‌ی چند پهلو است، یک‌جایی می‌شود دفاع کرد و جای دیگری عملکرد رهبران جهادی و فرمانده‌هان مقاومت به ویژه بعد از شهادت قهرمان ملی توجیه‌ پذیر نیست. اما، مساله‌ی را که نمی‌شود کتمان کرد و چشم پوشید این است که جهاد و مقاومت دست‌کم هویت سر زمینی مارا در برابر تجاوز روس و تروریسم حفظ کرد، خصوصن مقاومت علیه‌ی طالبان و القاعده نقطه‌ی عطف تاریخ است. یک طرف بازی‌های بین المللی و زور آزمایی قدرت‌های بزرگ بود، درست. طرف دیگر اما در روزگار مقاومت علیه‌ی طالب و القاعده، در حفظ کشور و شکل‌گیری حکومت‌های پسا طالبانی نقش مقاومت‌گران انکار ناپذیر است-برای یک لحظه تصور کنید اگر ایستادگی فرمانده مسعود، استاد ربانی شهید و جبهه‌ی مقاومت نمی بود حالا این‌کشور جغرافیای امارات طالبان بود- نه کرزی‌ی بود و نه غنی. این آدمان شاید اکنون در غرب مشغول ماموریت‌های بخور نمیر و زندگی روز مره‌ی خویش بودند. ولی، مقاومت و مقاومت‌گران بودند که زمینه‌ی بازگشت این‌گروه‌های هویت‌ ستیز را مهیا ساخت و برای ایشان هویت دوباره بخشید و سبب ساز حکومت گردید. غنی و تیم وی یکی آمریکایی شده بود دیگری انگلیسی و دیگری کانادایی و کجایی- حالا گپ به جایی رسیده است که چند آدم گم‌گشته و فاقد هویت آمده اند هویت ناجیان این سرزمین را مسخ می‌کنند. و رهبران و فرمانده‌هانی که به این خاک جان تازه بخشیده بودند در برابر هویت ستیزی یک گروه گم‌نام خاموش اند. و این خاموشی ننگ تاریخ است!

>>>   جنبش "من افغان نیستم"
تناقض در گفتار غیر پشتونها
از یکسو ادعای برنده شدن در انتخابات و گرفتن قدرت سیاسی را داریم و خواهان حقوق مساوی با پشتونها استیم. از سوی دیگر میگوییم وطن ما افغانستان (ملک قوم افغان یا پشتون) است.
اینطور نمیشود برادر!
چونکه تو پشتون نیستی، اما در کشور پشتونها یا افغانها یا افغانستان زنده گی میکنی، پس این حق را هم نداری که خواهان حقوق مساوی با پشتونها شوی و قدرت سیاسی و ریاست جمهوری را بگیری.
چون این کشور وقتی اسمش افغانستان است، قاعده تا و اصولا به قوم پشتون تعلق میگیرد، چونکه افغان به معنی پشتون است.
پس تا وقتی نام افغانستان بر سر این کشور است، باید تسلیم شوید و قبول کنید که این کشور پشتونهاست و نباید بفکر گرفتن ریاست جمهوری باشید.

>>>   حبیب افغان نماینده کوچی در مجلس نمایندگان است. چند روز پیش با بیشرمی تمام با همو فرهنگ کوچیگری صندوق های رای دهی را با لگد زد.. نخواست که برای ستانکزی رای منفی داده شود. او و نذیر احمدزی از حامیان غنی احمدزی در مجلس هستند. نمی دانم، کوچی که از نامش پیداست، محل بود و باش دائمی ندارد و چرا باید نماینده در مجلس داشته باشد؟ اگر این طوری است، چرا کوچی های گجر، اوزبیک و اقوام دیگر در مجلس نماینده ندارند؟ پشتونیزم یا سرطان منطقه، باید خشکانده شود.
#احمد_شاه_فرید

>>>   انتخابات اینده توسط دولت تکقومی و نا مشروع جان کری کاملا متقلب ومهندسی شده است. و گوسفند ها چاق شده و اماده شده است.

>>>   رئیسجمهور مراد علی مراد را هم سبکدوش ساخت ، حالا صرف یک هزاره اصلاح شده بحیث معاون دوم رئیس جمهور درچوکات حکومت وحدت ملی پابرجاست !
اگراین حکومت وحدت ملی نمی بود وقدرت صد فیصد دراختیار اشرف غنی می بود شاید هزاره هار حتی بحیث معلم هم درمکاتب دایکندی وسایرهزاره جات باقی نمیگذاشت

>>>   تا آخرین روز یکسال باقیمانده ودر دربدی هم اشرف غنی هست بهر طریقی باشد خودرا حفظ میکند

>>>   غنی می گوید مرا ترامپ حمایت می کند هچ نیروی نیست که مرا از قدرت دور کند
من و ترامپ یک مفکوره هستیم

>>>   کی این پلید شرم دارداګرشرم وحیامیداشت تااین حد مردم به کام مرګ نمی کشانید تاکه بادارش آنرا نخواهد از ریاست جمهوری دور نماید دیګران قادربه آن نیست
اوغو از لوګرش

>>>   چه چیزی در افغانستان قانونی است که ریاست جمهوری اشرف غنی قانونی باشد. در افغانستان چیزی که وجود ندارد قانون است. همه چیز به صورت جنگلی در آمده است.

>>>   دولت غنی برای تمدید قدرت غیرقانونی خود به قانون اساسی مراجعه میکند غنی احمدزی قانون اساسی را کاغذ تشناب شاخته است.

>>>   Omar Mehraban
کرزی علنآ به کاروان یون و تاقت پیوست و ازآنها پیشی گرفت :
كرزى در مصاحبه با تلويزون NDTV
بخاطر وحدت ملى بايد اقوام افغانستان به مناطق مختلف كوچ داده شوند تا در آينده از قيام ها و خيزش هاي ضد ملى جلوگيري صورت گيرد.
سخنی به این اندازه شرم آور، سخیف ،کینه توزانه و نفرت زا را از هیچ جنایت کاری نشنیده بودیم. .....بر آنها یی که دنبال کرزی رفتند ، شرم و ننگ باد بر آنهایی که ازاین به بعد باوی دیدار می کنند.

>>>   عمرراوی:
ما تاجیکهای خراسان در یک وضع بسیار پیچیده و سخت گرفتار استیم. قدرتهای جهانی و منطقه یی، جنگهای نیابتی خود را درکشورما به پیش میبرند.همگی شان هم از هرطرف منافع خود را به بر و دوش پشتونها بسته اند.جنگجویان معاشگیرپشتون با دولت کابل دریک خط و در یک صف هستند و یک هدف اساسی دارند که قایم ساختن حاکمیت مطلقه قومی شان درسراسرخراسان است. اگر به نام طالب می آیند، اگربه نام داعش میآیند،اگربه نام گلبدینی میآیند، اگراز طرف امریکا کومک میشوند، اگراز طرف روسیه کومک میشوند،اگرازطرف پاکستان یا کدام کشوردیگر کومک میشوند،بازهم درهرحمله و تجاوز خود تاجیک میکشند.قریه ها را ازآدم تهی میسازند، چپاول می کنند، به آتش میسوزانند ومیروند.به فرمان هرکشوری که تفنگ برداشته اند، مرمی را به سینه تاجیک می زنند. وابستگی خارجی شان به چندین جهت است،اما هدف داخلی شان یکی میباشد.کار طالب و داعش و گلبدینی و ارگ ، تقسیم مرگ است به تاجیکان.

>>>   رئیس جمهورمعذوراست ، رئیس جمهور مارا کسی قبلابا خوراندن مغز گوسفند مسموم ساخته بوده که حالا آن فرد بعد از هژده سال خودش به این کارش شهادت میدهد

>>>   حکمتیار درجلال آباد کشته شد!
نيروهای قطعات خاص پوليس ملی، شب گذشته عمليات ويژه و هدفمند را در قريۀ دره بندر ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار، راه اندازی کردند که در نتیجه این عملیات، اسامی حکمتیار، یک تن ازقومندانان مهم گروه تروریستی داعش با چهار تن از افرادش کشته شد.
در خبرنامه این وزارت آمده است: "اين تروریستان، در طراحی و سازماندهی بمب گذاری های اخیردر شهر جلال آباد که در آن شماری از هموطنان بیگناه شهید و زخمی شدند، نقش داشتند"
+ هیچگاهی فرزندان تانرا حکمتیار نام نگذارید !

>>>   جنبش روشنایی آمد، گفتند یک مشت هزاره قوم پرستی می کند. جنبش رستاخیز آمد گفتند موضوع قومی است، لندغر هستند. اوزبیک ها بلند شدند و حق خواهی کردند، گفتند از ترکیه و اوزبیکستان حمایت می شوند. ولی جنبشی بنام پشتون ها آن هم در پاکستان برآمد، نامش را عدالتخواهی ماندند.. و همه کلاهی سرخ می پوشند و از یک مشت جاسوس، تروریست و پاکستانی حمایت می کنند. حالی می فهمید که پشتونیزم سرطانی یعنی چی؟
#احمد_شاه_فرید

>>>   Homayoun Paiez
بخدا از دست پیروان ابوجهل، خیلی خسته شده ام. این ها، نه منطق می دانند؛ نه به علم اهمیتی قایل اند، و خدا وپیامبر را که اگر درجهت منافع شان یافتند که خوب؛ در غیر آن، آنان را هم به پشیزی نمی خرند... واقعن، بی درمان تر از درد جهل، در جهان نمی توان بیماری ای را سراغ کرد. حالا، حس مسیح پیامر را که علاج تمام ببماری ها بود و مردگان را می توانست زنده کند؛ واز جاهل چون تیر فرار می کرد را؛ خوب درک می کنم... ومحمد ص را که هیچ چاره ای به جاهل نیافت؛ فقط همینقدر گفت: به جاهل که رسیدید؛ سلام گفته بگذرید!
نماینده های هفتاد درصد این کشور، فریاد می زنند که راه عدالت و رفاه وصلح در این کشور، به رسمیت شناختن زبان ها، فرهنگ ها، هویت ها... تقسیم عادلانهء ثروت و قدرت و ... است؛ ولی، غاصبان، در برابر هر خواست معترضان هیچ منطق و دلیل عقل پذیری که نمی یابند؛ آخرین، حربهء شان فقط بر چسپ زدن های نا روا است؛ ازجمله، حریفان را به جاسوسی ایران متهم می کنند!
آقایان!
به قرآن، به خدا وبه هرچه که مقدسات است قسم، حاکمان ایران امروزی، به افغان ساختن کل نفوس کشور، نسبت به شما حریص تر اند. ایرانی های معاصر، از خراسان خواهی در این جا بیم و نفرت دارند؛ زیرا، آنها، وارث تمدن ایران کهن و خراسان قدیم، فقط وفقط خودرا می دانند و همه را در جغرافیای امروزی ایران خلاصه می کنند... گذشته از این، کاش ما مردم مثل شما، هنر جاسوسی و مزدوری را یاد می داشتیم؛ که نداریم!... اگر، معاندان فاشیست، یک کمی هم وجدان دارند، با منطق و دلیل وارد بحث وکنکاش شوند؛ نه با تهمت و افتراء و برچسپ های نا روا و دروغ های شاخدار...
دروغ آدمی را کند شرمسار
آری، دروغ در اخیر، فقط ندامت و شرمساری به بار می آورد و تمام!...
باور کنید،دل خونبار ما به حال شما هم می سوزد!...

>>>   یک مرد پیدا نمی شود که این کافر را انتحاری کند. به خدا خون این آدم که کشور ما را به گند کشیده رواست.

>>>   اين حكومت مال زن كسي نيست كه از لبنان و لندن انرا اورده باشد
هيچگاه استعفا ندهيد و هيچگاه اخراج را قبول نكنيد
تاریخ گواه شجاعت شما خواهد بود!
معاذالله دولتی معاون کمیسیون مستقل انتخابات:
پس از مخالفت با روند ستیکر در کاپی تذکره کاغذی رییس جمهور بالایم پافشار وارد میکند که از کمیسیون انتخابات استعفا بدهیم.
این مردانگی شمارا می ستایم تاحال هیچ یکی از مقامات در عین انجام وظیفه چنین پرده برداری نکرده است، ایستادگی شما در تاریخ گذشته افغانستان بی سابقه است.

>>>   غني ،خليل زاد ،احدي از ديموكراسي غرب پيام تقلب و قوم گراي و نفاق افگني ااوردن .
شرم بادا همايت گرانش ان راكع بودي

>>>   پیش دردان گریبان پاره کردن مشکل است
هیچ کس از ترک تا تاجک و هزاره و همه اقوام دیگر علاقه نگرفته اند که
اشرف غنی احمد زی را بگویند که کاکا دوره ریاست تو ختم است
ثم ُ بکم ُ عمی ً فهم لا یتکلمون .
اشرف غنی با دیده درایی میگوید دوره ریاست پنج سال است در کجای قانون اساسی این تذکر وجود دارد ( که ندارد )
انتخابات در ۱۶ حمل ۱۳۹۳ به اجرا درامد در اخر ۱۳۹۶ چار سال پوره
شده ودر اول جوزای ۱۳۹۷ باید ارگ را ترک کند .
بیش از ده ها بار با حساب نوشتم و مردم هم نوشتند نمیدانم چه جادو است ؟
نه از احزاب صدا برامد نه از دانشمند و نه از سیاستمدار و نه ژورنالست
و نه از . . . . . . . . .
۱۳۹۳ + ۱۳۹۴ + ۱۳۹۵ +۱۳۹۶ = ۴ سال امسال ۱۳۹۷ سال پنجم است .
طبق قانون اشرف جان سر از اول ماه جوزای امسال رییس جمهور نیست نیست
نیست و نیست
م .ش.ف کابل

>>>   Abdul Hai Khurasani
حاکم فاشیست ارگ شمشیر را از رو بسته است و ما همچنان در خواب خرگوشی خویش با اشعار حافظ نرد عاشقانه می بازیم .
امروز چهارشنبه ساعت چهار و نیم عصر ، نیروهای امنیتی مستقر در فرودگاه کابل بنا به دستور مستقیم اشرف غنی حاکم فاشیست ارگ ، مانع پرواز سفر کاری و رسمی آقای عثمانی وزیر انرژی و آب به استان بلخ شدند.
آقای احمد فرهاد مجیدی که خود شاهد ماجرا بوده است می نویسد که وزیر انرژی بعد از ممانعت از سفر رسمی به استان بلخ تصمیم گرفت با استفاده از رخصتی پنجشنبه و آدینه به هریوا برود که نیروهای امنیتی مانع پرواز او شدند و او سرانجام به منزلش در کابل برگشت.
این روش اشرف غنی نماد کامل یک نظام فاشیستی و استالینیستی می باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است