یکهزار تذکره و 30 هزار افغانی برای کاندید شدن
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151252 منبع: پرینت

با سلام و درود!
نمی خواستم در این مورد چیزی بنویسم اما بازار گرم خريد وفروش تذکره ها ، بخاطر ثبت نام کاندید های احتمالی مجلس مجبورم ساخت تا درد مشترکی را با انسان های که وجدان بیدار دارند شریک سازم.
به عقیده من خرید و فروش تذکره هاى ثبت شده موضوع انتخابات را به چالش خواهد کشید و بی اعتمادی را به یک وظیفه ملی کاهش خواهد داد. به اساس قانون انتخابات هر کسى که مى خواهد نامزد عضويت مجلس شود، بايد يک هزار جلد تذکره را یکجا با 30 هزار افغانی جهت ثبت نام در کمیسیون انتخابات تحویل دهد.

به باور من انتخابات مجلس مظهر اراده مردم در سرنوشت خود و كشورشان است؛ چون پارلمان مركز قانون گذارى است.
اهميت انتخابات امسال مجلس اين است كه شما با انتخاب نماينده‏ مجلس، در واقع سرنوشت كشور را در چهار سال آينده رقم مى‏زنيد. حضور مردم در صحنه‏ى انتخابات و رأى دادن، به انسان های با وجدان و خدمت گذار خود يك كار سياسى و انسانی است كه مردم بايد انجام بدهند.

دشمن مى‏خواهد پارلمان آینده نیز مانند پارلمان گذشته ضعيف آلوده با فساد باشد و انتخابات شور و شوق نداشته باشد و راى ‏دهندگان كم باشند. به باور من شركت در انتخابات يك وظيفه ایمانی و انسانی است.قشرهاى مختلف مردم كوشش كنند كه امر انتخابات و مجلس را هميشه مهم بشمارند و در انتخاب خویش خدا وجدان و شرافت انسانی را حاضر بدانند و تصمیم بگیرند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره
سعیدی
نظرات بینندگان:

>>>   مرد تاجیک‎ en 3 anderen.
این شیادان تاریخ اصلاح ناپذیر هستند

خطاهای بشری اول رهگذر، بعد میهمان و چندی نمی گذرد كه صاحبخانه می شوند

ابله ای که خود را گم کند
کدخدای خانه مردم کند

این اشتباه بزرگ را نیاکان مان کرده اند که این کوچی های بی سر و پا و چوب سوخت تازی را در این سرزمین ما جا دادند ولی این نمک خرامان دعوای مالکیت سرزمین ما را دارند و به خاطر قدرت به هر کرادار تروریستی دست میزنند حتی چنگ به دامان بیگانه ها زده اند و عساکر هر بیگانه ( کس و ناکس ) را باخود آورده اند تا بالای گرده های مردم بالا شوند
این قدرت طلبان تروریست حتی پدر و کاکا و پسر کاکای خود را به خاطر قدرت به قتل رساندند و یا کور کرده در زندان انداخته اند
خود قضاوت کنید که پروای شما را هم ندارند و امروز قوم خود این اوغانه بیسواد و عقب مانده ترین غول ها هستند

تن فروشان دگر فردی نگوید فاحشه
تا که فاسد زاده گان میهن فروشی می‌کنند

اومردم بومی این سرزمین !
بیدار شوید .....
نگذارید این خاک فروشان مزدور بیگانه گان به مرگ تدریجی همه تان را نابود کنند
مرگ بالای همه امدنی است ولی مرگ با افتخار بهتر از مرگ نامردانگی است

اگر مایه زندگی بندگیبیت
دو سد بار مردن به از زندگیست

>>>   از برگه طارق مرزبان:
لیسه "نسوان نور محمد شاه مینه" در کابل را دریابید!
سلام . من یکی از معلمین لیسه نسوان سید نور محمد شاه مینه استم که مدیره آن "صحابه مالک خروتی" است که از جمله حزبی های گلبدین است و از تمام ما معلمین به زور تذکره ستیکر دار را جمع اوری میکند و به یکی از کاندیدان که از طرف گلبدین راکتیار کاندید است کمپاین میکند لطفأ از شما خواهش میکنم تا راز این زن را فاش نمایید و این پیام را از صفحه خود پخش کنید. اسم مدیره "صحابه مالک خروتی" کابل کارته نو لیسه نسوان سید نور محمد شاه مینه.

>>>   شر و فساد حزب اسلامى حكمتيار بود كه همين أكنون بيست ميليون بودجه از جيب ملت مصرف امنيت او ميشود.
انهايكه ناموس شهروندان اين كشور به شمول تو را از راكت هاى گلبدينى ها و بعد برادران كرزى و غنى يعنى نوكران بيگانه پيام اوران وحشت و بربريت و معرفين فرهنگ قبيله نجات دادند فرزندان راستين اين ملت بودند و همين أكنون نيز روايت انها از زندگى انسانى ، صداقت و ايمان راسخ به وطن و دين چراغ راه انها و اينده و طن است وبا همين ايمان براى دفاع از وطن مى رزمند. بدون اين رزمندگان غنى متقلب و مريض تو و همكاران تو يك روز نمى توانيد اينجا ناز سياست و حكومت بفروشيد!
كرزى گفتى! كرزى برادر تو و غنى مريض و متقلب و فاشيست است. كرزى برادر تو و طالب و گلبدين است. نفرين به كرزى ، نفرين بر غنى.
يادت باشد اين ملت ارام نخواهد نشست و ما اراده داريم تا متقلبين كوچك تا سردار تقلب دنيا غنى احمد زى را درس انسانيت دهيم و در اين راه خدا با ماست. و اگر طياره هاى امريكايى در كشور وجود دارند انها نيز در حمايت همين برادران متقلب تو حركت ميكنند و قدرت استبدادى تان نتيجه همايت همين هاست مانند تاريخ ننگين و شرم اور تان!
يادت باشد كه متقلبين در روز روشن دستگير شده اند و دزدان با پشتاره با راى هاى چند ميليونى امروز زبان زد روزنامه هاى جهان است و تو از كدام شخصيت يا شخصيت هاى متعفن حرف مى زنى؟ يكبار چشمت را باز كن ببين كدام ابرو و حيثيت غنى ،گلبدين و چوكره هاى مريض رده هاى پايين انها دارند؟!
سه انتخابات پياپي نشان داد كه قبيله گرايان تبهكار هيچ راهى جز شكست با اراده قاطع مردم ندارند و امروز شخصيت كشى، جهل، جعل، توطيه ، فساد اب حيات شماست نه از ما

>>>   ضرورت به هزار تذکره نیست
داشتن دیپلوم لیسانس
مسکون بودن در حوزه انتخابی
نداشتن سابقه جرمی
در صورت بدست آوردن کمتر از هزار رای پرداخت یکصد هزار افغانی مصارف انتخابات

>>>   بهترین روش اینست که حکومت چوکی های پارلمان را به مکزایده بگذارد تا اقلا خزانه دولت پُر شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است