جنرال مراد علی مراد از وظیفه‌اش برکنار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151255 منبع: پرینت

جنرال اختر ابراهیمی، فرمانده پیشین نیروهای خاص محافظت ریاست جمهوری جایگزین جنرال مراد علی مراد شده است.

قرار است امروز جنرال اختر ابراهیمی، فرمانده نیروهای خاص محافظت ریاست جمهوری جایگزین آقای مراد به عنوان معاون ارشد امنیتی وزرات داخله افغانستان معرفی شود.

همزمان با این گفته می‌شود که جنرال مراد علی مراد به صفت فرمانده گارنیزیون شهری کابل تقرر یافته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراد
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   مراد على مراد خوده گم كده بود و ناسپاس شده بود حالا فهميد كه اگه زور حزب وحدت نباشد صرفا يك شخص فرمانبردار ارگ خواهد بود

>>>   ايكاش دانش با اين كم جرأتى و بى صلاحيتى نماينده ما در حكومت گرگها نميبود

>>>   آغاز کودتای فاشبستی
قدم های بعدی
سقوط مناطق پشت سر هم
اعلان حالت اضطرار
لغو ریاست اجراییه
تعطیل شورای ملی
به تعویق انداختن انتخابات
ادامه کار غنی تا وقت گل نی

>>>   سرلشکر/ژنرال اختر ابراهیمی نام دارد. از قاتلین جوانان جنبش رستاخیز تغییر است. بجای این که دادگاهی و مجازات می شد و در پشت میله های زندان می بود. برعکس عوض ارتشبد/ژنرال چهار ستاره کشور، مراد علی مراد معین امنیتی وزارت کشور تعیین می شود. چرا مراد علی مراد تبدیل شد؟ چرا یک چهار ستاره و کادر نظامی و تعلیم یافته هزاره حق ندارد که معین باشد؟ در برابر شونیزم قبیله بلند شویم!!
#احمد_شاه_فرید

>>>   ...
هشد ار ، هشدار قبیله افغان کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکر ندارد ولی میلون تن فاشیست دارد مانند اشرف غنی کوچی نسل کشی می کند، حکومت قبیله ناقل با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص را اشرف غنی قصدا هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

از اینکه هر روز تابوت عزیزانمان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم.

افسر پولیس ملی سه ساعت قبل از کشته شدنش به خانه زنگ زده و آخرین خدا حافظی با فامیلش داشت او گفته مهمات ما تمام شده، از وزارت داخله و دفاع طیاره خواستیم تا اسلحه و مهمات برای ما بیاورد آنها گفتند تمام طیاره ها مصروف حمل و نقل مواد انتخاباتی و وکلا است پس از چندساعت خداحافظی جسد بی روحش را از زابل به کابل آوردند. در این نبرد ده ها جوان تاجیک کشته شدند.

وکیل زابل که از قبیله افغان است در پارلمان با تاجیک ها دشمنی دارد اما جوان تاجیک زن و دختر وکیل زابل را از اسارت طالب و داعش به بهای جانش حفاظت می کند.
قابل يادآوريست كه فاشيستانى مانند غنی احمدزی بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت شان نيز گرفته شود و مردم شریف را بى هويت شوند.

اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) در دوران حکومت شاه عباس به سیستان سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

منابع :
افغانستان در پنج قرن اخیر نوشته میر محمد صدیق فرهنگ
مجمل‌التواریخ، ابوالحسن گلستانه، صص ۶۴
اقوام – کوچی ‌نشینی، مجموعه مقالات، به کوشش محمد حسین پاپلی یزدی، ۱۳۷۲ شمسی
افغانان (گزارش سلطنت کابل)، مونت استوارت الفنستون، ترجمهٔ محمد آصف فکرت، ۱۳۷۶
— met ‎پامیر سار پامیر سار‎ en ‎توریالی خاوری‎.

>>>   امنیت را محلی سازید که قتل تاجیک برآمد!!!

>>>   چرا تنبان را با کون جنگ میاندازین
مراد علی مراد مرد هزاره است
حزب وحدت هم نام و نشان هزاره است
نباید خود را بدنام کنین تا چاق بی دسته را دسته دار ساخته دست دشمن بدهیم
بهتر آن است که انتخاری را نگذاریم تا داخل حریم ما شود و در داخل مسجد انتخاری کند
احمد از کابل

>>>   حتمن کارهایی خوب انجام داده بود که اینجوری از پست اش بر کنار شد و یا اینک طالبان و داعشیان رو کشته بود، خوبه هر کس طالب و داعش را لو بده و بکشه ابنه جزای اش، نباید در آنون کشور کسی کاری خوب انجام بده.

>>>   بسیار خوب شد این بازمانده کمونیست برطرف شد .....بود اگر وظیفه میداشت دیگه با دولت کدام مشکل نداشت مثل مرتضوی....وغیره

>>>   محترم جنرال مراد علی مراد جنرال جهاره ستاره افغانستان این مرد آهنین و صادق هزاره برطرف نشده بلکه خودش استعفا داده تا بتواند به سوریه رفته رهبری لشکر فاطمیون متشکل از هزاره ها را که در خط اول جبهه سوریه میجنگنند به عهده بگیرد. وی جایگزین جنرال ایرانی قاسم سلیمانی میشود.

>>>   بـه : بازمانده کمونیست...
جنرال مراد عبلی مراد سی سال جهاد کرده مقاومت کرده وهنوز هم درحال جهاد است برضصد اشرار وطنفروش

>>>   نویسنده اول: مراد على مراد خوده گم كده بود و ناسپاس شده بود حالا فهميد كه اگه زور حزب وحدت نباشد صرفا يك شخص فرمانبردار ارگ خواهد بود.
اگر این ادعا راست باشد که حزب وحدت زور دارد؟ چرا خلیلی و دانش که رهبران این وحدت نام نهاد اند تمام قد فرمانبردار ارگ و اوغان ها هستند؟ ثانیا مراد خان از ژنرالان بازمائده خلقی و از نسل هزاره هایی است که حزب وحدت را قبول ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است