تقرر بجاتر، شایسته تر و با امتیاز تر در دسترخوان ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151260 منبع: پرینت

گرچه تمام تقرری ها و در مجموع سیاست جابجا سازی کادر ها در دوران حکومت وحدت ملی بجا و شایسته است ، چون سران حکومت وحدت ملی در دوران مبارزات انتخاباتی خود به مردم افغانستان وعده آبادی هرگوشه و کنار مملکت را داده بودند ، آنها گفته بودند که در مدت کمتر از شش ماه برای مردم افغانستان امنیت می آورند ، برای ملیون ها نفر کار ایجاد می کنند ، فقر و فساد را ریشه کن می سازند ، بدخشان را به مرکز تجارت بین‌المللی تبدیل می کنند ، مناطق هزاره نشین را از زندان طبیعی آزاد می‌سازند ، ولایات هرات و فرا را به راه ها و شاهراه های بین‌المللی وصل می کنند ، از خوست و پکتیا بهشت روی زمین می سازند ، جلال آباد ، بلخ و قندهار را به شهر های که عظمت افغانستان را به نمایش بگذارند تبدیل می نمایند ، بامیان و غزنه را هم طوری بازسازی می کنند که مردم دوران عظمت بودا و در بار سلطان محمود را به فراموشی بسپارند و چه وعده ها و وعید های دیگری که به مردم افغانستان نداده بودند.

اکنون که دوره حکومت وحدت ملی به پایان خود نزدیک می شود ، شاید ارگ نشینان تصور کنند که همه کارها را انجام داده اند و حالا باید برای آینده کشور انسان های مسلکی و تخنیکی تربیه نمایند ، لذا ندیمه سحر یک آمریکایی افغان تبار را که تجربه نسبی در بیزنس لباس فروشی ، سنگ های قیمتی و مدلینگ دارد به حیث ریس عمومی اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی در بدل امتیاز ماهانه ۱۵ هزار دالر مقرر می نمایند.

از آنجا که این اداره قبلاً در چوکات وزارت معارف وجود داشت و وزارت معارف مربوط تیم عبدالله است در یک نبرد بین ریس جمهور و رییس اجرایی بالاخره رییس جمهور غالب و ریس اجرایی مغلوب می گردد و رییس جمهور به خاطر این که ضرب شصت خود را به رییس اجرایی نشان داده باشد این بخش را از وزارت معارف جدا می کند و به صورت مستقل در اختیار ندیمه سحر می گذارد ، زیرا ندیمه سحر یکی از وابستگان قیومی مشاور ارشد احمدزی و حلقه تنگ همه کاره ارگ می باشد و هیچگونه تجربه اداری هم در دوسیه کاری خود ندارد.

بیجا نگفته اند ( هرکه مربی دارد مربا می خورد ) آقای دانش معاون دوم ریس جمهور هم در توصیف این اداره جدید و ریس آن چنان وانمود کرد که تنها همین کار است که ضرورت مبرم جامعه است که حکومت وحدت ملی می خواهد به برکت ریس جدید آن کادر های مجرب ، مسلکی و تخنیکی برای آینده افغانستان تربیه نمایند ، این را می گویند انتخاب به جا تر ، شایسته تر و با امتیاز تر .

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
ارگ
ندیمه سحر
نظرات بینندگان:

>>>   شایسته سالاری یعنی انتصاب لباس فروش رئیس آمریکایی به حیث ریس عمومی اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی افغانی. با این توضیح که اگر لباس فروش دست پرورده آمریکا بتواند در افغانستان ریاست یک اداره را بپذیرد، طرف اوغانی باید تشکر کند. چرا که اوغان است دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   روز سر شانه مردم شب سر زانوی قیومی
خانم سحر مبارک

>>>   Najib Salam
من دها بار گفته ام و يكبار ديگر تكرار مى كنم ، مردن و كشته شدن براى اين حاكميت قبيله يى خيانت به خود و فاميل خود است ، بى هوده ترين مرگ همين مرگ است ، اين حكومت با طالب هم تبار خود قشنگ همدردى دارد ، وقتى ترا طالب در جبهات مى كشد ، اين حماقت بيش نيست ، برويد نيروهاى دفاع خودى در مناطق خود تشكيل دهيد و آنجا طالب و نيرو هاى فشار اين حاكميت را شكست دهيد . تجربه يى حكمتيار بايد درسى خوبى براى افسران و سربازان باشد ،شما با او جنگيديد او دها تن هم كيشان شما را ترور كرد و يا درجبهات كشت ، اما او اكنون ستون اصلى اين حكومت است ، اين مرگ ها مگر ارزش اين را داشت !
طالب هم روزى ستون اين حكومت خواهد بود و بيوه ها و يتيم هاى بازمانده بد بخت تر خواهد شد .
نكنيد خود را بى هوده نكشيد . يك شكم نان ارزش اين شهادت ها را ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است