چین امنیت مرز خود با کوریای شمالی را حفظ کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151263 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه و در آستانه نشست آتی خود با رهبر پیونگ یانگ، از چین خواست امنیت مرز خود با کوریای شمالی را حفظ کند.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: چین باید تا زمان دستیابی به توافق، در مرز کوریای شمالی، تدابیر قوی و سختی اتخاذ کند. این مرز به تازگی بسیار نفوذپذیرتر شده است.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی قرار است 12 ماه ژوین (22 جوزا ماه) در سنگاپور دیدار کنند، اما پیونگ یانگ هشدار داده که در صورت فشار آمریکا بر کوریا برای دست کشیدن از زرادخانه هسته ای اش، ممکن است این جلسه را لغو کند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین روز دوشنبه در توییت دیگری از وعده چین برای خرید مقادیر زیادی محصولات کشاورزی آمریکایی خبر داد.

وی یک روز پس از سخنان استیون منوچین وزیر خزارنه داری آمریکا مبنی بر اینکه جنگ تجاری بین این دو قدرت بزرگ اقتصادی جهانی، دستخوش تاخیر است، در توییتی نوشت: تجارت عادلانه با چین روی خواهد داد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در توییتی دیگر از «چاک شومر» سناتور دمکرات این کشور به دلیل توافق تجاری با چین انتقاد و تاکید کرد که دولت قبلی واشنگتن هیچ کاری برای محافظت از امریکا انجام نداد.

ترامپ در عین حال یادآور شد که با چاک شومر در مورد این مساله گفتگو کرده و وعده تجارت عادلانه با پکن را به دست آورده است.

اخباری مبنی بر توافق طرف های چینی و آمریکایی در زمینه افزایش صادرات آمریکا به چین تا حدود 200 میلیارد دالر در سال های آتی شنیده می شود؛ اگرچه توافق نهایی در این زمینه هنوز به دست نیامده است. به نظر می‌ رسد پیشنهاد افزایش واردات از آمریکا با هدف ایجاد موازنه تجاری میان دو کشور مطرح شده است. در اصل، این مساله به معنای باز شدن هرچه بیشتر دروازه‌ های بازار چین به‌ روی کالاهای آمریکایی است؛ امری که همواره خواست و آرزوی شرکت‌ های آمریکایی بوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است