آمریکا خواستار پایان اختلاف های قطر و عربستان شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151269 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که معاون این وزارتخانه در دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان خواسته است هر چه زودتر ریاض به اختلاف ها با قطر پایان دهد.

منابع خبری منطقه دوشنبه شب به نقل از «هیدر نویرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند: جان سالیوان معاون اول وزیر خارجه در حاشیه نشست جی 20 در بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین به الجبیر اطلاع داده است که آمریکا خواستار حل فوری اختلاف های این کشور با قطر در سریع ترین زمان ممکن است.

مقام آمریکایی در دیدار با الجبیر همچنین ابراز امیدواری کرده است که سران کشورهای عضو شوررای همکاری خلیج فارس در نشستی که با حضور رییس جمهوری آمریکا برگزار می شود، شرکت کنند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوین 2017 (15 جوزا 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود به روی دوحه را بستند.

این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دولت دوحه تاکنون به هیچ یک از این شروط تن نداده است.

قرار بود کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه جاری نشستی در کمپ دیوید برگزار کنند اما به دلایل نامعلومی دولت واشنگتن برگزاری این نشست را به پایان تابستان امسال موکول کرد.

بر اساس این گزارش، سالیوان دردیدار با الجبیر همچنین حمایت سعودی در خصوص خروج آمریکا از توافق نامه هسته ای با ایران را مورد تقدیر قرار داد.

اقدام ترامپ در خروج از توافقنامه هسته ای که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است، با وجود محکومیت جهانی مورد حمایت عربستان، امارات، بحرین و اسراییل قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: دو طرف همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به یمن بحث و تبادل نظر به عمل آوردند.

عربستان از حمل ماه سال 1394 با تشکیل یک ایتلاف خودخوانده با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن این کشور را هدف حمله نظامی قرار داده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است