تمایل سعودی‌ها برای خرید گنبد آهنین از اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151281 منبع: پرینت

مرکز اسراییل بگین در پژوهشی ضمن اذعان به خطرناک و دقیق بودن موشک های انصارالله یمن به تمایل سعودی ها برای خرید سامانه های دفاع موشکی از تل آویو و راز نزدیک شدن ریاض به مسکو پرداخته است.

به گزارش المسیره، بر اساس مطالعات به عمل آمده از سوی یک مرکز پژوهشی اسراییل به خطرناک بودن موشک یمنی ها به سبب دقتی که این موشک ها در اصابت به هدف دارند، اشاره شده است.

مرکز مطالعات راهبردی بگین اسراییل وابسته به دانشگاه بار ایلان در پژوهشی اذعان کرد: موشک های بالستیکی که از سوی حوثی ها شلیک می شود بسیار خطرناک از حیث اصابت دقیق به هدف و توسعه فناوری آن هستند.

این مرکز اسراییل مدعی شد که یمنی ها این موشک ها را از ایران و کوریای شمالی به دست آورده اند.

در پژوهش این مرکز اسراییلی آمده است: اسراییل می تواند که بازار سلاح سعودی حضور داشته باشد و نقش بزرگی در تجهیز ریاض به سامانه تسلیحاتی برای مقابله با چالش های امنیتی که با آن روبرو است، ایفا کند. تهدیداتی که عمق خاک سعودی به دنبال شلیک موشک های انصارالله یمن را هدف قرار می دهد سبب افزایش فرصت به منظور گرایش عربستان برای خرید سامانه دفاع هوایی از اسراییل برای مقابله با این موشک ها می شود.

در این پژوهش که از سوی «دلینا نووشال» پژوهشگر اسراییل آماده شده است به تمایل سعودی ها برای تجهیز خود به سامانه دفاع موشکی ساخت اسراییل ها به ویژه گنبد آهنین و سامانه ترووی اشاره شده و این تمایل را تحولی بزرگ در روابط میان تل آویو و ریاض توصیف کرده است.

بر اساس این پژوهش سال نقطه تحول بزرگی در روابط میان تل آویو و ریاض محسوب شده و آمده است که عربستان به دنبال استفاده از روابط خود با اسراییل برای تقویت قدرت بازدارندگی و بهبود توان خود برای مقابله با نقش ایران در منطقه است.

در پژوهشی که این مرکز اسراییل منتشر کرده تاکید شده که عربستان می تواند عرصه ای برای آزمایش توان سامانه های دفاع هوایی باشد.

در این پژوهش آمده است: درک نیاز به تقویت سامانه دفاع هوایی سبب شد که ملک سلمان در ماه اکتبر به روسیه برود و قراردادی به ارزش سه میلیارد دالر امضا کند که مسکو به موجب آن متعهد به تجهیز ریاض به سامانه پیشرفته اس 400 شود. میل به خرید سلاح از روسیه به تمایل ریاض برای توسعه همکاری میان مسکو و ریاض در بسیاری از زمینه ها و از جمله مهار بحران های منطقه ای مربوط می شود. سعودی ها به نزدیک شدن به روس ها دلبسته اند تا از آن برای فشار به انصارالله استفاده کنند.

بر اساس این پژوهش اسراییل؛ سعودی ها در حال حاضر به سامانه آمریکایی پاتریوت برای مقابله با موشک هایی که یمنی ها شلیک می کنند، تکیه کرده اند. جدای از آن سعودی ها در سال 2015 سامانه دفاع هوایی تاد را به ارزش 15 میلیارد دالر خریده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
سعودی
نظرات بینندگان:

>>>   خدا را شکر که روابط پنهانی انان اشکار شد و اینکه سالیان طولانی با هم رابطه داشتند و عربستان همانند جاسوس نفوذی اسراییل بین کشورهای اسلامی و مسلمانان تفرقه و با ایجاد گروههای تکفیری وهابی مسلمانان را به جان یکدیگر می انداخت الان بر همه اشکار شده که سیاستهای دولت سعودی سیاستهای اسلامی نیست و انها سیاستهای امریکا و اسراییل را اجرا می کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است