اقدامات عملی برای حذف فیزیکی اقوام
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151282 منبع: پرینت

چند مدت بود میخواستم در مورد هیچ چیزی ننویسم. با خود فکر می کردم وقتی حرفی شنیده نشود بهتر است که اصلا گفته نشود. وقتی ناله های دردالود انسان هزاره نجوای دلنوازی باشد برای انحصارگران و دیکتاتوری پیشگان، بهتر است سکوت شود تا با فردیاد عاجزانه دردهای تحمیل شده ازسوی برادران ناخلف، زمینه عیش، لذت و انگیزه مضاعف برای سفاکان روزگار فراهم نشود.

با خود به این فکر می کردم که ازسوی اهالی فکر و تدبیر، بدیلی برای سکوت مرگبار و فریادهای ملتمسانه ی بی ثمر انسان مظلوم هزاره جست و جوی شود. ولی انگار مجالی برای این کار نیست. انگار فاشیستهای همدست با ترور و انتحار میخواهند حتی مسند بارگاه متعالی را مصادره کرده و جهنم این جهانی برای من، تو و مای هزاره بوجود اورند.

قدر مسلم این است که این جهان برخلاف راه ای که برادران غاصب، دیکتاتور و انحصارگر ما در پیش گرفته اند بر بنیاد شر و برای اشرار بنا نشده است؛ لذا، قتل ترور انحصار حذف تحمیل و تطمیع اصول جاویدانی و پایدار نیستند. روزی می رسد که تاریخ تکرار شود، با غاصبان، انحصارگران و دیکتاتوران معامله بالمثل شود. معاملاتی که با صدام، قزافی و مبارک در عراق، لیبیا و مصر شد.

باور نگارنده این است که فرجام انحصار، طرد و حذف، جنگ تباهی و قیام مجدد است. دیری نگذرد که چاراسیاب، دهمزنگ و پغمان باردیگر خطوط مقدم تباهی و بربادی کابل و میدان تصفیه حسابهای قومی شود. انگاه مسوول این تباهی همین هایی خواهند بود که راه برادری، شهروندی و همپذیری را بسته و مجری طرح های شوم حذف فیزیکی اقوام و انحصار قدرت اند.

عبدالرحمن جلاد بر قدرت انگلیس تکیه داده و قتل عام کرد، اما دیدیم که ان جنایات راه بجایی نبرد و به ظهور حبیب الله کلکانی و سه دهه تباهی منجر شد.
حالا غنی نیز با تکیه به قدر امریکا، روش سلف خود عبدالرحمن جلاد را در پیش گرفته و با تکیه بر ترور، وحشت افرینی و انحصار قدرت عملا بانی حذف اقوام در افغانستان شده است. برکناری جنرال مراد، تشدید حملات انتحاری، افزایش جنگ و... همه توقف گاه هایی حذف فیزیکی اقوام و اقدامات عملی برای به حاشیه راندن انسان مظلوم هزاره است.

دیگر نمی خواهیم قربانی مصالح ملی شده، با مرگ و حذف مان برای عدم ویرانی وطن و کشور قربانی بدهیم.
چی میدانید روزها هزار بار دیوانگی های شفیع و تمردهای معنادار نصیر سوز را ارزو می کنیم و بر فرومایگان ارگ نشین مان مرگ ارزو می کنیم.

یوسف نیکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیکزاد
حذف اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   Kabir
کرزی ....بخاطری پهلوی غنی نگهداشته شده است تا به مشوره ای همدیگر پلان های فاشیستی خودرا عملی کنند. کسانیکه ازین دو ....بدوی پیروی میکنند مخصوصا وکللا وکلان های شمالی، دشمن مردم خود هستند.

>>>   عمرراوی:
ما تاجیکهای خراسان در یک وضع بسیار پیچیده و سخت گرفتار استیم. قدرتهای جهانی و منطقه یی، جنگهای نیابتی خود را درکشورما به پیش میبرند.همگی شان هم از هرطرف منافع خود را به بر و دوش پشتونها بسته اند.جنگجویان معاشگیرپشتون با دولت کابل دریک خط و در یک صف هستند و یک هدف اساسی دارند که قایم ساختن حاکمیت مطلقه قومی شان درسراسرخراسان است. اگر به نام طالب می آیند، اگربه نام داعش میآیند،اگربه نام گلبدینی میآیند، اگراز طرف امریکا کومک میشوند، اگراز طرف روسیه کومک میشوند،اگرازطرف پاکستان یا کدام کشوردیگر کومک میشوند،بازهم درهرحمله و تجاوز خود تاجیک میکشند.قریه ها را ازآدم تهی میسازند، چپاول می کنند، به آتش میسوزانند ومیروند.به فرمان هرکشوری که تفنگ برداشته اند، مرمی را به سینه تاجیک می زنند. وابستگی خارجی شان به چندین جهت است،اما هدف داخلی شان یکی میباشد.کار طالب و داعش و گلبدینی و ارگ ، تقسیم مرگ است به تاجیکان.

>>>   Shahiem
افغان ها هم وطن اصلی شان را دارند ، بقول عبدالهی حبیبی بزرگترین دانشمند پشتو زبان پسون ها باز مانده ها و قبیله گمشده یهود هستند و افغانستان اصلی و تاریخ هم یکی از ولایات خراسان بزرگ بود که امروز در پاکستان وجود دارد و وطن اصلی پشتون ها هم همانجا است .

>>>   جنبش روشنایی آمد، گفتند یک مشت هزاره قوم پرستی می کند. جنبش رستاخیز آمد گفتند موضوع قومی است، لندغر هستند. اوزبیک ها بلند شدند و حق خواهی کردند، گفتند از ترکیه و اوزبیکستان حمایت می شوند. ولی جنبشی بنام پشتون ها آن هم در پاکستان برآمد، نامش را عدالتخواهی ماندند.. و همه کلاهی سرخ می پوشند و از یک مشت جاسوس، تروریست و پاکستانی حمایت می کنند. حالی می فهمید که پشتونیزم سرطانی یعنی چی؟
#احمد_شاه_فرید

>>>   Homayoun Paiez
بخدا از دست پیروان ابوجهل، خیلی خسته شده ام. این ها، نه منطق می دانند؛ نه به علم اهمیتی قایل اند، و خدا وپیامبر را که اگر درجهت منافع شان یافتند که خوب؛ در غیر آن، آنان را هم به پشیزی نمی خرند... واقعن، بی درمان تر از درد جهل، در جهان نمی توان بیماری ای را سراغ کرد. حالا، حس مسیح پیامر را که علاج تمام ببماری ها بود و مردگان را می توانست زنده کند؛ واز جاهل چون تیر فرار می کرد را؛ خوب درک می کنم... ومحمد ص را که هیچ چاره ای به جاهل نیافت؛ فقط همینقدر گفت: به جاهل که رسیدید؛ سلام گفته بگذرید!
نماینده های هفتاد درصد این کشور، فریاد می زنند که راه عدالت و رفاه وصلح در این کشور، به رسمیت شناختن زبان ها، فرهنگ ها، هویت ها... تقسیم عادلانهء ثروت و قدرت و ... است؛ ولی، غاصبان، در برابر هر خواست معترضان هیچ منطق و دلیل عقل پذیری که نمی یابند؛ آخرین، حربهء شان فقط بر چسپ زدن های نا روا است؛ ازجمله، حریفان را به جاسوسی ایران متهم می کنند!
آقایان!
به قرآن، به خدا وبه هرچه که مقدسات است قسم، حاکمان ایران امروزی، به افغان ساختن کل نفوس کشور، نسبت به شما حریص تر اند. ایرانی های معاصر، از خراسان خواهی در این جا بیم و نفرت دارند؛ زیرا، آنها، وارث تمدن ایران کهن و خراسان قدیم، فقط وفقط خودرا می دانند و همه را در جغرافیای امروزی ایران خلاصه می کنند... گذشته از این، کاش ما مردم مثل شما، هنر جاسوسی و مزدوری را یاد می داشتیم؛ که نداریم!... اگر، معاندان فاشیست، یک کمی هم وجدان دارند، با منطق و دلیل وارد بحث وکنکاش شوند؛ نه با تهمت و افتراء و برچسپ های نا روا و دروغ های شاخدار...
دروغ آدمی را کند شرمسار
آری، دروغ در اخیر، فقط ندامت و شرمساری به بار می آورد و تمام!...
باور کنید،دل خونبار ما به حال شما هم می سوزد!...

>>>   Lalzad
خطوط سرخ تاجیک ها!
=============
هر کسی که بنا بر هر دلیلی خود را تاجیک بنامد، می توان او را تاجیک گفت. اما آنچه ارزش واقعی دارد، «افکار و اعمال» آنهاست، نه «ادعای» آنها (یا گوشت و پوست و یا خون و استخوان آنها).

لذا تاجیک ها باید «خطوط سرخی» در راستای منافع قومی - ملی خویش داشته باشند که عبارت از باورمندی به «هویت و اقتدار» تاجیکان است. به این ترتیب، فقط پابندی به هویت و اقتدار تاجیکان می تواند بزرگ ترین معیار و محک شخصیت هر فرد تاجیک از نگاه اجتماعی - سیاسی باشد...
+ + +
وقتی این خطوط سرخ یا «هویت و اقتدار» تاجیک ها مورد حمله و تجاوز قرار می گیرد؛ باید با تمام قوت و توان در مقابل حمله کنندگان و متجاوزین ایستاده شد و مقاومت کرد...

>>>   همگانی کنید
رسما زمینه نا امن کردن هرات کلید خورد
۸۰۰۰ خانواده منسوب به مهاجر شمال شرق هرات مستقر شدند
باتبانی حاکمیت محلی هرات و نمایندگی سازمان ملل افراد مجهول الهویه از دو روز قبل در ساحه دشت حوض مستقر می شوند
دفاتر کمک کننده خارجی هم خیمه، غذا ومقدار پول مشخص به هر فامیل میدهد در حالیکه معلوم نیست اینها از کجا هستند وتابعیت از کجا دارند. مردم قریه جات واطراف (دشت حوض)-هرات دست به تظاهرات زدند و نمی خواهند افراد مجهول الهویه درآن مکان اسکان یابند.
و با حضور خود مانع جابجای 2 کانتینر شدند
آمار که تا به حال جای داده شدند به 8000 نفوس میرسد
خبر نگاران هرات

>>>   Homayoun Paiez
کلید صلح در کشور ما به دست تمامیت خواهان است. اگر این ها از خواست های نا مشروع شان، مثل تحمیل هویت خود شان بر دیگران، جعل تاریخ، جعل هویت، فارسی گریزی و فارسی ستیزی، صرف نظر کردن از قبالهء این ملک به نام یک قوم، تمکین نمودن به دیموکراسی وبه رسمیت شناختن حقوق شهروندی در عمل، گذشتن از انحصار سر چشمه های مالی کشور؛ و بدینسان، واگذاری سکتور های دفاعی کشور به شایستگان همهء اقوام تن در دهند؛ دیگر، هیچ فرد و گروهی، آز آنها و دیگران، تن به مزدوری بیگانگان نخواهند سپرد؛ و بسیار به آسانی و در مدت کوتاهی، صلح و برادری و برابری، به کشور باز خواهد گشت؛ زیرا، برای رسیدن به این آرمان های نا عادلانه و نا مشروع است که متاسفانه، یک عدهء شناخته شده و معلوم الحال، برای مهار عدالتخوان، تن به مزدوری بیگانه می دهند و کشور را در بحران وفاجعهء بی پایان، نگهداشته و نگهمیدارند!

>>>   پشتونها یا اوغانها یگانه باشندگان این کشور نیستند و درین کشور اکثریت را هم نمیسازند۰ تمام شهروندان این کشور به میهن خود عشق دارند و به آن افتخار میکنند، بناعن این کشور باید بنام اصلی آن که یک نام غیر قومی و فراگیر همه باشندگان آن است یاد گردد، یعنی که خراسان۰

>>>   هرکس از تاریخ سخن زند خیر است اما تاجیک وازبیک که هیچ تاریخ دولتداری(بدون سامانیان)ندارد پس خراسان از کیست؟ پشتون وازبیک وترکمن و متباقیها!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است