اعضای کمیسیون انتخابات! یا مطیع باشید یا کنار بروید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۱    ۱۳۹۷/۳/۲ کد خبر: 151325 منبع: پرینت

فساد جز ای لا یتجزای زندگی مردم افغانستان است و بالاخره این مردم هستند که تصمیم می گیرند که با فساد بمانند و یا از فساد رهایی یابند!

حکومت وحدت ملی خود زاده فساد و تقلب است ، آنانی که از حکومت وحدت ملی و در مجموع از تمام نهاد ها و سیستم های دولتی و غیردولتی که از اساس با ویروس فساد آلوده هستند توقع برگزاری انتخابات شفاف را دارند در توهم به سر می برند ، زیرا برگزاری انتخابات شفاف برای حکومت که خود به اساس فساد و تقلب به میان آمده است کسر شان شمرده می شود.

گذشته از آن پارلمان افغانستان جای فساد است و بسیاری از کاندیداهای پارلمان هم از جمله فساد پیشگان اند که برای حفظ فساد ، برپایی فساد و اشتراک در فساد می خواهند وارد پارلمان شوند فقط به خاطر اینکه ثروتمند شوند ، از همین سبب شعارهای تبلیغاتی آن ها کلی گویی ، تکراری و یاوه سرایی است ، من کمتر کاندیدا های را دیدم که شعار تبلیغاتی آن ها مبارزه برعلیه فساد ، معامله و رشوت باشد ، از آن جایی که پرابلم عمده مردم افغانستان موجودیت فساد و رشوت گسترده در سراسر کشور است ، باید کاندیدا ها هم تعهد نمایند که در صورت راه یافتن در پارلمان صدای مردم خسته از فساد را در پارلمان بلند نگه‌می‌دارند و برعلیه فساد مبارزه می نمایند.

از اینکه معاذالله دولتی معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات می گوید آقای احمدزی بالای اعضای کمیسیون انتخابات فشار وارد می کند که یا مطیع ارگ باشند و یا کنار بروند ، نمایانگر آن است که ارگ نشینان انتخابات شفاف و عادلانه را خلاف شان خود می دانند و تا می توانند می خواهند که انتخابات را به نفع خود مهندسی کنند ، یگانه چیزی که می توانند اراده ارگ نشینان و فساد پیشگان را خنثی نماید عزم جدی مردم و کاندیدا های ضد فساد هستند که راه های را جستجو نمایند که چگونه می توانند وکلای را در پارلمان بفرستند که در قدم اول وظیفه آن ها مبارزه برعلیه فساد باشد ، تجارب کشور های مختلف هم به اثبات رسانیده است که حکومت های آلوده و فاسد به ذات خود طرفداری برپایی انتخابات شفاف و عادلانه نیستند و این فقط مردم هستند که تصمیم می گیرند که دگر نمی خواهند با فساد زندگی کنند و مردم افغانستان هم از این امر مستثنی نیستند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
پرهیزکار سحرخیز
دوست عزیز، من که هیچ اثری از متوقف شدن توزیع تذکره الکترونیکی نمی بینم. پس نه عبدالله و نه هیچ کس دیگری آن را متوقف نکرده است. بلکه اگر کندی یی در کار آن آمده باشد، به اثر اعتراضات ملیونی مردم است. عبدالله موج اعتراض مردم را می خواهد سوار شود. هیچگاهی بدون اعتراض مردم کاری نکرده است. در حالیکه اگر این آدم خل و بیعرضه وظیفه اش را به درستی انجام بده و می داد اصلا مشکلی با حکومت غنی نمی داشتیم. این آدم آنقدر غیرت ندارد که از حقوق وزیرانی که خودش مقرر کرده است دفاع کند. آخرین حرکت غنی جلوگیری از سفر وزیر آب و برق است که حتی در داخل کشور به او حق سفر نمی دهند. چرا؟ نقش عبدالله چیست؟ وزارت داخله به نامش از عبدالله اما وزیر را غنی مقرر می کند و تا می تواند در آن پشتون تخته می کند و عبدالله هیچ نقشی در آن ندارد.

دوست عزیز،‌
برای دفاع از تاجیک، تاجیک بودن لازمه حتمی آن است. تاجیک صغیر نیست که کدام پشتون از آنها قیمومیت و وکالت کند. عبدالله به رای تاجیکان را گرفته و به فلان خود زد... ببخشید از بی ادبی...

امروز تاجیک هیچگونه اقتدار سیاسی یی ندارد. جوانان تاجیک و افسران تاجیک و مامورین و کارمندان تاجیک در دولت یکه یکه از پستهای شان کشیده شده و یا زیر فرمان فرعونهای پشتون که پشتوانه شان ارگ است قرار داده می شوند. هیچ پالیسی و برنامه تاجیکی در دولت غنی رویدست نیست. هرچه هست پشتونیست و به دور منافع و هویت پشتون می چرخد. نقش عبدالله چیست؟ تا کنون چه کرده است؟

مناطق تاجیک یک به یک زیر حمله و یورش طالبانی است که با ارگ تبانی دارند. عبدالله چه می کند؟ همین امروز فراه و قادس (بادغیس) زیر حمله است. تاجیکان مجبور به ترک خانه و کاشانه شان می شوند. غبدالله چه می کند؟ هزاران درد و مشکل دیگر دامنگیر جامعه تاجیک است، عبدالله چه می کند؟

اینجا مساله قومپرستی نیست. مساله منافع است. ما از منافع خود صحبت می کنیم نه از دی ان ای

>>>   بهترین راه اینست که آ.. خود را در دست بگیرند و به غنی بگویند : دستت خلاص!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است