وام 400 میلیون دالری بانک توسعه اروپایی به ازبکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151351 منبع: پرینت

هیات بانک توسعه اروپایی در سفر به ازبکستان و دیدار با مقام های این کشور، ضمن امضای موافقتنامه چارچوب همکاری‌ های دوجانبه، در خصوص تصمیم این بانک برای اعطای وامی 400 میلیون دالری به ازبکستان خبر داد.

به گزارش آکی‌پرس، بنا بر اعلان کمیته سرمایه‌گذاری دولتی ازبکستان، وازل هوداک، قایم‌مقام بانک توسعه اروپایی در دیدار با اعضای دولت ازبکستان اعلام کرد این بانک در نظر دارد وامی 400 میلیون دالری به تاشکند بدهد. به گفته وی، اصلی‌ترین حوزه‌ های اصلی همکاری در این زمینه، انرژی و مدیریت در امور کشاورزی می‌ باشد.

در این دیدار همچنین دو طرف موافقتنامه چارچوب همکاری‌ ها را که زیرساخت‌ های حقوقی برای فعالیت‌ های این بانک در ازبکستان را در سال 2018 را مشخص می‌ کند، به امضا رساندند. هیات بانک توسعه اروپایی 21 ماه مه وارد ازبکستان شده و گفتگوهایی را با پارلمان و وزرای ازبکستان صورت داده است.

سفر این هیات اروپایی و توافق برای اعطای این وام 400 میلیون دالری در حالی صورت می‌ گیرد که تنها 4 روز از بازگشت میرضیایف از آمریکا و دیدار با ترامپ می‌ گذرد. تحلیل‌گران بر این عقیده‌ اند اجرای اصلاحات سیاسی و اجتماعی مد نظر غرب در ازبکستان عامل اصلی کمک‌ های اقتصادی اخیر اروپا و آمریکا در این کشور است. کارشناسان همچنین در خصوص احتمال شکل‌گیری سناریوهای انقلاب مخملی در ازبکستان در شرایط جدید هشدار داده‌ اند. ازبکستان از زمان روی کار آمدن شوکت میرضیایف تغییرات محسوسی را در سیاست داخلی و خارجی در پیش گرفته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
ازبکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است