رییس جمهوری که با وزیرانش مشت و یخن است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۷    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151368 منبع: پرینت

دولت کابل به علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب اجازه نداده‌است تا به ولایت‌های هرات و بلخ سفر نماید و به نحوی در حصر خانگی به سر می‌برد.

این درحالی‌ است که قبل از این، اختلاف‌ها میان وزیر انرژی و آب با محمد اشرف غنی، رییس جمهور وجود داشته و به‌ تازگی آقای غنی در نشستی در ارگ بیان کرده بود که اگر مشاور اقتصادی وی نمی‌بود، افغانستان ام‌روز به این همه پیش‌‎رفت دربخش برق وآب دسترسی پیدا کرده نمی‌توانست.

به دنبال آن، داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان، در نشست که به منظور نقش زنان در بخش مدیریت آب برگزار شده بود، از کارکردهای آقای عثمانی به خوبی یاد کرد و افزود که وی در وزارت انرژی و آب توانسته که کارهای بنیادی را انجام دهد.

در همین ارتباط، احمد فرهاد مجیدی، نماینده مردم هرات در شورای و مشاور رییس اجرایی می‌گوید، ناوقت روز گذشته زمانی که وزیر انرژی و آب می‌خواست جهت افتتاح پروژه‌یی به ولایت بلخ برود، اجازۀ سفر به وی داده نشد.

آقای مجیدی گفته است که ماموران امنیتی فرودگاه کابل مانع رفتن او به مزار شریف شدند و افزوده که آقای عثمانی سپس تصمیم گرفته تا بااستفاده از رخصتی ۵ شنبه و جمعه به هرات سفر نماید؛ اما بازهم نیروهای امنیتی به وی اجازه نه داده‌اند.
مشاور رییس اجرایی بیان کرده که در نهایت وزیر انرژی و آب تصمیم گرفت تا دوباره به منزلش در کابل برگردد.

او گفته است که رییس جمهور کشور، علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب را از کشور ممنوع الخروج کرده‌است.

نوت: حکومتی که رییس جمهور با وزیر با کارمندانش مشت و یخن باشد عاقبت آنرا شما چی فکر می کنید نمی دانم در این سرزمین حیا و شرم وجود دارد که رییس جمهور با وزیر می جنگد وزیر با وی افسوس و صد افسوس.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی واقعا دیوانه ایست که بحالت زنجیری نزدیک شده است!!!!!!

>>>   ۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .

>>>   Khorasani
شما گرگ (غنی) را نگهبان گله خود گماشته اید،توقع دارید که از رمه محافظت کند ، و کارهای چوپان را با کمال حسن نیت و صداقت انجام دهد.

>>>   ريس جمهور كار خوب كرده حتما كدام خرابى كرده كه اشرف جان قهر شده

>>>   سعیدی صا حب گرا می ما شما را سالها میشنا سیم حتی معرفت شخصی با خودت از سا حه کاری داریم .
ضرب المثل افغا نی ( خدا بیا مرزد کفن کش اسبق را فقط کفن میکشید میخ در مقعد نمی زد کفن کش حا مد کرزی و میخ تکان اشرف غنی بی وجدان و بی غیرت و بی کفا یت ترین مزذور)
یک سا ل دیگر همین دانه سرطان را تحمل کنیم در دیدار کرزی وسفیر امریکا تصمیم اتخاذ شده و به نا چار مجبورا همان حامد کرزی را که تمام اقشار ملت را گرد خود جمع کرده بود به صفت ریس جمهوری از سال ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۹ برای ده سال اینده می پذیریم مشروط بر ان که اشرفک و دار ودسته جنا یت کارش زنجیر و زولانه و به محمه ملت کشا نده شود .
په والله قسم روژه می دی قبول نه شی چی زه اصلی پشتون هم یم ( من یک پشتون اصلی استم ما بیزار تر از اشرف ملعون)
زمری خوشحال

>>>   این حکومت حمایت مردمی را از دست داده همی یکساله که مانده زودتربگذرد که مردم تباه شد, انشاالله که از شر این حکومت استبدادی به زودی خلاص شویم
فیضی هروی

>>>   جناب سعیدی صاحب! مشکل در اینجاست که سراسر ارگ را بوی تعفن فاشیست و قبیله سالاری گرفته است و اینها به هیچ عنوان توان دیدن یک وزیر جوان و موفق را ندارند و او را برای خود یک رقیب می بینند نه یک همکار. مگر همین خان قبیله در روزهای اول حکومتش غیر از دست اوردهای وزارت انرژی و اب چیز دیگری برای عرضه در سخنرانیهایش داشت؟ برنامه احداث ۲۱ بند، مدیریت ابهای فرامرزی و طرح خودکفایی انرژی و ... چیزهایی بود که متفکر صاحب همواره به ان می بالید. ولی از وقتی احساس کرد که جناب عثمانی از کسانی نیست که فقط بله قربان گو باشد شروع به مقابله با او کرد. این جای شرم برای یک رئیس جمهور است که خود را با وزیر کابینه اش در بیاندازد. تمام طرحها و پروزه های وزارت انرژی و آب را به بهانه های مختلف در کمیته خود خوانده تدارکات بلوکه کرده اند تا نگدارند که جناب عثمانی به موفقیت دست یابد. ارگ همچنین تمام تلاش خود را برای استیضاح جناب عثمانی نیز نمود که با شکست مفتضحی روبرو شد. حال برای اخرین حربه مانع از سفر جناب عثمانی می شوند البته این نشانا ضعف ارگ و قوت عثمانی است.

>>>   وزیر انرژی و آب؛ رئیس جمهور غنی از من خواسته بود،که زیر دست مشاور اش همایون قیومی کار کنم،که من نپزیرفتم،و همچنین از من خواست که برادر رئیس امنیت ملی 'استانکزی'را بعنوان مشاور در وزارت قبول کنم،و من گفتم پس از طی مراحل قانونی و امتحان قبول میکنم.
و پس از رد این مطالبات غیر قانونی رئیس جمهور،ایشان با من سر خصومت و زدیت را گرفتند.
از هیچ کس غیر از خدا نمی ترسم و کار هایم را مطابق قانون به پیش خواهم برد.

>>>   عثمانی باید در میدان هوایی استعفی نامه اش را نوشته بعد به عنوان یک شهروند عادی پرواز میکرد تا این مرحله رسوایی تباه کننده است باید انسان های کامل در این دوره حاضر به خدمت نشوند میتوانند طرح های خود را برای یک دوره سالم نگهداری نموده و فعلا تنها جان خود ها را زنده نکهدارد برای خدمت به مردم خود
از کابل

>>>   همه این مشکلات ها زیر سری کرزي است. کرزي یکی از مشاوران اصلی. غنی میباشد.اما غنی بي مغز هیج وقت متوجه خراب کاری های کرزي نشد که نشد. کرزي برای اینکه خودش را پیش مردم خوب جلوه دهد. سیاست های انحرافی را به غنی یاد داد.مثلا.تو به که ها نزدیک شوید و از که ها فاصله بگیرید.وروش کاری خودرا کاملا استبدادی و دیکتاتوری برقرار بکن این مطالب های پست خبیثانه را کرزي برایش مشاوري کرده.اما خودی کرزي نقشی دوروی یک سکه را بازی می کرد.بازی های احمقانه هم توسط نیروهای ائتلاف خارجی واردو وارتش عملیات را سازماندهی میکرد وهم از آن طرف به آنها میگفت برادر های ناراضی.با رهبران تنظیم ها قول دوستی میداد و پشت پرده برای هر کدام شان طرح ترور وبرای از بین بردن شان.طرحريزي میکرد.تروریست ها را از جنوب به شمال توسط هلیکوپتر شبانه می فرستاد.کرزي یک شخص کثیف مرتجع وفاسد وبتمام معنی است.هرچه خون که تاحالا ریخته شده چه طالب بوده.چه نیروهای دولتی بوده ویا مردم عادی بیگناه بوده همگی خون هایشان به گردن کرزي است و میباشد.ازیک طرف در مقابل آمریکاي ها کله شخي میکرد پشت پرده با آن ها دوست بود.رابطه برقراري طالبان را با روسیه همین کرزي مستحکم نمود.چنین انسانی شیطان با سرنوشت 40 میلیون انسان بازی میکند.چقدر انسان های بیگناه با سیاست های خبیثانه این شخص کشته و آواره شدن
( مولوی عبدالغفور قندهار)

>>>   از برای خدا چرا این دولت سقوط نمی کند

>>>   این وزیر وزیر درست نیست زیرا در شهر و ولسوالی های کابل پایه برق در حدود سه سا ل می شود که پایه های نصب است اما ترانسفامر برای شا ن خریداری نمی کند تا اهالی از برق مستفید شوند افسو س به این وزیر بی کفایت
اگر واقعا وزیر می بود باید همه سا حات که در شهر و ولسو الی ها است توسط تیم برسی می کرد و برق توزیع می کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است