خود کرده را نه درد است و نه درمان...!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151369 منبع: پرینت

بعد از لشکرکشی و اشغال افغانستان توسط امریکا در سال 2001 بارها و پی هم از جابجایی مرحله دوم ناقلین همچون زخم خونین و غضب مناطق شمال-غرب و مناطق مرکزی... از طرق ممکن هشدار داده بودیم؛ زیرا ازنیت شوم این گروه متحجر و تبهکار می دانستیم و آگاه بودیم ولی متاسفانه در آنوقت حاکمان موسمی و موقتی مان نه گوش شنوایی و نه هم چشم بینایی داشتند.

ضمنا حتی به همدیاران پنچشیری خویش یاد آور شده بودیم که از بهترین فرصت موقتی که بوجود آمده است بخاطر رفت و آمد کوچی ها به داخل پنچشیر به شکل قطعی و دایمی ممانعت جدی صورت گیرد و از این وضعیت باید استفاده اعظمی نمود و حتی شخصآ سفرهایی که به وطن داشتم این مساله را با تعدادی از دوستان شمال و شمالی و بالاخص همدیاران پنچشیری خویش در میان گذاشتم و حتی راه های مناسب و یدون دردسر را بخاطر ممانعت این رفت و آمد کوچی ها را در این مناطق و در درون این دره جستجو نموده بودیم؛ ولی وقتی این موضوع را با آمرین حکومتی و مامورین گوش بفرمان آنزمان باهم شریک ساختیم، متاسفانه و با هزاران درد و دریغ که پاسخ شان شرم آور و خیلی سبکسرانه بود...

طور مثال چنین پاسخ گودکانه ارایه دادند: "هرچه نباشد مسلمان هستند و ما برادر همدیگر هستیم." کاش آنها تورا برادر خویش حساب کنند، زمان نشان داد. در ضمن اینکه تو را دیگر به صفت برادر و هموطن نمی شناسد و حتی برایت کارت مهاجرین صادر می کنند... و فراموش نمی کنم حتی یکی از این گویا کلان های شکمبو پرست گفته بود: "بیادرها پشت گپ های مردم بیکار که ازخارج می آیند نگردید، چه فرق می کند که اوغان ها (کوچی ها) برادر ما هستند و حق دارند بیایند و بروند...."

ولی حالا ازآن زمان دیری است می گذرد؛ تازه متوجه زخم های ناسور خواهند شد، زیرا اگر کسی فکر می کند که اینهم وضعیت اسفناک موقتی و درگذر است؛ واقعآ اشتباهی تاریخی و نابخشودنی را مرتکب شده است. زیرا تفکر فاشیزم قبیلوی این حسن و نیت من و شما را نمی شناسد، زیرا آنها دیری است تصمیم خود را گرفته اند و بر مبنای مانفیست تفکر فاشیزم قبیلوی (دویمه سقاوی) عمل می کنند.

اگر به حال نیاییم، با ابنکه دیر شده است و سد راه فاشیزم قبیلوی نایستیم، مطمین باشید که همه مان صاحب کارت موقت مهاجرت در درون کشور خواهیم شد و کوچ اجباری سراسری را تحمیل خواهند نمود.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صفوی
کوچی
نظرات بینندگان:

>>>   از کسرت خامیست که در جوش و خروش است
چون قابل دم گشت خاموش است خاموش
.....

>>>   Omar Ahmad Parwani
خبر:
طالبان این تجهیزات را شب گذشته از منطقه گورزاد فاریاب بدست آورده اند.
برداشت و پیش بینی:
در یک‌سال گذشته بشکل بی پیشینه ای با سقوط یافتن مرموز پایگاه های امنیتی، طالبان به امکانات جنگی وافر دست می یابند.
در چشم هر انسان آگاه این تجهیز شدن طالبان و تضعیف نیرو های امنیتی نشانه ای از بازی خطرناک دیگریست که به رهبری متعهدان به اصطلاح استراتیژیک مان و دست نشانده های شان در ارگ و سپیدار؛ قرار است در راستای تحقق سیاست خارجی شان، برما تحمیل شود.

سوال ها:
چرا در پیوند به تجهیز غیر مستقیم طالبان از سوی حکومت خاموشی اختیار نموده ایم؟
چرا کله های مان کار نمی کند که بازی دیگری در جریان است و قرار است سرنوشت تلخی را با بی تفاوتی و درگیری های داخلی در پیش داشته باشیم؟
سوال اخر:
نگرانی من بی‌جاست یا همه میدانیم و قبول کرده ایم که از دست مان کاری ساخته نیست؟

>>>   آقای عطا صفوی ! خود کرده را [ درد] است و نه درمان شاید درست باشد
به این معنی که شخصیکه درد نداشته باشد احتیاج به درمان ندارد
امید که با ملا حظه بنده موافق باشید
م ص ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است