صلح غنی معنایی جز طالب ندارد
تنها رسالت حکومت اشرف غنی کشاندن هرچه مخالف، تروریست و افراط گر بر مبنای همتباری در قدرت است، حال می خواهد یک ملت قربانی شود تا نکند روزگاری یک مقام غیرپشتون نزدیک قدرت شود 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۶    ۱۳۹۷/۳/۴ کد خبر: 151382 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اشرف غنی که توافقنامه صلح را به عنوان افتخاری برای دولت خود می داند درصدد گفتگو با طالبان و در نهایت رسیدن به صلحی دیگر می باشد در حالی که بیش از نیمی از افغانستان در اختیار طالبان و این گروه تهدید جدی بر 50 درصد باقی مانده است.

پروسه کابل قرار است با اشتراک کشورهای مختلف برای مصالحه، امنیت و مبارزه با تروریزم در میانه ماه جوزا برگزار شود اما آنچه حکومت از دل این نشست در پی رسیدن به آن است: کشاندن طالبان به توافقنامه صلحی دیگر به مانند حزب اسلامی.

صلحی که ریاست جمهوری با صرف هزینه های گزاف مالی و امتیازهای بیشمار، بدنام ترین جنگسالار افغانستان را به عنوان یک قهرمان جنگی مورد استقبال قرار داد و از آن طرف به جز عبدالله تمامی مقام های غیر پشتون را از حکومت برکنار و تبعید کرد را می توان گامی در راستای صلح برای کل افغانستان دانست؟

اما زمانی که طالبان به طور مستقیم از سوی پاکستان حمایت و تمویل می شود و کشورهای قدرتمند جهان و منطقه با شعله های جنگ سعی در رقابت با یکدیگر دارند را نمی توان یک جنگ داخلی و صرف با گروه های داخلی مخالف دانست.

ارگ زمانی توانست به توافق با حزب اسلامی برسد که دیگر این حزب وزنه سیاسی مخالف محسوب نمی شد و رهبر آن طی سال ها زندگی مخفیانه به یک مهره سوخته بدل شد، انگیزه ریاست جمهوری برای چنین توافقنامه تنها در راستای انحصارطلبی در قدرت و کشاندن یک هم قبیله ای با نفوذ برای گرفتن زهرچشم از مقام های مخالف دولت بوده است.

اگر این یک توافقنامه صلح برای حکومت افغانستان است پس چرا از مقام گرفته تا کرسی های رهبری وزارت دفاع و کاخ ها را هراج حکمتیار و حذبش کرد در حالی که قربانیان و بازماندگان کشتارها و راکت های کور گلبدین در جنگ های داخلی حتی برای اعاده خسارت جایی برای طرح شکایت ندارند و تمامی درهای دادگاه ها بر روی آنان بسته است؟

اشرف غنی در پی تشکیل قدرتی تک بعدی در حکومت است تا همه مقام ها زیر سایه آن قرار گیرند و برای چنین هدفی نه دغدغه کشتار مردم را دارد و نه ناامن شدن اکثر مناطق کشور، معامله های درون حکومتی با طالب و داعش در شمال یکی از مهم ترین عوامل نفوذ افراط گرایان در این منطقه همیشه امن می باشد و هرچند تلاش های شبانه روزی مقام ها و نمایندگان خودفروخته را نمی توان نادیده گرفت از دست داشتن در قاچاق مواد مخدر تا واگذاری ولسوالی ها به طالبان و غارت معادن!

تلاش حکومت برای نشستی برای صلح، نمایش مضحک دیگر از سوی ارگ می باشد تا باردگیر با نام صلح سیل مقام های کشورهای مختلف را به کابل کشانده و سخنرانی های سراسر کذب صورت گیرد تا به منابع کمک های جدید دست یابند.

طالبانی که هیچ گاه از سوی غنی به عنوان دشمن خطاب نشد و در تلاش فرد اول مملکت برای به صلح کشاندن این گروه تروریستی و افراط گر به معامله ای می ماند که در گذشته با طالبان صورت گرفت و کشور را در دوران تاریک و افراط گری فرو برد، همان خواست پشتون های راس حکومت و دولت تروریست پرور اسلام آباد.

آنچه افغانستان را بدل به ویرانه ای جنگ زده کرد که هر فاسد و افراط گری در آن زمینه رشد پیدا می کند، وجود رهبرانی متعصب و قوم گرایی می باشد که حاضر به فدا کردن یک ملت در بدل رسیدن به انحصارطلبی است.

افغانستان از ابتدا در سیطره قوم پشتون بوده است، قومیتی که هم حکومت را در دست دارد و هم عضو طالبان و داعش است، قومیتی که هم قدرت مشروع می باشد و هم تیم مخالف قدرت.

و حال با همراهی گلبدین حکمتار نشان داد که رهبران قدرت همچنان در رویای پادشاهی گذشته به سر می برند و با نادیده گرفتن تحولات چند دهه گذشته از هر چه غیر پشتون چنان نفرت دارند که حاضر به هم کاسه شدن با دشمان این مرز و بوم هستند تا نکند یک مقام تاجیک، ازبک، هزاره و .. نزدیک قدرت شود.

انحصارطلبی های اشرف غنی وی را در دورترین نقطه از مردمی قرار داده که تنها منبع مشورعیت وی است و با توهم قدرتی به مانند گذشته گان خود، تنها دغدغه وی کشاندن طالبان به قدرت است.

اما مگر امروز افغانستان با وجود تغییرات اساسی در سیاست و زندگی مردم همان افغانستان صد سال گذشته است که تنها یک قوم بر یک ملت حکومت دیکاتوری داشته باشد؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   کورخوانده غنی قبرهمه مردم رامیکندغنی مطمعن باشددیگراقوام کوتاه نخواهدامدانشاالله چهل سال جنگ اگرنتیجه ای داشت تاحالابه نتیجه میرسیدیم تنهاراه نجات کشورهمدیگرپذیری ولیاقت میخواهدبدون نزادپرستی حالاازهرقومی باشدیابایددوذه ریاست جمهوری راازپنج سال به سه سال کاهش دادوهردوره رابه یک قوم دادتاحکومت کنن

>>>   طالب در کنار غنی در ارگ نشسته است و رهبری امنیت ملی بدست طالبان است

>>>   این غنی گک که سالها در امریکا بود از حال واحوال کشور ما بی خبر یکباره پیدا شد گاهی این پرچم و گاهی ان پرجم را در محضر عام بوسه میکرد و سر انجام با وصف تقلب و دزدی نتوانست که به ریاست جمهوری دست پیدا کند سر انجام با حمایت حامی اش جان گیری وزیر خارجه سابق امریکا بهر نوعی که بود داکتر عبدالله برنده حقیقی و واقعی را وادار ساخت تا اشرف غنیاحمدزی عوام فریب غلام امریکا را بخاط کبر سنی اش بحیث ریس جمهور و خودش بیحیث ریس اجرایی توافق کند که چنین شد بمجردیکه اشرف غنی مطمین شد که در چوکی ریاست جمهوری تکیه زده پس از چندروز شروع به قومگرایی و تعصبو کینه در مقابل اقوام تاجیک و هزاره و ازبیک دست بکار شده و یکی را به این نام و دیگری را بنام دیگر از پست های کلان دولتی دور کرده وبجای ان بیسواد ترین انسان های از قوم و زبانش را جابجا کرد چون میداند که اگر دست به دور ساختن داکتر عبدالله بزند بمعنی ازهم پاشی ونامشروع نامشروع بودن دولت خودش است و کمی نظم و امنیت نسبی که موجود است ازبین میرود مانند یک خنجر که بدلش خورده در مورددور سازی داکتر عبدالله کاری را انجام نمیدهد در مقابل داکتر عبدالله دم شور داده و با دم بازی میکند .

>>>   Ali Faiq
ما مشتركات 90 فيصدي با پاكستاني ها داريم تا با افاغنه.

زبان پاكستان فارسي است
مذهب مردمش أحناف است
سرود شان پارسي است
بنك نوت شان فارسي است
سكه هاي شان غوري فارسي است
نام هاي راكت هاي شان غوري يك و غوري دو ووو است فارسي است
اقبال لاهوري فارسي سالار قرن بود
در اكثريت مساجد و مكاتب پاكستان خواجه حافظ و پنج گنج تدريس ميشود
شما اين ليست را لطفا تكميل كنيد...

مشتركات ما با افاغنه در چيست؟
من نان ميگويم وي دودي
من دانشگاه ميگويم وي كورسها اجباري پشتو تولنه ميسازد و بالاي من به زور شمشير ميقبولاند
دين من اسلام است و دين آنها يهوديت؟؟
مذهب من حنفي است و مذهب انهاي افغانوالي
و اين ليست را شما لطفا تكميل كنيد

>>>   Faiq
خبر بسيار خوبي براي مردم شهيد پرور ما!
دست پارلمان پاكستان را ميفشاريم بخاطر تصويب نمودن طرح ادغام قبائل نيمه وحشي آنطرف سرحد و از اين حركت تاريخي شان قلباً استقبال ميكنيم... چون حق همواره با مردم پاكستان بوده ولي اكثريت مردم شهيد پرور ما پيچكاري پاكستاني ستيزانه شده اند و دارند در تاريكي مشت پل هتگ ميزنند!
خدايا! مردم ما را از شر خوردن قرص(داروهاي) پاكستان ستيزانه توسط دارو فروشان (رهبران) غير حرفوي ما نجات دهي!

>>>   پاكستاني ها چرا طالب ميفرستند؟
بخاطر خلق عمق استراتيژي هندي ها و ادعا وحشيانه اوغانان تا پل متك و يا هتك و يا ختك!!
مردم عزيز ما لطفا دست از پاكستان ستيزي برداريد و دست تان را با انها يكجا كنيد تا ميكروبي را بنام طالب و #داعش_اوغاني از جنوب آسيا پاك كنيم

>>>   پنجابي هاي مانند من و تو از شر اين ...قرن رنج تاريخي ميبرند. برايم نشان دهيد كه كدام پنجابي، سندي و يا پلوچ انتحار كرده باشد. همه ما در يك كشتي هستيم و بايد يكديگر را كمك كنيم. كتاب هاي تاريخي ما جعلي است و فقط نسل هاي ما را مخنث ساخته و خارجي ستيز تربيه كرده و خود دارند حكومت ميكنند.. مشكل پنجابي هاي با افاغنه است نه با خراسانيان ولي افاغنه توانسته است كه تمام مردم فارسي زبان را در مقابل پاكستان بشورانند و دشمن سر سخت بسازند و خود انها را برادر بگويد و بالاي ما حكومت كنند....همه رهبران فارسي زبان پاكستان ستيز و همه رهبران اوغاني پاكستان گرا.. پس چرا؟؟

>>>   من زماني ماستري ام را در مورد طالبان نبشته ميكردم متوجه اين لجنزار افغانيه شدم... فهم اين معما براي مردم عادي و رهبران سنتي ما زمان گير است ولي اين نگر را جوانان ما بايد چشم بسته قبول كنند تا وقت را از ضايع شدن نجات دهند...

>>>   Faiq
آقاي رباني پاكستان ستيز
آقاي دوستم پاكستان ستيز
آقاي محقق پاكستان ستيز
آقاي پدرام پاكستان ستيز
آقاي عطا پاكستان ستيز
آقاي مسعود بزرگ پاكستان ستيز
آقاي فهيم پاكستان ستيز

آقاي ولي و ضياء مسعود پاكستان
آقاي قانوني پاكستان ستيز
آقاي جندالله، بِسْم الله و امرالله پاكستان ستيز
آقاي و آقاي...پاكستان ستيز
بخاطر چي؟؟ بخاطر پل هتك!!!

آقاي كرزي برادر پاكستان
آقاي اتمر برادر پاكستان

آقاي ستانكزي برادر پاكستان
آقاي پير گيلاني برادر پاكستان
آقاي ملا عمر برادر پاكستان
آقاي حكمتيار برادر پاكستان
بخاطر چي؟ بخاطر تداوم حكومت افغانيه!!

آه مردم از خواب برخيزيد جنگ افاغنه را شما لطفا نكنيد و شما هم مرز با پاكستاني ها نيستيد و شما را صرفا افاغنه بخاطر خط قلابي و خيالي ديورند استفاده هاي ابزاري ميكنند و خودشان بالاي تان دارند حكومت ميكنند

>>>   Amirzada
چگونه بی بی گل لبنانی الاصل پشتون شد؟
پشتونیزم یک مکتب نژاد پرست و جعلکار است. این مکتب متعصب بخاطر منافع خود حتا با جعل هویت ناموس خود هم دریغ نمی کند. پس وقتی پشتونیزم حاضر است با ناموس خود خیانت کند دیگر پروای جعل هویت تاریخ ۵ هزارساله مان را به تاریخ سه صد ساله سیاه اوغان ندارد. روی تصادفی نیست که با گستاخی و بی شرمی از راه دروغ و جعل همه شهروندان غیر اوغان را در شناسنامه های برقی اوغان بسازند.
اولین جعل هویت را اشرف غنی متفکر نیو فاشیزم در پیش چشمان جهانیان از تغییر نام همسر لبنانی الاصل و عیسوی مذهب اش از رو لا غنی به بی بی گل آغاز کرد و حالا او را مسلمان و پشتون معرفی می کند. این در حالیست که بی بی گل نه مسلمان است و نه در خانواد کدام پشتون تولد شده است.
بی بی گل می تواند دین عیسویت خود را بخاطر مصلحت سیاسی به اسلام تبدیل کند، ولی او حتا اگر خون خود را هم تبدیل کند، نمی تواند پشتون و یا قومیت دیگر شود. DNA پشتون مربوط به نژاد های آسیایی است در حالیکهDNA بی بی گل لبنانی مربوط به گروه سامی- یهودی خاورمیانه است.
بی بی گل می تواند بحیث شهروند افغانستان محسوب شود ولی نمی تواند از قومیت پشتون شود. حتا کسی تا حال نمی داند چه وقت بی بی گل تابعیت افغانستان را کسب کرده است و یا هنوز شهروند آمریکایی لبنانی است.
خانم ها می توانند تخلص شوهر خود را که از هر نسب و یا خانواده ای باشد کسب کنند، ولی هر گز نمی توانند هویت ملیت و یا قبیله شوهر خود را کسب کنند. خدا هرکس را در یک قوم و نژاد از خلقت آفریده است.
تمام اقارب نزدیک بی بی گل در شبکه فساد اشرف غنی صاحبان و سهمداران پروژه های بزرگ اقتصادی اند.
واقعیت اینست که اشرف غنی در مکتب صهیونیزم جهانی تربیت شده است.
این در حالیست که اشرف غنی نه به اسلام باور دارد و حتا کلمه خود را خوانده نمی تواند. سالها قبل اشرف غنی خود را لامذهب معرفی می کرد و اسلام را مایه بد بختی افغانستان می شمرد و می گفت " من به هیچ مذهبی باور ندارم، اگر مذهب برایم انتخاب کنم دین عیسویت را که فرزندان و خانم پیرو آن اند انتخاب خواهم کرد".
به نظر می رسد که رو لا غنی و یا بی بی گل ارگ در تحت تاثیر شوهر بی خرد و جعلکارش به جعل هویت اصیل لبنانی و عیسوی مذهب اش دست زده و خود را رسوای عالم ساخته است.

>>>   دولت کلمه ای است که بالای حکمروای ازاد ومستقل در محدوده ای جغرافیای کشور ازاد اطلاق میشود وقتی زمین وفضا وقضا وارگ وسپیدارت در گرو وکنترول دیگران باشد پس غنی که خود دست نشانده ومزدور است از کجا صاحب حکومت است وقتی اورا حان کیری نصب نمود وبرایش تعیین تکلیف مینماید وتنها در چیغ وفریاد زدن ازادی دارد ودر دست وپا شور دادن وانهم حرکات ناموزون دیگر در هیچ مجالی ازخود اراده وازادی نداشته فقط فرمان میبرد وانچه ازبالابرایش دستور داده میشود اجرا میکند وعبدالله خان هم سالها قبل دین ووطن خودرا معامله کرده اگر از اسمان افتد امید زندگی دارد ولی از طاق ابروی جان کیری بی افتد بر نمیخزداینها همه دربست در گرو وحلقه ای استعمار بسته ووابسته شده اند طالب وبرادران وحکمتیار ویاران وعین وغین وکرزی همه پروژه اند اینها حیثیت گردانندگان فلم ودرامه را دارند هرکدام در رول خود خوب میدرخشدودوچیز را گرفته اند پول ومقام را ودو چیز دیگر را رها کرده اند دین ووطن را درین میان تنهاملت افغان است که قربانی میشوند ودر دیگر افلام ودرامه هاقربانی تصنعی وساختگی میباشد ولی درینجا از بس که خون افغان ارزش ندارد به راستی مانند کبش های قربانی زبخ میگردند وتباهی وبربادی بالای ملت عزیز مستولی گردیده است محللین ومفسرین تجاوز خارجی هارا فشار بالای روس وچین وایران توجیه مینمایند اما با این تعبیر ها میخواهنداذهان را مغشوش نمایند همه این درامه وتمثیل بخاطر چور وچپاول دارای های مادی ومعنوی مردم افغانستان امده اند واین عملیات ادامه دارد تا خدای نخواسته به مطلب برسند
لالی از ننگرهار

>>>   دفعتا یک سوال به ذهنم آمد :
پاکستانی ها یا آی اس آِ برای طالبان اشرار ما مغز چی را خورانده باشند؟؟
مـغـز گـرگ ؟ یا مغز کدام جاندار دیگری ؟؟

>>>   کورخود بینای مردم. شما نویسنده که گلبدین را جنگ سالار گفته اید مگر نه گفته اید که این جنگ سالار باکی جنگ کرده که یکطرف جنگ سالار است وطرف دیگر قهرمانان. ازروزیکه این تنظیم های جهادی پیدا شده به غیر از جنگ - خون ریزی - غارت - چور- دزدی - ویرانی سرک وپل - وهزارها فجایع دیگر کار نداشتند. این ها به دول بادارانشان رقصیده ودرآینده هم میرقصند. غنی ولوهر چه باشد . اگر درخارج هم زندگی تیر کرده بزرگترین خدمت او همین است که این لاشخوران را از صحنه سیاست دور کرده . گرچه حالا هم یک تعداد مثل شما زیاد دست وپا میزنند که قدرت دوباره بدست چپاول گران بیفتد . ما مردم که از همه اینها خسته شده ایم . شما باور کنید که آمدن داعش چه که ازو بدتر هم باشد راضی استیم. ما میگفتیم که غنی سر قدرت حاکمیت دولتی شود خوب است که این تنظیم های گنده وچباول گرانرا دور کند وهم پلانهای اقتصادی را سربراه کند. مگر حالا میبینیم که تمامم راه ها وچارراهی هارا بند نموده ازو هم متفرشدیم . ودر آینده برای مادرس است که به هیچکس رای ندهیم نه به قسم کسی باورمندیم نه به چیغ زدن ونه به عذر وزاری سیاستمداران لندغر ها . مرگ به همه شان . مرگ به همه کسانی که به وطن و مردم خیانت کرده ودر آینده هم خیانت میکنند.

>>>   پولیس غزنی دوماه معاش نگرفته غدفکر اشرار است

>>>   Abdul Hai Khurasani
وارث روان پریش محمد گل خان مومند، فردا به پایتخت فرهنگی و تاریخی خراسان (بلخ) می آید تا اوج پیروزی خود را جشن بگیرد و با روح محمدگل خان میثاق و پیمان مجدد ببندد.
لاله این چمن آلوده رنگ است هنوز
سپر ازدست مینداز که جنگ است هنوز
ای که آسوده نشینی لب ساحل برخیز
که ترا کار به گرداب و نهنگ است هنوز
اشرف غنی از عقدهٔ حقارت مزمن رنج می برد و فاقد ظرفیت زعامت حکومت وحدت ملی است.
او یک مدیر ضعیف، روان پریش و عصبی است که حتی نمی تواند موفقیت و کفایت تنها وزیر جسور و متخصص خود را تحمل نماید و احساس حقارت می نماید.
برای فرونشانیدن عطش عقده مزمن روحی و روانی خود، از سفر وزیر انرژی به استان بلخ ممانعت نمود تا با افتتاح دو سپ استیشن انرژی برق، از این فرصت به عنوان یک کمپاین سیاسی بهره ببرد.
نکته ای را که من متوجه نمی شوم و سرم در این سحرگاه رمضان باز نمی شود، این سوال است که چرا مثلاً داکتر عبدالله با وزیر انرژی به عنوان صدراعظم کشور به بلخ سفر نکرده است و میدان را برای مانور سیاسی یک منافق تمام عیار باز گذاشته است؟
این آقا که رئیس جمهور نیست،اشرف غنی رئیس حکومت وحدت ملی است، حکومت فعلی مشارکتی و ائتلافی است، چرا باید امکانات اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی حوزهٔ رأی خود را در اختیار دشمن خود قرار بدهیم ؟
شهروندان عزیز بلخ
می دانم که او مهمان خود خوانده است و در شأن بلخ نبست که پذیرایی نشود، اما نگذارید احساس پیروزی کند، هر گز به او اعتماد نکنید و اقتدار و عزت سرزمین بلخ را به فاشیسم قبیله نفروشید.
او یک فاشیست تمام عیار است و آمده است تا برنامه های ناتمام محمد گل خان مومند را تمام نماید.
باید به او فهماند؛
هر بیشه گمان مبر که خالیست
شاید که پلنگی خفته باشد

>>>   میگن سگ زرد برادر شغال است و
همگیش نوکران امریکا عرب واروپا هستند

>>>   gedeeld.
ذهنیت بسیاری ها در مورد طالبان چه است. آقای سباوون و خیلی های دیگر به این حرف ایمان دارند که طالب برادر است و جنگ فعلی افغانستان میان دو برادر. من چند روز پیشتر نوشتم که جوانان غیر پشتون را نباید برای جنگیدن به جبهات جنگ در جنوب و شرق کشور فرستاد چون جنگ فعلی افغانستان یک منازعه خونین و ناتمام میان حکومت پشتون-محور کابل و طالبان پشتون است. متاسفانه در دو جناح این منازعه خونین یک قوم قرار دارد و بیشترین قربانی را هم در این جنگ پشتون ها میدهند. تاجیک ها و دیگر اقوام کشور نباید به جانبداری یکی از جناح های پشتون که حکومت کابل است در پی سرکوب جناح دیگر باشند چون این رویه زمینه های دشمنی دراز مدت را میان پشتون ها و دیگر اقوام میسر می گرداند.

>>>   طا صفوی
افغانستان یگانه کشوری درجهان است که هیچ چیزناممکن نیست ، طورمثال وقتی درانتخابات یک کشور رایی گوسپندان حساب شود و سنجش سرشماری نفوس ازطریق و فضا وآنهم باضریب داشتن حیوانات گردد شما چه توقع دارید...!

>>>   Khalid
دین را میتوان تغییر داد، مسلمان است مسیحی میشود و یا برعکس و بهمین شکل دیگر ادیان اما، آیا میشود هویت خود را هم تغییر داد؟
خانم اشرف غنی در مصاحبه ی با طلوع گفته است دین من اسلام و هویتم پشتون است؟
نظر شما چیست؟

>>>   Fazeli
در حکومت وحشت ملی هر کاری ممکن است یکی از ارشادات مغز متعفن دنیا که گفته است افغان احمق ندیده است اما خارجی تحصیل کرده زیاد دیده است این هم یکی از نمونه هایش.

>>>   Pedram
هیچ افغان از افغان دیگر برتر نیست!
يعقوب يسنا
اگر هزاره باشی، برای گلو بریده دخترت (تبسم) و برای توزیع متوازن منابع (برق) در شهرت دادخواهی کنی، به گلوله بسته می‌شوی و در دهمزنگ منفجرت می‌دهند؛ اگر تاجیک باشی، جنبش رستاخیز برای امنیت شهر به‌راه بیندازی و برای امنیت مردم دادخواهی کنی، در جلو ارگ به گلوله بسته می‌شوی؛ اوزبیک که باشی، سرنوشت‌ات روشن است، حتا معاون اول هم باشی به ترکیه تعبید می‌شوی؛ اما برای این‌که شعار «هیچ افغان از افغان دیگر برتر نیست» عملی شود، طالب هم که باشی و عملا آدم بکشی و برای براندازی دولت جنگ کنی و رسما اعلام مخالفت کنی، در ارگ خواسته می‌شوی، رییس جمهور از شما معذرت می‌خواهد و می‌گوید اردو اشتباه کرده است که طالبان دشت ارچی کندز را مورد حمله قرار داده است... .

>>>   AhanGar
آغوش گرفتن و محبت نشان دادن را ببینید. به تخم این .....ها یکی بنام طالب جنایت میکند و دیگر آن بنام برادران عزیز ناراضی حمایت میکند، و دربین مردم عزیز من از هردو جبهه صدمه میبینند.

>>>   Frogh
متفکر روانی رسمن صدامیکند که افغان باشی حقوقت مساوسیت طالب، داعش ، راکتیار ، اتمر ، ....و .....همه و همه از حقوق مساوی مستفید میشوند جز اقوام غیر اوغان

>>>   غنی کوچی شهروندان کشور خودش را وقتی اعتصاب عدالتخواهی میکنند و تظاهرات میکنند به گلوله میبندد و زیر زنجیر های تانک گوشت شانرا پاره پاره میکند ولی برای معترضانعدالتخواهی اوغانهای یا پشتونهای پاکستانی اشک میریزد و کلاه همبستگی بسر میکند.
باشد، این راه که این خائن های شئونیست و قبیله گرا میروند به همان سمت تجزیه روان است، و تجزیه هم بهترین گزینه است تا ما از شر این بدوی های شئونیست و بدجنس برای همیشه رهائی یابیم.

>>>   هرکه انتحاری بود جهلستان است
هر که دزد بود جهلستان است
هرکه بچه باز بود نوکری جهلستان است
هرکه بسیار چتل بود برادری جهلستان است
هرکه لباس زنانه پوشیدند برای کشتن مردم آفغنه است
هرکه چرس زیاد کشید برادری جهلستان است
هرکه به جای چای خون خورد طالیب اصل آدم کش
هر که درماه رمضان سی آدم کشت بهترین اسرائلی

>>>   آقاجان، لطفا شما اول خودتان حاکمیت ملی و دموکراتیک را در کشور افغانستان پیاده و عملی سازید و با مردم افغانستان به وحدت و صلح و ثبات برسید، آنوقت یقیناً خودبخود دست فتنه جویان و فرصت طلبان دزد و سودجوی از کشور کوتاه و قطع خواهد شد، وقتی ما در داخل با مردم خودمان به وحدت و صلح نرسیم، معلوم هست که دیگران از فرصت و بلبشور داخل استفاده و یا سوء استفاده کرده و کشور را در رقابت و کشاکشهای دینی و مذهبی و سیاسی و ناامنی نگه خواهند داشت.هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملی و مدرن و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، لاجرم تبدیل به مزدوری بیمزد شده و منافع سودجویان فرصت طلب داخلی و خارجی را تاًمین می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است