مرگ کودک پناهجو در پی اصابت گلوله پولیس بلجیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151418 منبع: پرینت

تلاش پولیس بلجیم برای متوقف کردن موتر حامل پناهجویان غیرقانونی در یکی از اتوبان‌های این کشور به تراژدی دردناکی ختم شد. یک کودک دو ساله کرد در پی شلیک پولیس کشته شد. پولیس ضارب در وضعیت روحی نامناسبی قرار دارد.

به گزارش صدای آلمان، پرونده مرگ دلخراش یک کودک پناهجو در بلجیم به چالشی جدی برای پولیس این کشور تبدیل شده است. پولیس مرزی بلجیم به یک مینی‌بوس مشکوک شد و از راننده مینی‌بوس خواست توقف کند. اما راننده مینی‌بوس پا را روی پدال گاز گذاشت و تلاش کرد از دست پولیس بگریزد.

پولیس مرزی بلجیم پس از ۶۰ کیلومتر تعقیب و گریز برای متوقف کردن این مینی‌بوس به آن شلیک کرد. این گلوله اما از داخل موتر رد شد و جان یک کودک دو ساله را گرفت.

پولیس بلجیم ابتدا اعلام کرد که در این ماجرا یک دختربچه دو ساله کرد درگذشته است اما مسوولیت مرگ او را نپذیرفت. در گزارش اولیه پولیس احتمال جراحت سر این کودک یا بیماری قبلی او مطرح شده بود. اما کالبد شکافی جسد این دختربچه نشان داده است که او به دلیل اصابت گلوله جان باخته است.

دادستان پرونده تصمیم دارد علیه افسر پولیسی که به این موتر شلیک کرده اعلام جرم کند. او درعین‌حال اذعان کرده است که این حادثه یک تراژدی بوده و افسری که برای متوقف کردن مینی‌بوس شلیک کرده، هرگز فکر نمی‌کرده است که چنین اتفاقی بیافتد.

وضعیت روحی این افسر پولیس که پیشتر بازجویی شده، "بسیار نامناسب" گزارش شده است. مینی‌بوسی که پولیس مرزی بلجیم به آن مشکوک شده بود، حامل ۳۰ مهاجر غیرقانونی از جمله این دختربچه دو ساله کرد و والدین او بوده است.

مهاجران غیرقانونی بسیاری تلاش می‌کنند از مرز فرانسه و بلجیم وارد این کشور شوند تا از یکی از شهرهای بندری بلجیم خود را به بریتانیا برسانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
بلجیم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است