این نامزدان در رقابت مافیایی بخت پیروزی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۰    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151447 منبع: پرینت

ایجاد سیستم اکثریتی در نظام انتخابات پارلمانی افغانستان و جلوگیری از سیستم تناسبی در جهت جلوگیری از نقش احزاب سیاسی و رشد احزاب در میدان سیاست یک کار عمدی از سوی کرزی و حالا غنی است تا سیاست در افغانستان اینگونه مافیایی باقی بماند.

فساد در چنین نظام و سیستم انتخاباتی حرف اول را می زند.
توان و قدرت زور و ثروت است که در این سیستم به کاندید ها زمینۀ رقابت فراهم می کند و در سایۀ آن از راه تقلب که اِعمال زور و توزیع پول های بی حساب حرام را به شماری از نامزدان می دهد، موجب برنده شدن شان می شود.

نامزدانی که این دو عنصر را نداشته باشند و یا کمتر از آن برخوردار باشند در این رقابت مافیایی بخت پیروزی ندارند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشمند
کاندیدان
نظرات بینندگان:

>>>   محمد همایون صادقی
در شروع فرصت طلب و تسلیم طلب شد و از نام پرچم فاشیزم آرای مردم را به عنوان یکی از کاندیداتور ها خرید میکند آینده خوب ندارد .
هر کاندید تاجیکتبار نگاره ها و پرچم هایش از نام جمهوری فدرالی خراسان با رنگ آبی و نشان خورشید و گندم با چرخ فضای سیاسی انتخابات را رنگ بدهد نه با پرچم فاشیزم اوغانی

>>>   لطیف پدرام:
این آقا دوبار ریس جمهوری افغانستان بوده است یک حزبی هم به نام "محور" ساخته است. قرون وسطی که خیر، در جنگل هم کسی این گونه سخن نمی گوید. آقای کرزی می گوید هر که هر جا را می تواند بگیرد به شرطی که افغان باشد. پس معنای قانون،نظم،دولت، سرزمین، امنیت و مصوونیت حقوقی چه می شود؟
یک کودک هم این گونه سخن نمی گوید. من تعجب می کنم یک عده گول و گنس در اطراف این آدم جمع شده اند و می خواهند افغانستان را "نجات" بدهند.
به سخن فردوسی:
تفو بر تو ای چرخ گردون، تفو!

>>>   غنی ولا بلا کرده ای خیانت کرده ملت و ملک را تباه کرده ای تو هیچ ترس نداری از خدا نه شرم از این بیچاره ملت کرده ای تو تاریخ ات را سیاه کرده ای .

>>>   کاملاً دقیق و بجا فرمودید. در کشوریکه سالهای سال زورمندان و پول پرستان حاکم بر نظام بودند هرگز به کسانیکه با این واژه آشنایی ندارد چانس اندکی نخواهد داشت. چون در این فضای مجازی مردمان و نخبه گان واقعی مردم نمیتوانند نقش بسزایی را داشته باشند. یک مثال روشن آن بودن فقط چند تن از وکلای مردم دوست فعلی اند که هرگز نقش سازنده در خانه به اصطلاح ملت نداشته اند.
وسلام

>>>   شمالی
#خبردار
#پروانیان_عزیز:
هویت فروشان را بشناسید.
دیشب هنگامی که حاجی الماس زاهد از برنامه راهپیمایی روز یکشنبه آگاه می شود در هماهنگی با شورای شمالی بزرگ با حضورداشت فضل الدین عیار والی پروان،بهاالدین جیلانی رئیس شورای ولایتی پروان و...تشکیل جلسه میدهد و با تماس های مکرر مانع برگزاری راهپیمایی بخاطر هویت تاجیکان می شود اما جوانان سلحشور #جنبش_عدالتخواهی_مردمی پروان حرف هایش را نادیده گرفته و فردایش به میدان مبارزه حاضر می شوند،در صبح زود فضل الدین عیار با تماس تیلفونی به یکی از جوانان این جنبش اخطار میدهد که با مرمی بسوی تان شلیک خواهیم کرد و یکی از افراد تان را خواهیم کُشت و جوابگو خودتان خواهید بود، در ضمن شما اجازه نامه تظاهرات را ندارید همه تان را ولچک زده به زندان می اندازیم اما این جوانان با تمام مشقت ها وارد میدان شدند.بهاولدین جیلانی رئیس شورای ولایتی با حضورش در مسجد عیدگاه به نمایندگی از یک نهاد مردمی به حمایت از ارگ و شورای امنیت می پردازد و مردم را تهدید می کند که ازین مسائل دست بکشید و محافظینش با زور تفنگ به مردم اجازه ویدیو گرفتن را نمی دهند و جز امین الله شکوری و هوسی بایانی دو نماینده شورای ولایتی هیچ فردی از نماینده های شورای ملی و شورای ولایتی در راهپیمایی اشتراک نمی کنند بل این عدالتخواهی را تهدید و تضعیف می نمایند...

در اخیر جادارد جوانان از آزاده و امین الله شکوری،هوسی بایانی نماینده های شورای ولایتی سپاسگزاری نمایم که با حضور شان ثابت کردند که مزدور حلقه بگوش فاشیزم نیستند.
رای نوشت:
حالا پسر حاجی الماس از کابل،برادر بهاالدین جیلانی بنام غلام حیدر جیلانی از پروان در شورای ملی کاندید هستند اگر به این هویت فروشان و دیگر وکلای که کاندید هستند اما دیروز در موضوع دفاع از هویت که حیثیت ناموس را دارد حاضر نشدند رای بدهید از شما کرده بی .... در دنیا نیست... و من الله توفیق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است