رولا غنی: در افغانستان قوم ”سادات” وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۷/۳/۷ کد خبر: 151474 منبع: پرینت

عرض شود که اینجا ما بانوی نخستی نداریم، چون که اشرف غنی ”احمدزی” هیچگاه آقای نخست این خرابکده نبوده که حال همسر وی، بانوی نخست این ویران شده باشد.

دوم اینکه، در مورد فرمایشات رولا جان ”بزنیم به تخته او خوب است” که گفته است:«در افغانستان قومی به اسم ”سادات” وجود ندارد.» باید عرض شود که بلی! حق با اوست، زیرا قوم شریف ”سادات” را جبر زمان و استبداد حاکمان دارای افکار قبیله ای (هنوز هم یکی از آنان بر گرده های مان سوار است) به چند بخش تقسیم یا به عبارتی، از قوم به زبان و مذهب، جدا ساخته است، تا جاییکه حال اینجا سادات شیعه و سنی داریم که به پندار خودشان، از هم تفاوت چشمگیری دارند.

مثلا ”ساداتی” که در ولایت خوست زندگی و به زبان پشتو حرف می زند، به این باور است که چون ”پشتو” حرف می زند، بنآ افغان/پشتون است، ولی سادات بامیان و سادات غزنه چون به فارسی حرف می زنند، بنآ با سادات ننگرهاری که به پشتو سخن می گویند رابطه ی که ندارند هیچی، تفاوت هم دارند.

پس در چنین وضعیتی، آیا حق با رولا جان نیست؟ آیا او راست نمی گوید، آیا مقصر اصلی وطنداران سادات مان نیستند که هنوز هم شمار شان خود را افغان/پشتون می خوانند؟!

مرتضی_جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جلالی
رولا غنی
سادات
نظرات بینندگان:

>>>   زمانی درایران جاسوس انگریزی آمده بود بنام سید جیکاک وظیفه آن دورنگهداشتن مردم از موضوع نفت ومخالفت با مصدق بود او میگفت : بجز من کسی دیگری درایران سید واقعی وجود ندارد ، اوبا بعضی کارهای مانند استعمال مقناطیس وبرق وامثال این طوری به مردم عقیده ایجاد شده بود که گویا معجزه میکند ،

>>>   واقعا قومی به نام سادات وجود ندارد.
سادات قوم نیست .نژاد نیست .
باید گفت سادات عرب نژاد هستند یعنی از قوم عرب هستند.
کجا ی حرف رولا غنی اشتباه است؟ ؟؟؟

>>>   اگر جلوی رولا و امثال ان گرفته نشود ممکن است در اینده سایر اقوام را نیز انکار کند.

>>>   این آدم مغز متغکر اول جهان است.

>>>   پیامبر اکرم ص حدود۱۴۰۰۰سال فرموده بود که هیچ قومی مرا به اندازه ای یهود اذیت ننموده است؛پس ازچنین یهود ویهود زاده ای هم بعید به نظرنمی رسد که بگوید درکشور که چندین صدسال میشود که در آنجاذریه پیامبر ص آمده است درآنجا زندگی نموده است
سادات وجودنداشته باشد. چون این یهود زاده بااصل مشکل دارد وقعا"فرع راقبول ندارد.

>>>   سادات قوم خاص نیست نسب آن به عرب میرسد و مربوط به عربها میشوند. باید عرب نوشته شوند

>>>   اي كاش همه ما انسان ميبوديم ، ضرورت به قوم و قبيله نميبود، نه در نام هاي ما پيشاوند و نه پساوند ميبود، مانند دوران دَاوُدَ خان بايد تمام ألقاب و تخلص هاي مجديدي، حضرت، پير، سيد، قريشي، پنجشيري، احمدزي، هروي، كرزي ، كو ....تيزن، غير قانوني و جرم شناخته شود، همه ما يا افغان يا أفغانستاني باشيم و بس.

>>>   مردم افغانستان از نگاه احترام به بازماندگان اعراب در وطن ما سادات خطاب می کنند. در حقیقت اجداد اینها فقط عرب های بودند که بالای کشور ما هجوم آورده بودند.
کدام یک اینها ثابت کرده است که همه سادات اولاده ای حضرت پبامبر (ص) می باشند، چنانچه تمام اعراب از بازماندگان پیامبر (ص) نیستند،از همین لحاظ تمام عرب ها سادات نامیده نمی شوند.

>>>   تا کور شود هر آنکه نمی‌تواند ذریه پیامبر گرامی اسلام(ص) را ببیند!
ما به فرزندان رسول مکرم اسلام ارادت بی‌شمار داریم.

>>>   حرف درستی زده اند بیشکشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است