رولا غنی مسیحی حق اظهار نظر درباره سادات را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۷/۳/۷ کد خبر: 151481 منبع: پرینت

رولا غنی شما به عنوان یک مسیحی حق اظهار نظر در رابطه با سادات و نسل پیامبر (ص) را ندارید.
قوم سادات بر اساس سوره کوثر و آیات زیر قدامت به تاریخ اسلام دارد و حضور شان در افغانستان به بیش از سیزده قرن می رسد.

اجداد سادات در هر ولایات افغانستان زیارتگاه ملت مسلمان افغانستان و امروز صد ها هزار نفر سادات با هویت خویش در سرتاسر این کشور زندگی می نمایند و قرنها به همین هویت مورد تکریم مردم مومن به خدا و رسولش در کشور بوده و می باشند.

تایید آن از سوی خداوند و احترام آن بر مسلمانان واجب گردیده بر امت مسلمان که اعتقاد بر اسلام و قرآن کریم دارند.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا).
خداوند فقط می خواهد پلیدی و گناه را از شما اهلبیت (علیهم السلام) دور کند و کاملا شما را پاک سازد.

قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏؛
(ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم
درخواست نمى ‏كنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم».
سوره شوری آیه 23

درست است که برای شما سادات قابل هضم نیست و با آنها و اجداد طاهرین آنها کینه دارید. اگر جهل و نفاق کشو ر ما باعث گردیده که شما زن رییس جمهور شوید ولی بدانید که این کشور ۹۹ فی صد مسلمان هستند با پیامبر ، قرآن و نسل پیامبر احترام دارند ، شناخت و رسمیت آنها را جز دستورات دین شان می دانند
امشب با این سخنان غیر مسولانه تان بیشترین ضربه را به آقای رییس جمهور و شوهر تان حواله نمودید.

توهین شما به سادات توهین با همان قرآن ، سوره کوثر و آیات تطهیر و مودت است که شوهر تان بر اساس تعهد بر ان رییس جمهور ملت مسلمان افغانستان شد و شما به طبع آن زن و کاره ای در این مملکت.
پس هر چه عاجل در حضور رسانه ها ندامت کشیده از مسلمانان و ملت سر افراز افغانستان رسما معذورت بخواهید.

سید جواد باهنر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
سادات
جواد
نظرات بینندگان:

>>>   در اینجا یک سوال پیش می آید که ما در تمامی قوم ها سادات داریم در قوم پشتون سادات داریم در قوم هزاره سادات داریم و همین طور در دیگر قوم ها. حال در اینجا قوم اصلی بر قوم فرعی ارجعیت داده شود یا نه؟

>>>   Homayoun Paiez
ترفند تازهء ارگ:
دستگاه رسوا و فاشیستی غنی، اعتراضات مردمی در خصوص شناسنامه های تحمیلی ایکه جبرن می خواهند هویت هزاران سالهء هفتاد در صد باشندگان این کشور را نابود کنند را، ناشنیده و نادیده گرفته؛ به وزارت خانه ها دستور داده، که توزیع شناسنامه ها را با هویت جعلی( افغان) به همه ماموران دولت آغاز نمایند. و در این استبداد و جعل هویت، وزارت فرهنگ - وزارتی که منهای فرهنگ، از تعصب و تبعیض خیلی غنی می باشد - پیش قدم گردیده و رییسان ادارات این وزارت را فرا خوانده و امر فر موده که همه باید آمادهء اخذ شناسنامه، با هویت جعلی افغان باشند...
از آنجایی که همه می دانیم؛ ماموران دولت، به اصطلاح جز همان معاش بخور و نمیر، چیز دیگری در بساط ندارند؛ برای اینکه مورد غضب فرعون کوچکی بنام غنی قرار نگیرند؛ و حال و عیال شان گرسنه نمانند؛ با جبر اکراه، جز تن دادن به خواست ارگ، چارهء دیگری ندارند...
مبارزان و حق طلبان، برای آخرین ترفند غنی ها و خنثا ساختن این حیلهء نا مردانه آن ها، آگاه باشند و برای جلو گیری گروگان گرفتن مامورین بیچاره چاره اندیشی نمایند!

>>>   در اینکه سادات یک قوم و نژآد است هیچ تردیدی وجود ندارد. اما در بین همه اقوم دیگر از احترام خاصی برخوردار هستند. رولا غنی مسیحی وشوهرش برخلاف حقایق سخن می گویند. او خودش را که یهودی تبار است پشتون قلمدادنموده و گفته است که مسلمان است. اصلا این زن چه کاره است که در باره امور مذهبی و سیاسی کشور سخن می گوید. او مانند ملکه های شاهان قدیم خودش همه کاره می داند. او نه تنها در باره سادات بلکه درباره هیچ چیزی کشور حق اظهار نظر ندارد. او فقط باید شوهر داری کند. کشور ما به حدی بدبخت و بیچاره شده که یک زن مسیحی مقدرات آن را به دست گرفته است.

>>>   بهترین شما نزد خدا انسان ترین شماست.

>>>   هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد

>>>   اول اینکه اثبات سادات بودن مهم است .دوم اینکه اهل بیت با اولاده انها بسیار تفاوت میکنند.
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد

>>>   رولا غنی باید دوباره به کشور اصلی اش یعنی لبنان برگردد. یک بانوی مسیحی خارجی هیچ گا بانوی اول افغانستان شده نمیتواند.

>>>   نسبت فامیلی هیچ برتری نمی اورد.
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد

>>>   رولا جان یهودی برگرد به خانه ات. تو از افغانستان نیستی

>>>   درافغانستان جنگ بسیارشدیدنیست باید نیروهای خارجی برتبق قراردادافغانستان راترک کنند ومحافظت همه کشور
رابسپارند به خودنیروهای نظامی افغانها انوقت جنگ خاتمه پیداخواهدکرد وقتی پای متجاوزی دربین باشد پای
جهاد هم دربین است بهترین راه همین است که خارجیها بروند ونوکرانشان راهم باخودببرند چون برای
افغانستان ازخارجی کرده نوکرانشان حطرناکتراست

>>>   Ayendagan

بانوی نخست در ویژه برنامه طلوع:
▪هرکس میگوید سادات یک قوم است؛ دروغ میگوید؛ سادات یک طبقه است نه قوم و هر قوم سادات دارد.
▪شوهرم (رئیس شما) هم هوشیار است و هم دلسوز و در دوران ریاست جمهوری اش هیچ اشتباه نکرده.
▪اگر ناکامی در کار کرد رئیس جمهور وجود دارد دلیل اش داکتر عبدالله است.
▪مه برای فعلاً 5 مشاور دارم و هر 5 مشاورم در افغانستان تولد شده اند.
▪مه منحیث بانوی اول کشور مسولیت بزرگ در قبال مردم دارم و آنرا جدی میگیرم.

>>>   این هم نتیجهٔ حاکمیت اشرار بی فرهنگ است.

>>>   گرچه من منحیث مردم سادات کشور سخنان رولا غنی زن ریس جمهور غنی را که چه گفته از محتوای این نوشته اقای سید جواد بهیر درک شد که رولا غنی مسحی مذهب به قوم سادات توهین تحقیر کرده که برادر ما را خشم گین ساخته به رولا غنی عیسوی مذهب نا فهم و نادان میگویم که درک اهلبیت تهارت و عصمت و اولاد ان با عقل قاصر و دین عیسوی خیلی فاصله دارد و کله پوچ و پر کینه ات با اهللبیت چه که با اسلام در خون و رگ تو عیسوی و قوم و قبیل ات اجین است ما منحیث مسلمان و دستورات قرانی واسلامی با حضرت عیسی مریم منحیث پیغمبر خداوند احترام داریم اما شما عیسوی دین با اهللبیت پیغمبر مکرم اسلام حضر محمد صلی علیه وسلم چه که با خود پیغمبر مسلمین سخت عقده مند هستید بخصوص مانند شما .... از و نا اگاه از دستورات خداوند در ایات قرانی که به شان پیغمبر مکرم اسلام توسط خداوند بواسطه جبرییل امین به شان حضرت محمد مصطفی پیغمبر بر گزیده خداوند رسیده چه اوصاف و صفات را به پیغمبراش و اهللبیت اش مهربانی شما زن عیسوی از درک ان نسبت کینه و بدبینی ذاتی تان عاجز هستید و اگر بار دیگر در مورد اسلام و پیغمبر اسلام و اهللبیت ان کدامکلمه زشت را بدهان ... ات بیرون پرتاب کنی خواهید دید که پیرون اسلام و دوستداران اهللبیت چه قیامت را بر سرت نه تنها که افغانستان در کل جهان بسرت خواهنداورد که تصورش را هم کرده نمیتوانید برایتهوشدار میدهیم که دیگر در مسایل اسلامی و مذهبی ما مسلمانان از دهان ....ات چیزی شنیده نشود در غیر ان... .

>>>   عجب!
بي بي گل ميگه من پشتونم!
مثلكه جوجه مرغ خود را رنگ كند بگه من كنجشكم!
و جناب باهنر هم فكر ميكند اين مردم هنوز...!
لياقت هزاره

>>>   سادات همان عرب است،
نه نظر شما درست است و نه حرف رولا.

>>>   نسب سادات به عرب میرسد و باید بنام قوم عرب نوشته شوند سادات یک واژه احترام به قوم عرب منسوب به پیامبر و چهاریار است و هیچوقت قوم نبوده است.

>>>   موجب تمام بدبختی های مردم بیچاره ما همین عرب های ... هست .ایشان سادات سعید جرت جورت..های بی فایده کور مغز از احساسات مردم ما استفاده کرده خود را بالای مردم مکرم معظم ساختند از پول و از همه چیز شان استفاده کردند ...ورنه همه انسان هست.فرق انسان با انسان نظر به نژاد نه نظر به کار کرد و شخصیتش خودش محاسبه میشود نه نام پدر کاکا ماما یا اجدادش...چه روزی آمده جاهلان با افکار جهالت شان خود را عاقل و حق به جانب جلوه میدهند..و یک چیز دگر در طول عمرم که در بسیار کشور های دنیا سفر کردم از نژاد عرب بدترین را ندیدم از نگاه کلتور طرز سخن گفتن دروغ گفتن زنا فحشا تنبلی بی غیرتی راحت طلبی و غیره و غیره تمام صفات بد در وجود شان دیدم ولی با آن همه من نمی گم که همه عرب ها اینطور هست ولی فیصدی زیاد شان متصفانه اینچنین هست.بعد اگر بگوید که عرب ها یا سادات و غیره و غیره خراب هستند .عاجلان زیر نام اسلام خدا قرآن پت شده از دین استفاده میکنند.به نظرم از نسل عرب هر کی باشد به سعودی بفرستید به کار ما نیست این افراطی ها و منفعت طلب ها...

>>>   من خودم سيد پشتون هستم ، و لي بعد از سالها تحقيق ديني و علمي دريافته ام كه پيغمبر خدا هيچوقت به أصل و نسب افتخار نداشته و اعتبار و قدر و كرامت انسان همانا تقوا و ايمان و عمل به كتاب و سنت است، دوم اينكه نسب از پدر به إرث ميرسد، به استثناي حضرت عيسي پسر حضرت مريم، ديگر اينكه رسول خدا از قوم قريش بود، ولي هيچ گاهي بقوم خود منسوب نميشد، هم چنان، حضرت علي، حضرت حسن، حضرت حسين، و دختر رسول خدا حضرت فاطمة الزهراء عليهم السلام و الصلاة هيچ وقت خود را منسوب بقوم و شخصي نكرده اند، و بالاخره اينكه چرا اين أصل و نسب سادات در مدينة و مكه و تمام شبه جزيره عرب وجودي ندارند كه همه شان در فاصله ده هزار كيلو متر دورتر در سنگلاخ هاي كنرها، هزاره جات، و بخش از پاكستان باقي مانده اند، فرضاً اگر اين فرضيه درست باشد پس سادات هم از قوم عرب و قبيله قريش هستند.

>>>   اين چى حال است. كاش پشتون هاى هزاره يا بر عكس يا تاجيكها هزاره يا بر عكس ميبود. مسال قوم سادات. ولى قوم پرستى نميبود.

>>>   سلام علیکم آقای باهنر ! چه هنرمندانه آیات قرآن راکه درمورد پنجتن آل عبا می باشد درمورد همه آنهایی که خودرا سید وازنسل پیامبر اسلام می خواند تعمیم داده ای ! اگرسواد داری بروتفسیرقرآن درموردآیات مذکور رامطالعه کن بعدبیاخودرا جزء اهل بیت علیهم السلام قلمداد کن.
دیگراینکه همه میدانیم چون سیدبودن درجامعه امتیازداشته ازاقوام واصناف مختلف خودر راسیدقلمداد کرده وکم کم به این عنوان شناخته شده ونسلهای بعدش واقعاباورکرده که واقعا سیداست.
ازهمه اینا گذشته خداوند جل جلاله صراحتا اعلام کرده است:
یاایهاالناس اناخلقنا کم من ذکروانثا وجعلناکم شعوبا و قباءل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقی کم. سوره حجرات آیه 13
عبدالله محمدی.

>>>   Arianfar
اگر اشرف غنی و اتمر کماکان به انحصار گرایی در دولتداری ادامه بدهند، کشور بیگمان به سوی فاجعه برگشت ناپذیر پیش خواهد رفت. برای جلوگیری از انحصارگرایی در مدیریت باید هر چه سریعتر قانون اساسی و ساختار نظام اصلاح گردد.
در قانون اساسی کنونی رییس جمهور صلاحیت های فرعونی دارد و هیچگونه مکانیسم های باز دارنده و مهار خودسری و لگام گسیختگی وجود ندارد و رییس جمهور در برابر هیچ مرجعی پاسخگو نیست

>>>   سادات عرب نوشته شود

>>>   بهترین شخص در نزد خدا نیکوترین شخص است! نه قوم و نه نژاد بر تر داریم.

>>>   یکی از نویسنده ها نوشته که هم گپ شما غلط است وهم گپ رولا. این راست است هردوی شما درراه غلط روانید.
آریانا سعید هم سادات است. پسر نوح (ع) که در راه پدر روان نبود . در آب غرق شد. حالا شما از نام قرآن و پیامبر نام سو نبرید. خوب ترین مومن به نزد خداوند متقی ترین آنست. همان قسم که رهبران و جهالی ها در افغانستان نام دین اسلامرا درتمام کره زمین بد ساخته شما به تقلید آنها نام پیامبر محبوب اسلام را بد نسازید. پیامبر اسلام از تمام انسانهای کره زمین است نه از یک قوم ویا از یک نسل که او نسل هم ریشه اش معلوم نباشد. خواهش میکنم نام کدام قوم را درین مقاله ها بد نسازید. ق

>>>   اگر عرب سوسمارخور استثمار و استعمار که خراسان مارا گو در گو کرد حالا با صاحب خانه دست میاندازد! عربها همه تمدن مار ار بی رحمانه ازبین برد . همین سادات و سید و صحبزاده گان عرب عمان فرعونیان اند که به جنایات شان تاریخ بشر الوده است. عربها سادات ومادات همه خونچوشان دیروزه و امروزه ملت بچاره مان است.
رحمت بر روح ترکی و امین ودیگرانشان بدون کارملیان که این بی دینان مسلم رابجزای اعمالشان میرساند!

>>>   (به شخصی گفتندکه ملک ترا ازشهربیرون میکند،امااومیگفت اسپ مرادرخانه ملک ببندید)رولاغنی کسی است که بربال بخت سوارشد ازیک قبیله مسیحی نصب لبنان راه دورو درازی راپیمودوباد حوادث اورا برمسندعزت بیش از20ملیون زن مومن وسرافراز افغانستان نشاند ،افغانستان بیصاحب است، خانه که صاحب نداشته باشدهر بی هویتی به ارزشهای آن دستبرد میزند،کسی که دربرابر36ملیون مسلمان افغانستان وتیکه داران ومیراث داران جهاد، به عیسوی بودنش فخرمیکند وخودرابانوی اول این کشور بیصاحب اسلامی میخواند،از ایشان نبایدگلایه کرد،اماسوال ا ینجاست فتواهای که درکوتاه کردن ریش ،حجاب زنان،منع غنا وشراب،اصلاح نشرات رسانه ها،انتخاب نام کشور بنام جمهوری اسلامی افغانستان وامثال این اسم ورسم ها صادر میشد،امروزکجا استند،کسانیکه میگفتندشهرکابل تازمانیکه باخون مردم بیدین افغانستان شستشو نشود،نمازروی خاکش جایز نیست،کسانیکه میگفتند دادن پول آب وبرق به دولت کمونیستی حرام است،کسانیکه بیشتراز سه ملیون انسان آزاده وبیگناه و مسلمان رابه بهانه جهاددر برابرکفرویهودیت قربانی کردند، امروزچشم به زمین انداخته اند، گوشهاکرشده است،تنها مصلحت واحترام دالرو مقام موجب سکوت شرمسارانه شده است، وگرنه غیرت جهادهنوز دررگهای شان موجوداست، بگزارید رولاغنی هرچه میخواهد بگوید،هرلایک ومشرک به هرازرش این کشورو ملت می تازد بتازد،لذت دالرو مقام اعتقادو باور اسلامی ودینی وقرانی وانسانی را ازماهیت جسمی وروحی مان برده است، دیگراین مسایل به زعم رهبران ماکهنه شده است، ممکن اسلام متمدن شده باشدکه تیکه داران میدانند امامردم عوام نمیدانند.
هموطن تان ازکابل

>>>   رولا غنی پيش از نکاح باغنى رولا سعاده نام داشت. برادر خانم رولا، فؤاد نام دارد و استاد اشرف غنی احمدزی در دانشگاه آمریکایی بیروت بود. اين خانم عيسوى که پيوند با يهوديت وصيهونت دارد يک زنکه ايست که تخم نفاق کشت مى کند و تفرقه انداز است. "سادات" در تذکره هاى از زمان امان اله خان درج مى گرديد. درج سادات درج هويت شان بود ويگانه شهروندانى که از سوى همه اقوام پذيرفته ومورداحترام مى شدند و از برکت سرورکاينات به ندرت در فساد ادارى دست داشتند. البته افراطى هاى شان با شاهان منجمله با رييس جمهوريان زيريک کاسه بودند.
از دوران کرزى مجددى ها سرهندى از نسل منسوب خليفه اول سادات (نسل پيامبر) را به حاشيه پراند و پالبين وفالبين پشتون شد.
غنی رولا چه خود و چه زن و چه دوشيزه غنى دروغگو و امکانات برنامه هاى اعلاناتى دارند.
غنى در کشور فارسى چه مى کنى برو همو درى و دربارى از تو و پشتون؟ مگر برو به پختونخواه زن ات را هم ببر.
مر غ کم - تخم اش کم!

>>>   اینملوم است که مسیی بانو اول افغانستان نمیتواند

>>>   رولا غنى سياست جان کرى را در افغانستان مبنى بر حکومت وحشت ملى موردانتقاد قرار داد که عبداله مانع کار "آدم" شده است. زن پشتون به شوهر خود "آدم" خطاب مى کند.
مرد پشتون به فرزندان و زنان و چار پايان خود "حيوان" خطاب مى کند
رولا غنى خود را پشتون مى نامد و پشتو نمى داند و مى گويد درى گپ مى زند.
رولا غنى آدم خود را بسيار تعريف يعنى تحريف کرد.
اما کدام جورناليست از اش نپرسيد که گوزپدان شکم پر شوهر اش باز شکم دار خواهند شد.
يا اين بار شتر ها بار شده در کار اند . چند نفر شتر از شناسنامه آزاد خواهند شد.
دفعه پيشتر کوه موش زاييد. اين دفعه شير موش شده و کوه مى زايد يا شتر?
"بانوى اول" يک لغت امريکايى است.
پشتون مساوى به افغان است وافغان پشتون. من هردو اش نيستم و در همين زمينه کش خلق وخوشبخت

>>>   سادات و سید و نقیب و غیره عناوین مذهبی از جمله پدیده های شوم است که قرن ها است توسط افراد وابسته به همین قماش توده های ملیونی کشور بنام مسلمان ولی در عمل صفر را در بند استثمار و استعمار کشانیده است . هر جا که منافع این گروه ها که تعداد شان کم نیست در خطر نیافتند دامن اسلام را میگیرند و به آیات قرآنی در این رابطه متوسل می‌شوند تا مردم را بدینوسیله خاموش بسازند . ما نتیجه ای فعالیت های غیر مدنی آنها را در طول تاریخ شاهد هستیم.در رابطه به آیات قرآنی که دوستان متذکر شده اند باید گفت که حضرت محمد یک انسان فوقالعاده هوشیار بود ، او میدانست که
قوم او می‌تواند پرچم اسلام را بلند نگهدارد ، لذا او سه کار اساسی کرد و بدینوسیله دین اسلام را زنده نگهداشت اول: او با دختران افراد متمول و قدرتمند قریش خویشی کرد.دوم حج را فرض گردانید ، چرا؟برای آنکه در شروع اعلام نبوت اش ق

>>>   به دوستانی که خود را با فرهنگ و با دانش و خراسان طلب میدانند باید اذعان کنم که رولا غنی اولین خانم شخص با مسوول است که در برابر کمره ظاهر می‌شود و اظهار نظر می‌کند او تبعه ای افغانستان است و از حقوق در برابر قانون اساسی کشور برخوردار و هم مسوولیت دارد. این مطلب کدام فرهنگ جدید نیست که زن شخص اول متولد کشور ثانی باشد، در هندوستان ، سونیا گاندی ریس حزب کانگرس متولد ایتالیا بعد از ترور شوهرش بود و حتی حزب کانگرس را به قدرت سیاسی رساند . اما هندوستانی ها همان اندازه فرهنگ متمدن داشتند که بجای توهین و تحقیر او با او همکار بودند البته مخالفین سیاسی داشت ، او هم زمانیکه به زبان هندی صحبت می‌کرد ، شباهت به لهجه ای رولا داشت اما مردم و به خصو ص طبقه ای نسوان هند به حرفه‌های او با کمال میل گوش میدادند. کار ما افغان‌ها تهمت زدن و اتهام بندن و تخریب کردن است ، بعضی دوستان حتی او را یهود خطاب کرده و تو هین کرده اند شما نمیدانید که بر اساس روایات دینی همه ای ما اولاده ای ابراهیم هستیم و بازماندگان اسحاق و اسماعیل که باهم برادر بودند شاخه ای یهود از اسحاق و باقی از اسماعیل است. قوم یهود آنقدر امروز مقتدر است که لجام شما را هم بدست دارد . در تمام کشور های دنیا در طول تاریخ
یهودی ها هر جا که بوده اند به تجارت ، امور وکالت و سیاست پرداخته اند
بهترین دانشمندان و محققان از میان همین مردم برخواسته است چون انشتاین ، کارل مارکس حتی پیامبران به شمول حضرت عیسی . توهین به یهود توهین به خود شما است ، البته صهیونیسم که مسوول تمام بدبختی های
فلسطینی ها است و هم رهبری اقتصاد جهان را یکجا با امپریالیسم امریکا دارد بحث جداگانه است. اگر میخواهید منتقد حرف و عمل کسی باشید ضرور به توهین وتحقیر نیست . شما بار بار از شتر چران و شترحوار و غیره به آدرس غنی حرف میزنید آیا فراموش کرده اید که پیامبر شتر چران و رمه چران بود ، امیدوارم که در آینده اگر واقعا اهل قلم هستید چیزی بنویسید که نسل جوان کشور از آن بیاموزد. عده ای از قلم بدستان هزاره و تاجیک و پشتون که قلب های شان پر از کینه و تفرقه طلبی است هر روز زهر نفرت را میپاشند ، اینها باید بدانند که بار کج به منزل نمیرسد.
کنشکا...

>>>   اینکه رولا غنی کی است و چه کاره است ، کاری ندارم اما به این مطلب توجه دارم که عناوین سادات و سید و نقیب پدیده و مفاهیم شوم و میراث اسلام است که بیش‌تر از هزاره ششصد سال یوغ اسارت را به گردن مردم بیچاره انداخته و همچنان خون مردم را به همین نامها می چوشند. محمد پیامبر شخص ذکی بود ، او برای تحکیم دین نو وارد خویش خویشی ها با سران مقتدر قوم خویش کرد تا مدافعین قوی برای دینش داشته باشد حتی برای ازدواج با دختر خردسال چون عایشه حاضر شد و عایشه را با سامان بازی اش با خود به حرم آورد. او زمانیکه مکه را فتح کرد تمام مخالفین خود را چون اکثرا از قوم خودش بودند عفو کرد به جز یک زن شاعر که به امر محمد توسط علی گردن زده شد، چرا پیامبر قوم خویشرا با وجود رنج هاییکه به او موجب گردیده بودند عفو کرد ، برای آنکه او میدانست که همین ها دین اورا در تما م شرق زمین پخش خواهند کرد بناءقوم پرستی از همان زمان آغاز شد و برای تحکیم گفته های خود پیامبر آیات کوثر و غیره را نیز به روش خویش چسپاند تا در آینده کسی جر’ات مخالفت را با دین او نکند. و هوشیاری دگر پیامبر فرض نمودن حج بود او میدانست که با ختم بت پرستی آمدن زایرین به مکه ختم می‌شود و از این راه مردم مکه فقیر تر می‌شوند ، ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است