بازداشت افغانستانی ها با پاسپورت جعلی در یونان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۷/۳/۸ کد خبر: 151515 منبع: پرینت

پولیس یونان در جزیره کرِت ده ها مهاجر را بازداشت کرد که می خواستند با پاسپورت های جعلی به دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه سفر کنند. گفته شده که اکثر این پناهجویان افغانستانی و سوریایی اند.

به گزارش صدای آلمان، پولیس یونان روز دوشنبه گزارش داد که شمار این مهاجران به ۴۱ نفر می رسد که اکثریت آنها از افغانستان و سوریه هستند. آنها می خواستند از میدان هوایی هیراکلیون با پاسپورت های جعلی به آلمان و فرانسه بروند، اما مسوولان میدان هوایی اسناد آنها را جعلی تشخیص دادند.

از آغاز فصل توریستی به این سو، مهاجران همواره با اسناد جعلی در میدان های هوایی یونان گرفتار می شوند. براساس اظهارات پولیس، چنین اسناد جعلی میان ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ یورو توسط قاچاقبران انسان فروخته می شوند.

از حلقات پولیس شنیده می شود که مسدود شدن مسیر بالقان باعث رونق گرفتن کار و بار قاچاقبران انسان شده است. در بعضی موارد مهاجران حتی اسناد پناهندگی پناهجویانی را نشان می دهند که در کشورهای اروپای مرکزی زندگی می کنند و یا در عکس ها مشابه آنها به نظر می رسند.

مقامات پولیس گفته اند که در برخی موارد، این اسناد از مهاجرانی که قبلاَ قبولی گرفته اند خریداری می شوند و در صورتی که این مهاجران جدید خود را از یونان به کشور مقصد، مثلاَ آلمان برسانند، اسناد را به مهاجر قبول شده بر می گردانند و خود شان تقاضای پناهندگی می دهند.

براساس اظهارات مقامات، از جمله یک خانم اسپانیایی متهم است که چنین اسنادی با خود به یونان آورده و آن را به یک مهاجر داده است. چنانچه پولیس گزارش داده است، این خانم مظنون به قاچاقبری در میدان هوایی هیراکلیون دستگیر شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان
مهاجرت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است