برای نامزدهای مجلس نمایندگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۷/۳/۱۰ کد خبر: 151585 منبع: پرینت

برای نامزدهای مجلس نمایندگان!
1_ به " حامیان " خود یاد بدهید که انتخابات یک پروسه دموکراتیک است و هر کسی حق دارد دیدگاه اش با دیدگاه شما موافق نباشد.
2_ به " همگام هایتان " بگویند که طرفداری نکردن از شما به معنای دشمنی با شما نیست.
3_ به " همسو هایتان" یاد بدهید که در برابر هر دیدگاه مخالف فلان خود را از پاچه نکشند و دست به فحاشی نزنند.
4_ به " هواداران تان " آموزش دهید در تاکسی، مسجد و اماکن عامه با هوادار نامزد مخالف جنگ و دعوا نکنند.
5_ به " دوست داران تان " یاد بدهید که قرار نیست تمام مردم به شما رای بدهند، باید صبر و تحمل داشته باشند. انتخابات ناشده دل مردم از شما سیاه نشود.
6_ به " طرفدارانتان" آموزش دهید تا آب دهان مبارک شان را موقع توصیف شما کنترل کنند و جانب مقابل را غسل ندهند.
7_ به " رهروان تان " بگویند، مردم احمق نیستند و نباید در توصیف شما غلو کنند؛ چون اکثر کسان که به شما رای میدهند " جیل و پوستک" شما را می شناسند.
و
دیگرایش یادم آمد باز می‌گویم.
ا ادیب همراه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدان
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Fazelpor
ماخواهان عدالت اجتماعی درجامعه هستیم وبخاطر آن مبارزه بی امان مینماییم ولی تمامیت خواهان همه امور را قبضه نموده به تقلب براریکه قدرت تکیه زده اند دولت تک قومی وربان وقوم یا ملیت خودرا بزور بر دیگر اقوام تحمیل درآینده زبان مارا هم درانقراض قرار میدهند وهویت اقوام دیگر را کتمان میکنند. واژه افغان همان پشتون است که نمایندگی ازهمه اقوام کرده نمیتواند.مردم عوام هم پشتون نمیگویند بلکه اوغان میگویند. شاه امان الله هم پشتونمی گفت قرار مطالعه جریده همان وقت وقتیکه امان الله خان به قندهار سفر کرده بود یک ترجمان هم همرایش بود.درشروع صحبت شان معذرت خواسته گفت افغانی صحبت کرده نمیتوانم فارسی میگویم ترجمان من به افغانی برایتان ترجمه میکند. دران وقت فارسی وافغانی میگفتند نه پشتو ودری.بعدها فارسی را ازتقسیم اوقات حذف وبجای آن دری نویشتند.محمودطرزی هم وقتیکه درمطبوات وقت مقرر شد گفت همه نشرات به افغانی شود مقصد شان پشتوبود.تحمیل زبان شان. اما موفق نشد بعد ها درزمان محمدظاهرشاه هم پشتوتولنه ایجاد وکورس های آموزش زبان پشتو به همه مامورین,افسران,معلمین وهمه منسوبین دولتی اجباری شد یک ساعت غیر حاضری درزبان پشتو 3 روز کسرمعاش داشت بودجه هنگفتی بمصرف رسید پلان بود که همه مکاتبات رسمی دردفاتر دولتی بزبان پشتو شود یک ملت یک زبان .اما پروسه ناموفق بدرشد.اکنون هم زمامداران فعلی درتلویزیون شعار میدهند یک دین یک ملت یک وطن.پلان های ناموفق نادر خان وحمید گل مومند را میخواهند عملی نمایند وبکمک انگلیس پلان ناکام گذشته را کامیاب کنند.ازهمین خاطر چپ وراست پشتون بدون کدام اختلاف درارگ باهم یکجاشدند درین قسمت همه همنظر اند کافرومسمان شان یکی است.دیگراقوام این کشور را شهروند درجه دوم ومهاجر خطاب میکنند.بارها درتلویزیون های خود گفته اند که تاجیک ها بکجا وازبیک به کجا....بروند؟؟؟یعنی مارا مساوی الحقوق با قوم خود نمیدانند.برتری جویی قومی وربانی دارند.ما خواهان عدالت هستیم همه اقوام ساکن این کشور باید با شماها دارای حقوق برابرباشند.همه حق دارند دردولت خودرا بیبینند ولی دریکا اینطور نیست.

>>>   همی ادیب راست میگوید، بسیار با ادب است.
بار ها دیده است که همسو هایش فلان خویش را از پاچه کشیده اند و به او نشان داده اند و او هر روز آنها را مشاهده کرده است، اما خودش یک بار هم این کار را نکرده است.
این از نهایت با ادب بودن او میشود.
اما در روز قیامت باید چشم های خویش را با آب مقدس غسل تمعید بدهد، تا چشم هایش پاک شود، در غیر آنصورت به جنت راه نمی یابد.

>>>   کسی از طریق رادیو میگفت:
دردبی تعدادی از تاجران دکانهارا بسته آمده اند که خدرا کاندید کنند ووکیل شوند آنها میگویند مفاد وکالت بیشتر از تجارت است بازار وکالت حتی گرمتر از بازار مواد مخدر است ، پارلمان درحقیقت یک معدن است که اعضایش هرچه بتوانند ازان مطابق استعداد خود استخراج میکنندوخود کفا میشوند

>>>   Abdul Hai Khurasani
جناب حکمتیار!
ما بی شرم هستیم، یا تو حیاء نداری ؟
ما وقتی از احیاء هویت خراسان سخن می گوییم، از تنها تمدن اسلامی تاریخ دفاع می کنیم،
از عزت علم و عظمت کلام پاسداری می نماییم،
از شکوه فلسفه و ریاضی در اوج یک تمدن سخن می گوییم،
از هویت جمعی یی دفاع می کنیم که خرده هویت افغان/ پشتونها نیز در آن حضور دارد.
تمدن خراسان یعنی؛ ابن سینا، ابوریحان بیرونی،خیام نیشابوری، ابوالقاسم فردوسی، رودکی سمرقندی..... خداوندگار بلخ و صاحب کتاب مثنوی و عصر تفکر و تعقل .....
تمدن خراسان؛ یعنی مکتب ماتریدیه سمرقندی، مکتب فقهی امام اعظم ابوحنیفه، زادگاه و آرامگاه ناصر خسرو بلخی، امام بخاری، امام فخر رازی و صدها فیلسوف و متفکر و هنرمند و ریاضی دان .....
خراسان، یعنی عزت و افتخار و عظمت و خروش و استقلال بلخ و هری و نیشابور و سمرقند و قندهار و بخارا و بدخشان و غزنین و فاریاب .....
خراسان؛ یعنی نهضت ترجمه، تأسیس علم نجوم و هندسه و ریاضیات، هنر و شعر و عرفان .....
خراسان یعنی؛ امپراطوری های سامانیان، غزنویان، غوریان......طاهریان، تیموریان .....رنسانس هرات و بلخ و بخارا و طوس .....
آقای حکمتیار !
حالا تو به من بگو ، افغانستان چیست، کجاست و از کجا آمده است؟
من وقتی خراسان می گویم، به تو هویت می بخشم،
ترا از جعل تاریخی نجات می دهم ،
جهل تاریخی تو را درمان می کنم،
عزت ، شکوه و افتخار و عظمت و استقلال را به تو باز می گردانم ...
پس انصاف بده
تو بی حیا هستی یا من شرم ندارم ؟
با وجدانت لحظه یی خلوت کن ...البته اکر غبار تفکر فاشیسم افغانی اجازه ات بدهد.....
جوانان عزیز
اینکه حکمتیار و تمام اعضای ارشد اطاق تفکر فاشیسم عصبانی شده اند، نشاندهنده ابتکار عمل شماست، بخاطر داشته باشید که نهضت احیاء خراسان برای نخستین بار ما را در موقعیت برتر و ابتکار عمل و آنها را در موضع دفاعی قرار داده است.
با قاطعیت از این نهضت دفاع و پاسداری کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است