دختر ملک عبدالله تصویر جلد مجله ووگ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۲    ۱۳۹۷/۳/۱۱ کد خبر: 151612 منبع: پرینت

تصویر جلد مجله ووگ از شاهزاده خانم سعودی در حالی که پشت فرمان و نشسته بر روی یک صندلی قرمز موتر نشان می دهد، بحث داغی را در پی بازداشت تعدادی از فعالان حقوق زنان به دنبال داشته است.

به گزارش گاردین، شاهزاده حیفا، دختر ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی است که عکس او در حال نشستن بر روی صندلی راننده موتر و با دستکش چرمی و کفش های پاشنه بلند در حالی در شماره جون مجله ووگ عربی منتشر شده است که پادشاه محافظه کار این کشور قصد دارد قانون ممنوعیت رانندگی زنان را در عربستان لغو کند. {قانونی که ۱۱ سال حبس برای رانندگی زنان درنظر گرفته بود.}

موضوع این نشریه اختصاص دارد به زنان سرسخت عربستان سعودی و اصلاحاتی که توسط محمد بن سلمان در جریان است کسی که قصد دارد محدودیت های اجتماعی را قلمرو پادشاهی محافظه کار تعدیل کند و قدرت سرسختان مذهبی را محدود کند.

شاهزاده حیفا در نشریه ووگ گفته است: «در کشور ما محافظه کارانی وجود دارند که از تغییرات می ترسند. شخصا از این تغییرات با آغوش باز حمایت می کنم.» تصویری که از او در جلد مجله ووگ قرار گرفته در مکانی در غرب جده گرفته شده است.

اما این تصویر مورد انتقاد فعالان کمپینی قرار گرفت که ۱۱ نفر از فعالان آن در ماه می بازداشت شده بودند. اکثر این زنان همان‌هایی هستند که پیشتر برای حق رانندگی و پایان دادن به سیستم مردسالاری در عربستان اقدام به برگزاری کمپین کرده بودند.

کد (6)




این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملک عبدلله
عربستان
دختر
نظرات بینندگان:

>>>   عربستان میلیون ها دالر مصروف ساخت مدارس دینی در افغانستان میکند که مردم ما را مسلمان سازد و به طلبه های مدارس دینی و کوچی های بی عقل میگوید که برای هر چیز مردم را چوب و شلاق بزنند و سنگسار و ترور کنند اما دختر شاه خودشان حجاب ندارد
در افغانستان و بقیه دنیا جنگ دینی راه می اندازد اما در عربستان شهر های تفریحی مثل لاس وگاس می سازد.

ای غنچه خوابیده چو نرگس نگران خیز
کاشانهٔ ما رفت بتاراج غمان خیز

از ناله مرغ چمن از بانگ اذان خیز
از گرمی هنگامه آتش نفسان خیز

از خواب گران خواب گران خواب گران خیز

از خواب گران خیز

خاور همه مانند غبار سر راهی است
یک ناله خاموش و اثر باخته آهی است

هر ذره این خاک گره خورده نگاهی است
از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز

از خواب گران خواب گران خواب گران خیز

از خواب گران خیز

علامه اقبال لاهوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است